Heel kut man Philip!
Het is ook niet alsof een andere 4.6l hier voor het oprapen ligt, in de USA heb je zo een goed stock block gevonden voor weinig, hier is het gelijk een factor 5 met verzending erbij.
En dan moet je nog forged gaan, volgens mij zit je dan zo aan 2000-2500 euro enkel onderdelen, ex het daadwerkelijk in elkaar laten zetten van het blok.
Dit risico loop ik, en ieder ander, met een supercharger op de 4.6l natuurlijk ook gewoon.
Je hebt er 8, de kans dat er eentje gaat is aanwezig, en dan ben je gelijk goed de lul.
En je zal inderdaad maar net de pech hebben dat jij een drijfstang hebt die net wat minder kan hebben...
Heb je hem toevallig rond de 6000 rpm getrokken in een van de versnellingen dat je je nog kan herinneren?
De belasting op de drijfstangen neemt vanaf de 5800 Rpm namelijk exponentieel toe en dan gaat er op een gegeven moment geheid een, mij is specifiek verteld NOOIT over de 6000rpm te gaan. Niet dat je er nu nog wat aan hebt als het zo zou zijn, maargoed.
Wat ook vaak meespeelt zijn de 'andere' mods buiten de SC, bijvoorbeeld headers of andere zaken die voordat je een SC had allemaal voor wat extra vermogen zorgden, maar met een SC erbij dan NET teveel worden.
Het blijft gokken, ik ken 4.6l met 550rwhp die al jaren zo rondrijden zonder iets aan het blok te hebben gedaan en elk weekend helemaal losgaan op dat ding, en er zijn erbij die bij 400 pk al krak zeiden.
We gaan het zien, ik wordt hier natuurlijk ook wel een heel klein beetje zenuwachtig van...

2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops