Amsterdam wordt vanaf 2009 een stuk saaier
Moderator: Shelby GT-H
Nou, nou dit onderwerp lokt nogal heftige reacties op! Begrijpelijk ook.
Zoals ik al eerder zij: volgens mij is het beter dat ze naar een structurele oplossing voor dit probleem zoeken in plaats van één specifieke groep aan te pakken.
Helaas heeft "de overheid" al meerdere keren ontdekt dat de auto een uitstekend voorwerp is om geld uit te kloppen. Maakt niet uit wat voor maatregel ze bedenken, mensen gaan schreeuwen en mopperen maar hebben geen andere keuze dan te slikken omdat ze gewoon geen andere keuze hebben!
Zoals ik al eerder zij: volgens mij is het beter dat ze naar een structurele oplossing voor dit probleem zoeken in plaats van één specifieke groep aan te pakken.
Helaas heeft "de overheid" al meerdere keren ontdekt dat de auto een uitstekend voorwerp is om geld uit te kloppen. Maakt niet uit wat voor maatregel ze bedenken, mensen gaan schreeuwen en mopperen maar hebben geen andere keuze dan te slikken omdat ze gewoon geen andere keuze hebben!
Joris
Binnenkort: Toyota Aygo
NS Jaartrajectkaart
Binnenkort: Toyota Aygo
NS Jaartrajectkaart
ik zie dat anders. de nederlander zit nou eenmaal zo in elkaar dat hij nooit protesteert en/of het land lam legt. bij impopulaire maatregelen elders in europa gaan mensen net zo lang de straat op tot de overheid die maatregelen terugneemt. de nederlander wacht eerst af tot anderen wat doen, alvorens zelf actie te ondernemen. er is wel eens geopperd de pompen een week te mijden om zo de benzineprijzen naar beneden te krijgen (de accijnzen, dus), maar niemand deed wat met die oproep. tja, dan vraag je er zelf om. mensen moeten hier wat strijdbaarder worden. overheid moet zien dat haar burgers niet met zich laten sollen.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
De VVD begint die actie alleen maar om kiezers te winnen, niet omdat ze graag oldtimers in Amsterdam willen behouden. Dus als de kiezers binnen zijn, draaien ze gewoon weer met de overige politica mee...Joor schreef:Bericht uit de Televaag:
VVD-actie "Stop Auto Pesten"
Misschien dat het dus toch niet doorgaat
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Hebben we niet destijds iets gehad van 'Stop Bos'??? Is ook nix geworden.
De auto blijft gewoon de melkkoe van de overheid, en in het geval van Amsterdam de Zwarte Piet.
De auto blijft gewoon de melkkoe van de overheid, en in het geval van Amsterdam de Zwarte Piet.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- 66stangwhite
Nou, je betaalt natuurlijk ook geen motorrijtuigenbelasting meer... is ook een vorm van subsidie.66stangwhite schreef:Vind eigenlijk dat wij er een subsidie voor moeten krijgen!!!!
Maar een beetje respect mag wel. Zoals speciale oldtimer-stroken. Als er dan een file is kun je daarover rijden. Anders sta je te lang stil en raakt de motor oververhit...
Haha, ik ben wel eens met m'n oude peugeot 305 over de vluchtstrook gereden. Die loopt ook altijd warm in de file. En ik denk dat het dan wordt toegestaan. Er was geen politie, maar ik neem aan dat ze het begrijpen als je de wijzer laat zien (die was erg dicht bij het rood toen ik de vluchtstrook op draaide, maar die liep toen langzaam weer terug naar normale waarden door de rijwind).
Maargoed, en hier gaan waarschijnlijk een paar mensen kwaad om worden: LPG in je oldtimer? Geen oldtimer meer. Je bent dan meer geneigd de auto voor dagelijkse zaken te gebruiken. Bovendien, het is niet iets wat in een oldtimer thuis hoort. Op gas moet je koken... "Maar de benzine is zo duur" Ja... dan moet je geen 8 cilinder uit het jaar nul willen hebben he?
Op deze manier zorg je er meteen voor dat die "belastingontduikers" opgedoekt worden. Die rijden vrijwel altijd met LPG in hun kofferbak. Doen ze dat niet dan hebben ze veelal een cilinderinhoud van niks. Dus dat valt met uitstoot weer mee. (en verbruik ook natuurlijk).
Maargoed, en hier gaan waarschijnlijk een paar mensen kwaad om worden: LPG in je oldtimer? Geen oldtimer meer. Je bent dan meer geneigd de auto voor dagelijkse zaken te gebruiken. Bovendien, het is niet iets wat in een oldtimer thuis hoort. Op gas moet je koken... "Maar de benzine is zo duur" Ja... dan moet je geen 8 cilinder uit het jaar nul willen hebben he?
Op deze manier zorg je er meteen voor dat die "belastingontduikers" opgedoekt worden. Die rijden vrijwel altijd met LPG in hun kofferbak. Doen ze dat niet dan hebben ze veelal een cilinderinhoud van niks. Dus dat valt met uitstoot weer mee. (en verbruik ook natuurlijk).
Justice to All
Tja, je hebt natuurlijk lui die misbruik maken en een gassieker aanschaffen.Justice schreef: Maargoed, en hier gaan waarschijnlijk een paar mensen kwaad om worden: LPG in je oldtimer? Geen oldtimer meer. Je bent dan meer geneigd de auto voor dagelijkse zaken te gebruiken. Bovendien, het is niet iets wat in een oldtimer thuis hoort. Op gas moet je koken... "Maar de benzine is zo duur" Ja... dan moet je geen 8 cilinder uit het jaar nul willen hebben he?
Maar dat zijn er volgens mij weer zo weinig, want je gaat dan een oude auto intensief gebruiken, waardoor je hogere onderhoudskosten gaat krijgen, is ook wel weer goed voor de economie en als ie op gas rijdt heb je toch helemaal geen stofuitstoot?? (toch???)
Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf