Amsterdam wordt vanaf 2009 een stuk saaier

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

stefke

Bericht door stefke »

Wat denk je wel niet wat voor vervuiling het met zich mee brengt als je een nieuwe auto produceerd??? daar denken ze weer niet over na in de politiek.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Joor

Bericht door Joor »

Nou, nou dit onderwerp lokt nogal heftige reacties op! Begrijpelijk ook.
Zoals ik al eerder zij: volgens mij is het beter dat ze naar een structurele oplossing voor dit probleem zoeken in plaats van één specifieke groep aan te pakken.

Helaas heeft "de overheid" al meerdere keren ontdekt dat de auto een uitstekend voorwerp is om geld uit te kloppen. Maakt niet uit wat voor maatregel ze bedenken, mensen gaan schreeuwen en mopperen maar hebben geen andere keuze dan te slikken omdat ze gewoon geen andere keuze hebben!
Joris

Binnenkort: Toyota Aygo
NS Jaartrajectkaart
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ik zie dat anders. de nederlander zit nou eenmaal zo in elkaar dat hij nooit protesteert en/of het land lam legt. bij impopulaire maatregelen elders in europa gaan mensen net zo lang de straat op tot de overheid die maatregelen terugneemt. de nederlander wacht eerst af tot anderen wat doen, alvorens zelf actie te ondernemen. er is wel eens geopperd de pompen een week te mijden om zo de benzineprijzen naar beneden te krijgen (de accijnzen, dus), maar niemand deed wat met die oproep. tja, dan vraag je er zelf om. mensen moeten hier wat strijdbaarder worden. overheid moet zien dat haar burgers niet met zich laten sollen.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
stefke

Bericht door stefke »

Had de stad Nijmegen toen geen plannen om SUV's te wijgeren in het stadsbeeld???? :twisted:

Is hun niet gelukt, dus ik denk dat Amstedam het ook niet voor elkaar zal krijgen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Joor

Bericht door Joor »

Bericht uit de Televaag:

VVD-actie "Stop Auto Pesten"

Misschien dat het dus toch niet doorgaat
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Joor schreef:Bericht uit de Televaag:

VVD-actie "Stop Auto Pesten"

Misschien dat het dus toch niet doorgaat
De VVD begint die actie alleen maar om kiezers te winnen, niet omdat ze graag oldtimers in Amsterdam willen behouden. Dus als de kiezers binnen zijn, draaien ze gewoon weer met de overige politica mee...
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Hebben we niet destijds iets gehad van 'Stop Bos'??? Is ook nix geworden.

De auto blijft gewoon de melkkoe van de overheid, en in het geval van Amsterdam de Zwarte Piet.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Justice

Bericht door Justice »

Ik ben blij dat ik in de US woon als ik deze dingen lees. Hier ben je een held met je oude Mustang... En wordt je er ook als een behandeld door iedereen incluis de overheid.

In Nederland is het meteen een benzine verslindende pooierbak.
Justice to All
66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

Juist ja. respecteren moeten ze het. Wat denken ze wel niet dat het kost om dit mooie amerikaanse cultgoed een beetje in goede conditie en rijdend te houden.
Vind eigenlijk dat wij er een subsidie voor moeten krijgen!!!!
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
Joor

Bericht door Joor »

66stangwhite schreef:Vind eigenlijk dat wij er een subsidie voor moeten krijgen!!!!
Nou, je betaalt natuurlijk ook geen motorrijtuigenbelasting meer... is ook een vorm van subsidie.

Maar een beetje respect mag wel. Zoals speciale oldtimer-stroken. Als er dan een file is kun je daarover rijden. Anders sta je te lang stil en raakt de motor oververhit...
07fl0

Bericht door 07fl0 »

bovendien hebben de filerijders dan nog iets om naar te kijken ;)
Justice

Bericht door Justice »

Haha, ik ben wel eens met m'n oude peugeot 305 over de vluchtstrook gereden. Die loopt ook altijd warm in de file. En ik denk dat het dan wordt toegestaan. Er was geen politie, maar ik neem aan dat ze het begrijpen als je de wijzer laat zien (die was erg dicht bij het rood toen ik de vluchtstrook op draaide, maar die liep toen langzaam weer terug naar normale waarden door de rijwind).

Maargoed, en hier gaan waarschijnlijk een paar mensen kwaad om worden: LPG in je oldtimer? Geen oldtimer meer. Je bent dan meer geneigd de auto voor dagelijkse zaken te gebruiken. Bovendien, het is niet iets wat in een oldtimer thuis hoort. Op gas moet je koken... "Maar de benzine is zo duur" Ja... dan moet je geen 8 cilinder uit het jaar nul willen hebben he? :wink:

Op deze manier zorg je er meteen voor dat die "belastingontduikers" opgedoekt worden. Die rijden vrijwel altijd met LPG in hun kofferbak. Doen ze dat niet dan hebben ze veelal een cilinderinhoud van niks. Dus dat valt met uitstoot weer mee. (en verbruik ook natuurlijk).
Justice to All
falcongek

Bericht door falcongek »

Justice schreef: Maargoed, en hier gaan waarschijnlijk een paar mensen kwaad om worden: LPG in je oldtimer? Geen oldtimer meer. Je bent dan meer geneigd de auto voor dagelijkse zaken te gebruiken. Bovendien, het is niet iets wat in een oldtimer thuis hoort. Op gas moet je koken... "Maar de benzine is zo duur" Ja... dan moet je geen 8 cilinder uit het jaar nul willen hebben he? :wink:
Tja, je hebt natuurlijk lui die misbruik maken en een gassieker aanschaffen.
Maar dat zijn er volgens mij weer zo weinig, want je gaat dan een oude auto intensief gebruiken, waardoor je hogere onderhoudskosten gaat krijgen, is ook wel weer goed voor de economie en als ie op gas rijdt heb je toch helemaal geen stofuitstoot?? (toch???)

Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Nou, met alle maatregelen laat ik de lpg installatie nog even zitten. Weliswaar niet aangesloten, maar de tank en de bedrading blijft er gewoon in.

Aron
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Justice schreef:Er was geen politie, maar ik neem aan dat ze het begrijpen als je de wijzer laat zien
Begrijpen? De politie?

Regels! Boetes!

Maar goed, da's een andere discussie.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”