Workshop Motorrevisie, wie heeft interesse?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

BA Baracus

Bericht door BA Baracus »

Ik weet niet of ik te laat ben, maar ik zou ook graag deel willen nemen aan de cursus.
Groetjes
Rick
Blizzard
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik vind dat een heel goed idee marchel. Ik denk dat het zelfs nuttiger is voor de doorsnee mustang fanaat dan een daadwerkelijke revisie. Vooral olie verversen voor motor en bak is denk ik een goede, evenals "gewoon" onderhoud. Er zijn altijd mensen die handigheidjes weten.

Blizzard
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
mustman

Bericht door mustman »

Ik vind dat een heel goed idee marchel. Ik denk dat het zelfs nuttiger is voor de doorsnee mustang fanaat dan een daadwerkelijke revisie
Ik ben het daar helemaal mee eens. Normaal onderhoud, olie, carburateur, doorsmeren, remmen etc. heb je meer aan dan een revisie. Die zou ik toch zowiezo uitbesteden als het aan de orde zou zijn... onderhoud komt regelmatig terug en is mooi meegenomen als je dit zelf kan.

grtz,
Rob
Erwin

Bericht door Erwin »

Superplan!! Met andere woorden: alle zaken die gelden bij een goede grote beurt en preventief onderhoud?

In dat geval: count me in!! (afhankelijk van datum en plaats natuurlijk!)

Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

eggie schreef:
66mustang schreef:Bij mij zit er al 1500 e onderdelen in, en ben nog niet klaar.

GR ROB
daarom gaat mijn voorkeur uit naar een ruilblokkie. :wink:
@eggie: Bedenk wel dat een (standaard) ruilblok niet vergelijkbaar is met het blok wat Rob aan het bouwen is.... dan moet je het ook vergelijken met een standaard uitgevoerde revisie.

Overigens denk ik wel dat als geld een belangrijk beslispunt is je met een ruilblok goedkoper uit bent.

Greetz Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
6-banger

Bericht door 6-banger »

Een L6 is ook hydraulisch Ronald.

zie wel dat er voor onderhoud veel animo is.

Het idee van een blok reviseren in 1e instantie was eigenlijk bedoeld om te zien hoe zoiets nou in mekaar zit en wat er bij komt kijken,en om inzicht in een blok te krijgen.Een boek of foto's zegt veel maar lang niet alles.Inderdaad,reviseren doe je mischien maar 1 keer of zo,maar onderhoud komt regelmatig terug.Toch wil ik zelf sowieso weten hoe zoiets gaat.Dus als het niet anders kan wil ik toch een keer een blokkie aanschaffen denk ik.

Maar onderhoud is in een dag best te doen om dat te leren.Dus wie weet...
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

het lijstje is weer iets langer geworden

Drunay, René
Blizzard, Sjoerd
Marchel, Marchel
Mustman, Rob
TFT, Tony
K-Nine, Pascal
Ando, Ando
Mustang64, Joris
Robbert.b., Robbert
BenDover, Ben
Rob, Rob
BA Baracus,
Erwin, Erwin
PoisonIvy66, Roel
Mustangpatje, Patrick
78ghiaT5, Harry
:lol:

ik denk dat een onderhoudsworkshop op dit moment idd het beste is om te doen. ik ben ervoor. het is ook het makkelijkst aan te leren. daarna kunnen we altijd nog een keer met een 'nieuw' blok van Jan aan de slag. kunnen we gelijk de basisbeginselen leren. zijn al deze mensen die zich aangemeld hebben het hiermee eens? wellicht moet de lijst weer aan aagnepast worden,

Harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op do 29 mar, 2007 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

In zo'n onderhouds-workshop heb, uiteraard afhankelijk van de datum, ook wel oren!

't wordt tijd dat ik ook wat basiskennis daarvan krijg.

Groeten,

Roel
...Happiness is the road...
Blizzard
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

totaal oftopic; Als ik de naam poisonIvy zie staan moet ik altijd meteen denken aan uma thurman :smt055

ontopic: De lijst is wel snel langer aan het worden, ik denk overigens dat het geen enkel probleem zal zijn om genoeg mustangs te vinden die als voorbeeld kunnen dienen.

Blizzard
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

Blizzard schreef:totaal oftopic; Als ik de naam poisonIvy zie staan moet ik altijd meteen denken aan uma thurman :smt055

ontopic: De lijst is wel snel langer aan het worden, ik denk overigens dat het geen enkel probleem zal zijn om genoeg mustangs te vinden die als voorbeeld kunnen dienen.

Blizzard
off-topic: t is'ook niet onlogisch om daarbij aan haar te denken en geloof me, je denkt liever aan haar dan aan mij!

ontopic: de mijne bijvoorbeeld!

Groeten

Roel
...Happiness is the road...
robbert.b.

Bericht door robbert.b. »

PoisonIvy66 -
de mijne bijvoorbeeld
Dan weet de volgende koper ook dat het onderhoud "onder zeer goed toeziend oog is " gedaan . :up:
Life is great when driving real American muscle....
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

of het blok van de gouwe ouwe: lekt nog steeds olie en zuigt nog altijd ergens valse lucht aan en ik snap er nog steeds nix van. moeten jullie wel allemaal naar Hillegom komen. daar is trouwens ruimte zat. en een grote loods. nu nog René Dénayere zo gek zien te krijgen...

harry
6-banger

Bericht door 6-banger »

Nou even de hamvraag:Wie geeft die workshop en waar?
Is ook wel belangrijk te weten denk ik.
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

er zijn een hoop gegadigden voor zo'n workshop motoronderhoud. dat past allemaal niet in jouw hok, Jan. of we moeten het weer splitsen. of alles in één keer, maar dan in grote loods, zodat iedereen er omheen kan staan.

ik geloof dat jij veel van onderhoud afweet Jan, dus als jij je weer zoudt willen opwerpen als docent, dan zou dat mooi zijn. tenzij je liever een blok openmaakt. daar ben ik zeker graag bij.

harry
6-banger

Bericht door 6-banger »

zo'n blok ga ik vrijwel zeker een keertje doen.

Deze keer mag iemand anders zich mischien als docent beschikbaar stellen?
Mijn hok is inderdaad te klein voor zo'n grote groep,dus dat zou dan weer over meerdere keren verdeeld moeten worden.

Da's voor mij ook een beetje lastig omdat ik daar telkens rekening mee moet houden als ik zelf wat aan mijn wagens moet of wil doen.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”