2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *It's ON*

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

philip

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup incoming

Bericht door philip »

Een drijfstang die het begeven heeft al tijdens de testrit.

Montage van de SS ging redelijk vlot, starten, draaide lekker stationair.
Testritje begon goed, alles reageerde lekker, ook hoog in toeren.
Maar bij een vertrek uit stilstand ging het mis op het eind van de 3e versnelling.
Bam, rook en een kloppend geluid. Ik dacht eerst aan een klapband maar de olie en ijzeren stukjes wezen direct op iets anders.

Afbeelding

Ipv fun weekendje is het een depri weekendje :cry:
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Mitch

Bericht door Mitch »

Ahhh damn dat meen je niet! Maar waar komt dit nu uiteindelijk door? Verkeerde tune? Of?

Hoeveel PSI perste de Eforce? 5? Of meteen een kleinere pulley erop gezet?

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Shelby GT-H
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Shelby GT-H »

Well that blows Philip. Ronduit klote!
Groet,

Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
philip

Bericht door philip »

Tune die er bij zat van Brenspeed. Dit is een grote tuner op de amerikaanse markt.
En de gewone 3.5 pully. Een kleinere mocht niet omdat je dan een forged engine moet hebben.
dit zou het blok normaal moeten aankunnen maar blijkbaar niet he.

Is idd klote want nu vallen er enkele leuke trips in het water ...
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Mitch

Bericht door Mitch »

Oh had jij de Brenspeed package besteld? Ok had een 3.87 pulley met 5 psi. Meer als zat en bleef heel.

Maar Brenspeed is idd een goede tuner in de states. Wat nu? Meteen een forged draaiend gedeelte in de nieuwe motor? Blower is nog wel heel?
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'65 Coupe... sold
philip

Bericht door philip »

Ja, had de brenspeed stage 1 met nog extra grotere radiator, zwaardere intercoolerpump, GT500 dual pump, alu driveshaft, torsen diff, moser rear axles, ... Zonde om dat alles weg te gooien dus ja ... ik vrees dat er geen andere optie is dan een nieuw en voldoende forged blokje er in te gooien en dus nog wat meer cash op tafel gooien :roll:
Voor de prijs van het blokje koop je wel een goede 2dehands maar dan gooi je al het geld weg van het lekkers dat net besteld is en de wijzigingen die je al gedaan had in het verleden aan de stang.

Kijk dus maar goed uit Jiggy voor je er aan begint want dit wil je echt niet zien ...

Afbeelding
aart

Bericht door aart »

Alles zelf gemonteerd of laten doen, met andere woorden kan je nog ergens iets verhalen in de kosten?

Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
philip

Bericht door philip »

Laten doen en zelf geholpen maar verhalen is noppes hoor. Dit zijn de risico's met het stock blokje.
Normaal gesproken kan het blok er wel tegen maar ja, je zult maar net onder de gemiddelde sterkte zitten met 1 drijfstang en huppakee...
Jiggy
Donateur 2014

Bericht door Jiggy »

Heel kut man Philip!
Het is ook niet alsof een andere 4.6l hier voor het oprapen ligt, in de USA heb je zo een goed stock block gevonden voor weinig, hier is het gelijk een factor 5 met verzending erbij.
En dan moet je nog forged gaan, volgens mij zit je dan zo aan 2000-2500 euro enkel onderdelen, ex het daadwerkelijk in elkaar laten zetten van het blok.

Dit risico loop ik, en ieder ander, met een supercharger op de 4.6l natuurlijk ook gewoon.
Je hebt er 8, de kans dat er eentje gaat is aanwezig, en dan ben je gelijk goed de lul.
En je zal inderdaad maar net de pech hebben dat jij een drijfstang hebt die net wat minder kan hebben...

Heb je hem toevallig rond de 6000 rpm getrokken in een van de versnellingen dat je je nog kan herinneren?
De belasting op de drijfstangen neemt vanaf de 5800 Rpm namelijk exponentieel toe en dan gaat er op een gegeven moment geheid een, mij is specifiek verteld NOOIT over de 6000rpm te gaan. Niet dat je er nu nog wat aan hebt als het zo zou zijn, maargoed.
Wat ook vaak meespeelt zijn de 'andere' mods buiten de SC, bijvoorbeeld headers of andere zaken die voordat je een SC had allemaal voor wat extra vermogen zorgden, maar met een SC erbij dan NET teveel worden.
Het blijft gokken, ik ken 4.6l met 550rwhp die al jaren zo rondrijden zonder iets aan het blok te hebben gedaan en elk weekend helemaal losgaan op dat ding, en er zijn erbij die bij 400 pk al krak zeiden.

We gaan het zien, ik wordt hier natuurlijk ook wel een heel klein beetje zenuwachtig van... :roll:
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Mitch

Bericht door Mitch »

Als ik jullie was zou ik of meteen of binnenkort long tube headers monteren met een supercharger. Kijk ik had ze niet maar het levert minder stress op je draaiend gedeelte. Aangezien de motor beter zijn uitlaatgassen kwijt kan. Krijg je dus minder druk maar wel net zoveel pk. Ze zijn wel erg prijzig aangezien we hier in Nederland cats moeten hebben. Off road headers zijn stuk goedkoper.

Ik heb ook een jaar rond gereden met een supercharger. En ik heb er 10.000 mile mee gereden maar de blower zat er toen al 30.000 mile op. Was niets mis met mijn motor compressie was 100% geen tik niets aan de hand. Was gewoon een Eforce blower op een stock motor met de 3.87 pulley. Stick headers stock inlaat. Nou ik kon gewoon trappen met dat ding bleef het doen. Nou was ik wel erg zuinig erop hoor. Eerst netjes warm worden en dergelijk. Maar ik had wel een handbak geen automaat.

Wel klote dat hij kapot is gegaan philip. Weer extra kosten en sleutelen. Ik weet dat er in nederland een Amerikanen sloperij is met regelmatig GT mustangs. Hij zit in Zeeland maar ik kom ff niet op zen gegevens. 19 70 twister oftewel Ronald weet dat wel denk. Misschien heeft hij nog een stock blok liggen. Scheelt je weer verzendkosten van een blok uit USA.

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'65 Coupe... sold
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Het moet toch wel mogelijk zin in Nederland zo'n blok te scoren.
Bijvoorbeeld bij v/d Berg in Axel of Rooie Ben in Amsterdam.
Natuurlijk kan Hennie je wel helpen met aanschaf en verscheping van een blok/onderdelen met de juiste samenstelling.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
philip

Bericht door philip »

Zo'n blok is idd waarschijnlijk wel te vinden. Brenspeed heeft ook low miles die ze zelf verwijderd hebben en dus de geschiedenis van kennen.
voor $1200 dollar mag ik zo'n blokje hebben maar dat betekent dan wel dat het risico hetzelfde blijft dan met mijn blok. En durf je dat nog eens aan???

""If I had to guess, I would say you had a very weak rod or one with a stress crack in it. The factory rods are mass produced and there is a rule of thumb to what strength the bulk of them have. The kit you have is within the general rule of thumb for good quality OEM rods. Actually we run a bit more boost than that on our development cars for testing. Since 2005 when the cars came out I have seen stock rods break but it is not typical at that power level. ""

Kun je op een stock blok forged gaan zonder risico?
Nee, dan liever goed deze keer en een degelijk onderblok met prima koppen en alles bij.
Het kost een pak meer, maar als de goedkopere optie weer fout gaat komt het op het einde van de rit nog duurder uit dan het direct goed te doen.

Denk dat het gebeurd is ergens eind 3e net voor het schakelen naar 4e.
Maar het gaat allemaal zo snel dat ik er niet echt op gelet heb.
Jiggy
Donateur 2014

Bericht door Jiggy »

Mmmm heb je een paar remote tune sessies van brenspeed gekregen met het opsturen van je eigen logfiles, of hebben ze gewoon een tune opgestuurd die je in moest laden?

Die stage 1 kit bij Brennspeed van Edelbrock, als ik de juiste heb gevonden, lijkt me stock al echt over de grens heen.
Ze spreken over een kit van 560pk, boven de 500pk gaan je risico's exponentieel toenemen want daar wil je eigenlijk onder blijven.
En dan met een als ik het goed lees canned tune van Brennspeed (en geen remote tune specifiek voor jouw auto), een pulley waarvan je eigenlijk niet weet wat voor boost hij op jouw setup gaf (misschien was het wel 13psi, weet jij veel), geen idee hoe je AFR was (luchtvochtigheid is hier toch net weer anders dan in de USA, brandstof toch ook weer net anders, Brennspeed weet ook niet wat voor boost de pulley geeft bij jouw setup en dat heeft nogal invloed op de AFR), wat extra mods die je hebt aan de aandrijving en misschien nog andere zaken die misschien nog wat vermogen erbovenop knallen en invloed hebben op je AFR ratio.
Ik heb het idee dat je een aantal extra risico's hebt gelopen waarvan je niet wist of geïnformeerd was dat je ze liep.

Beetje nutteloos advies achteraf, maargoed. Misschien behoed het je in de toekomst nog voor iets. Als ik over een paar weken m'n blok in de soep draai sta ik daar met m'n grote bek ^^
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
philip

Bericht door philip »

Had nog geen andere dingen gedaan aan de motor/aandrijflijn. Ja, een ander throttlebody and CAI maar die moesten er toch af voor de SS.
zij spreken steeds over motorpk's en niet over wielpk's. Hun cijfers moeten met 15 a 20% verminderd worden om aan de wielpk's te komen, afhankelijk van je aandrijflijn/transmissie. Uiteraard krijg je een vragenlijst waar je alle info moet op invullen en aan de hand daarvan maken ze eventuele aanpassingen.

De tune is idd algemeen, maar zo rijden er duizenden rond in de us die een tune krijgen van brenspeed, Bama (american Muscle),...
Afgestemd op de europese benzine, wat zij 93 noemen.

De boost is toch altijd dezelfde want de SS krijgt zijn toeren van de pully op je engine. Je kunt hem nergens anders zetten dus die snelheid is hetzelfde bij iedere motor met dezelfde pully.

Ik hoop echt niet dat het voor jou zo afloopt, absoluut niet.
Alles hangt af van hoe sterk alles is bij jou en hoe ver je gaat. Idd hoe verder hoe meer risico, en in het achterhoofd houden (misschien ergens ver weg) dat je voor een sterk blokje toch een 15K euro'tjes mag neerleggen ...

Ik was het in de toekomst toch van plan maar het wtf-moment heeft alles spectaculair vervroegd :cry:
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

philip schreef:Een drijfstang die het begeven heeft al tijdens de testrit.

Montage van de SS ging redelijk vlot, starten, draaide lekker stationair.
Testritje begon goed, alles reageerde lekker, ook hoog in toeren.
Maar bij een vertrek uit stilstand ging het mis op het eind van de 3e versnelling.
Bam, rook en een kloppend geluid. Ik dacht eerst aan een klapband maar de olie en ijzeren stukjes wezen direct op iets anders.

Afbeelding

Ipv fun weekendje is het een depri weekendje :cry:
Als ik dit zo zie dan denk ik als eerste aan een afgebroken drijfstangbout. Dat is dacht ik in de standaard-setup wel het zwakste punt en heeft alles te maken met maximaal toerental.....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”