voor Teun: de Traxx staat een paar posts terug op de foto; ik ben de tweede van links.
Verder: relais voor de koplampen nu geheel bedraad; zie hieronder.
Ik heb van links naar rechts gewerkt met het bedraden.

De materialen die ik gebruikte: een gesloopte lamp, wat tules, klemmen en H4 sockets van Hella.
De gesloopte lamp gebruikte ik om een stekker naar de rechter bestaande lamphouder te maken.
Gesoldeerd, wat tules er om heen en met vulcaniserend tape ingepakt.
Daarna de draadvorm afgetaped. Zo blijft de originele bedrading straks ongeschonden.

Eerder monteerde ik al zekeringhouders voor vlakzekeringen en drie relais.
Alles gevoed uit de BAT aansluiting van de solenoid.
De blauwe spoelaansluitingen van de relais allemaal aan massa.
Daarnaast de linker lamp in oorspronkelijke toestand.
Drie draden van vesrchillende kleur 2,5 mm2 worden ingetaped met 0.15 mm zwart tape.
Daarna op zijn plek in de linker koplamp.
De oude lamphouder heb ik afgetaped maar verder intakt gelaten.
Daarna de drie draden voor de radiator langs naar de rechterkoplamp gebracht.
De zwarte massadraad voer ik met een ruime lus naar de spanningsregelaar aan de linkerkant, en dan ook naar de rechterlamp.
Bij de rechterlamp lus ik de draden die van links komen via de lampsocket door naar de relais.
Verder zie je de stekker die ik met een oude lampvoet maakte, nu gestoken in de oude bedrading van de rechterlamp.

De doorgeluste zwarte massadraad van een gele oogterminal voorzien, krimpkous er over, en onder de schroef van de condensator van de spanningsregelaar vastgezet.
Op de rechterfoto, ter hoogte van accu en relais / zekeringen is het inmiddels een bedradingsrommeltje.
En dit is het eindresultaat. Er zwerft nog wat andere te saneren bedrading rond, maar dat komt later.
Niet iedereen zal het mooi vinden dat het zo in zicht gemonteerd is, maar ik wil graag makkelijk bij alles kunnen komen.
En dit is wel erg overzichtelijk.
Het derde relais is voor de HEI; schema volgt nog.
Ik vertelde eerder al dat de oude bedrading het nodige spanningsverlies had. Het lijkt er op dat er nu aanzienlijk meer licht uit komt zo in de garage.
Later maar eens buiten in het donker rijden, en kijken hoe het in de praktijk bevalt.
edit 30/11/08 Het schema:
Kijk ook hoe anderen het deden:
http://midlife66.com/wiring/halrelays.html
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic. ... 4&start=10
gj

Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul