Lone Star Limited, de werkjes
Moderator: Shelby GT-H
En dan zeker niet vergeten: een hoed voor op de hoedenplank... !!!

Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Jaa ik ben ook van plan mijn motorruimte eens opnieuw te gaan spuiten maar heb net als jij niet de gereedschap, ruimte of de kennis
om alles eruit te gaan halen.
Ik ben van plan om een grote plastic zak of iets dergelijks om het motorblok te binden wanneer ik ga spuiten. Hoe heb jij dit opgelost?
Op wat voor manier heb jij de rest van de auto afgeplakt? met afplaktape en dan stukken plastic of papier of misschien een andere manier?
Ik ben van plan om een grote plastic zak of iets dergelijks om het motorblok te binden wanneer ik ga spuiten. Hoe heb jij dit opgelost?
Op wat voor manier heb jij de rest van de auto afgeplakt? met afplaktape en dan stukken plastic of papier of misschien een andere manier?
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Ik heb inderdaad het blok ingepakt in plastic folie en wat opengeknipte vuilniszakken. De rest vd auto met oude rollen behangpapier afgeplakt met goeie afplaktape. (neem goeie die gemakkelijk te verwijderen is, anders beschadig je de lak) en ben ik een weekje bezig geweest in de avond uren.Franko schreef:Jaa ik ben ook van plan mijn motorruimte eens opnieuw te gaan spuiten maar heb net als jij niet de gereedschap, ruimte of de kennisom alles eruit te gaan halen.
succes
Eric
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Veersteunen vervangen
Gisteravond is John (John66) langs geweest om te helpen de veersteunen van voor te vervangen.
Hij had een hele mooie professionele veerspanner bij, dus moest wel lukken.
Helaas was de batterij van mijn camera leeg, kon dus geen foto’s maken
.
Maar al met al was het niet zo moeilijk. Zo zijn we te werk gegaan:
-Wielbouten losgedraaid
-Wagen opgekrikt van voor, assteun eronder gezet
-Wiel eraf
-Beschermkapje in de wielkast van boven eraf gedraaid, 6 boutjes
-Schokbreker losgedraaid en naar boven toe verwijderd
-Veer opgespannen en verwijderd
-Oude veersteun verwijderd, 2 boutjes
-Nieuwe veersteun erop gedraaid
-Nieuw rubber bovenop veer geplaatst (oude was helemaal hard geworden en brokkelde zo af.
-Veer terug gezet
-Schokbreker terug vast gezet
-Beschermkapje er terug opgezet
-Wiel er terug op
-Klaar
Voor allebei de kanten zijn we in totaal zo een 2,5 uur bezig geweest.
Het was echt wel nodig, de veersteunen waren helemaal stuk, rubbers zaten er al bijna niet meer in, het was bijna metaal op metaal en helemaal uitgerokken.(foto vd oude steun volgt nog) Dat was ook de reden waarom de wagen redelijk laag lag. De voorkant is bijna 2 cm hoger komen liggen nu met de nieuwe steunen. Dit weekend nog de rubbers vervangen vd strutrod en swaybar, dan laten uitlijnen.
Maar ik ben er nu al zeker van dat de wegligging stukken beter zal zijn.
Foto’s volgen nog.
Nog eens super bedankt aan John voor de hulp. Ook al weet je perfect hoe het moet, met 2 werkt het toch een stuk gemakkelijker. Zo hebben we weer wat bijgeleerd.
Grtz
Eric
Hij had een hele mooie professionele veerspanner bij, dus moest wel lukken.
Helaas was de batterij van mijn camera leeg, kon dus geen foto’s maken
Maar al met al was het niet zo moeilijk. Zo zijn we te werk gegaan:
-Wielbouten losgedraaid
-Wagen opgekrikt van voor, assteun eronder gezet
-Wiel eraf
-Beschermkapje in de wielkast van boven eraf gedraaid, 6 boutjes
-Schokbreker losgedraaid en naar boven toe verwijderd
-Veer opgespannen en verwijderd
-Oude veersteun verwijderd, 2 boutjes
-Nieuwe veersteun erop gedraaid
-Nieuw rubber bovenop veer geplaatst (oude was helemaal hard geworden en brokkelde zo af.
-Veer terug gezet
-Schokbreker terug vast gezet
-Beschermkapje er terug opgezet
-Wiel er terug op
-Klaar
Voor allebei de kanten zijn we in totaal zo een 2,5 uur bezig geweest.
Het was echt wel nodig, de veersteunen waren helemaal stuk, rubbers zaten er al bijna niet meer in, het was bijna metaal op metaal en helemaal uitgerokken.(foto vd oude steun volgt nog) Dat was ook de reden waarom de wagen redelijk laag lag. De voorkant is bijna 2 cm hoger komen liggen nu met de nieuwe steunen. Dit weekend nog de rubbers vervangen vd strutrod en swaybar, dan laten uitlijnen.
Maar ik ben er nu al zeker van dat de wegligging stukken beter zal zijn.
Foto’s volgen nog.
Nog eens super bedankt aan John voor de hulp. Ook al weet je perfect hoe het moet, met 2 werkt het toch een stuk gemakkelijker. Zo hebben we weer wat bijgeleerd.
Grtz
Eric
Shame on you !batterij van mijn camera leeg, kon dus geen foto’s maken
Keep smiling, your life is shorter than you think !
voorveren vervangen
Hallo een ieder,
Heb dus gisteren Eric geholpen met de veren, mijn god wat een bende die veerschotels.
Bij ons in NL zou je zo niet eens door de RDW keuring komen.
In Belgie geen probleem, dan maar een strengere keuring
Ruimte om te sleutelen super, maarrrrrrrr een krikje ala kinzo
Ook even het advies gegeven om maar wat te investeren in goed passend gereedschap ( inch maten).
Sleutel zelf met kraftwerk( chr-van) lijkt op snap-on maar veel voordeliger.
Klusje was goed te doen, als je maar weet hoe
grt John
Heb dus gisteren Eric geholpen met de veren, mijn god wat een bende die veerschotels.
Bij ons in NL zou je zo niet eens door de RDW keuring komen.
In Belgie geen probleem, dan maar een strengere keuring
Ruimte om te sleutelen super, maarrrrrrrr een krikje ala kinzo
Ook even het advies gegeven om maar wat te investeren in goed passend gereedschap ( inch maten).
Sleutel zelf met kraftwerk( chr-van) lijkt op snap-on maar veel voordeliger.
Klusje was goed te doen, als je maar weet hoe
grt John
66er coupe 289-aut
- Mustangdriver
- Contacteer:
Re: voorveren vervangen
Een van de redenen waarom ik dus niet van het O plaat (zonder jaarlijkse keuring) systeem hou.john66 schreef:Bij ons in NL zou je zo niet eens door de RDW keuring komen.
Terwijl Eric en de meesten onder ons onze mustangs in goede conditie houden zijn er heel wat andere oldtimers op de baan in minder goede staat.
Bij mij maken ze op de jaarlijkse keuring al een opmerking voor een drupje olie..... streng genoeg dus !
Groeten
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Nog rap een klusje gedaan vandaag:
Swaybar rubbers en endlink rubbers vervangen, zat ook bijna niks meer op. Dan rechterachterraam gefixed, nieuwe rollertjes erop en alles ingesmeerd. Volgende klusje, strud rod rubbers vervangen.(en daarna uitlijnen). Vanavond niks meer, zodadelijk lekker chineesje en dan lekker voor de open haard op de bank...
grtz
Eric
Swaybar rubbers en endlink rubbers vervangen, zat ook bijna niks meer op. Dan rechterachterraam gefixed, nieuwe rollertjes erop en alles ingesmeerd. Volgende klusje, strud rod rubbers vervangen.(en daarna uitlijnen). Vanavond niks meer, zodadelijk lekker chineesje en dan lekker voor de open haard op de bank...
grtz
Eric