airco
Moderator: Shelby GT-H
airco
Heb nog een paar vraagjes over mijn airco.
Waar kan je het laten vullen of kan ik nog koppelingen bekomen?
Kan op het werk wel gebruik maken van een vulapparaat maar de koppelingen zijn natuurlijk enkel voor moderne wagens.
Is de moderne variant van het aircogas/olie schadelijk voor mijn aircopomp?
Wie weet hier meer over?
Greetz D.
Waar kan je het laten vullen of kan ik nog koppelingen bekomen?
Kan op het werk wel gebruik maken van een vulapparaat maar de koppelingen zijn natuurlijk enkel voor moderne wagens.
Is de moderne variant van het aircogas/olie schadelijk voor mijn aircopomp?
Wie weet hier meer over?
Greetz D.
fastback '67
302ci with rpm alu heads, cam and intake
Msd ignition
headers
...
Msd ignition
headers
...
- 1970MustangL6
Je airco instalatie was voorzien van R12 koudemiddel. Dit mag echter al enkele jaren niet meer worden gebruikt. Nu kun je ervoor kiezen om een zogenaamde dropin te gebruiken dit is een koudemiddel met dezelfde eigenschappen als het oude R12 zelf heb ik hier echter geen gelukkige ervaring mee. Beter is het om je systeem om te bouwen naar het huidige koudemiddel R134a, ook voor de toekomst kun je dan altijd overal terecht voor service. De ombouw valt wel mee: olie uit de compressor verwijderen droger vervangen (moet toch al gebeuren) en andere vulventielen plaatsen. De vulventielen heb ik hier wel liggen en de droger waarschijnlijk ook wel.
Mijn mening doe het goed of doe niets!
Mijn mening doe het goed of doe niets!
@1970MustangL6: Extra info is altijd welkom. Wat me vooral interesseert is ofdat er een soort tussenkoppeling bestaat. Een afspraak hoeft meteen nog niet. Eerst nog wat rondkijken.
By the way; Op het werk staat er nog een fles met veel en goedkoop R134a gas
.
@Tony1: Als het toch geen problemen geeft kan ik beter voor R134a gas gaan. Een nieuwe droger zit er toch al op. Enkel de koppelingen zijn dan nog het probleem. Bestaat er een tussenkoppeling hiervoor of aftermarket koppeling met modern design die op mijn airco passen?
En welke ventielen heb jij precies liggen?
Keep
D.
By the way; Op het werk staat er nog een fles met veel en goedkoop R134a gas
@Tony1: Als het toch geen problemen geeft kan ik beter voor R134a gas gaan. Een nieuwe droger zit er toch al op. Enkel de koppelingen zijn dan nog het probleem. Bestaat er een tussenkoppeling hiervoor of aftermarket koppeling met modern design die op mijn airco passen?
En welke ventielen heb jij precies liggen?
Keep
D.
fastback '67
Msd ignition
headers
...
Msd ignition
headers
...
Donny, ik snap niet welke koppelingen jij bedoelt? om R134a te vullen heb je andere nippels nodig met een snelkoppeling voor het oude R12 heb je schroefaansluiting op je vulventielen. Ik heb de verloop-nippels wel liggen die je op de R12 vulventielen kunt draaien zodat je vervolgens de standaard R134a vulslangen kunt aankoppelen. Vergeet niet je oude olie uit je compressor te halen en bij het vullen van de instalatie nieuwe olie mee te vullen!
Heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt
Maar jouw beschrijving klopt wel met wat ik bedoel
Heb je hier misschien wat foto's van ?
Je zei ;"De vulventielen heb ik hier wel liggen"
Bedoel je hiermee dat je nog een setje te koop hebt of je dat je er een hebt aangeschaft voor jezelf?
Maar jouw beschrijving klopt wel met wat ik bedoel
Heb je hier misschien wat foto's van ?
Je zei ;"De vulventielen heb ik hier wel liggen"
Bedoel je hiermee dat je nog een setje te koop hebt of je dat je er een hebt aangeschaft voor jezelf?
fastback '67
Msd ignition
headers
...
Msd ignition
headers
...
Vandaag eindelijk de kans gehad om mijn airco te vullen dankzij de verloopnippels van Tony1. Compressorolie in de pomp, effe vacumeren en vullen maar.
Na het vullen natuurlijk alles op max. koelen gezet en afwachten. Na vijftal minuten werd het al zeer fris in de stang.
Na een kwartiertje draaien kwam echter langs de as van de pully de olie eruit 'gezeken'. Je hoorde/zag zelfs het gas langs hier ontsnappen.
Nu vroeg ik het volgende af:
1. Kan men voor de aircopomp nog pakkingsetjes krijgen?
2. Is het normaal dat het gas ook mee langs de as ontsnapt of wijst dit op interne mankementen in de pomp?
Greetz D
Na het vullen natuurlijk alles op max. koelen gezet en afwachten. Na vijftal minuten werd het al zeer fris in de stang.
Na een kwartiertje draaien kwam echter langs de as van de pully de olie eruit 'gezeken'. Je hoorde/zag zelfs het gas langs hier ontsnappen.
Nu vroeg ik het volgende af:
1. Kan men voor de aircopomp nog pakkingsetjes krijgen?
2. Is het normaal dat het gas ook mee langs de as ontsnapt of wijst dit op interne mankementen in de pomp?
Greetz D
fastback '67
Msd ignition
headers
...
Msd ignition
headers
...
Donny, als er olie langs de as lekt lekt er zeker ook koudemiddel. Zelfs nog eerder dan de olie. Kijk even of je kunt ontdekken welk type compressor je daar hebt dan kijk ik maandag wel even of ik nog een pakkingset heb liggen. Als de compressor niet te rep. is kun je beter een moderne compressor plaatsen ik heb daar nog wel verloopplaten voor liggen.
AC compressor
Hoi,
ik heb er toevallig nog een liggen uit een T bird van 1992,

ik hoor het wel als er interesse is,
Groet,
Jack
ik heb er toevallig nog een liggen uit een T bird van 1992,

ik hoor het wel als er interesse is,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
@tony1
Zal er eerst een foto van maken. Welk type het is weet ik niet meer. Zal mijn shopmanuel nog eens bovenhalen. Hier geven ze 2 types op: York en Tecumseh. Hoop dat je hier al iets mee bent.
@Jaco
ga eerst proberen een goed orgineel exemplaar te vinden of het ding te herstellen. Vindt zo'n moderne compressor net niet orgineel genoeg voor een klassieke wagen.
Zal er eerst een foto van maken. Welk type het is weet ik niet meer. Zal mijn shopmanuel nog eens bovenhalen. Hier geven ze 2 types op: York en Tecumseh. Hoop dat je hier al iets mee bent.
@Jaco
ga eerst proberen een goed orgineel exemplaar te vinden of het ding te herstellen. Vindt zo'n moderne compressor net niet orgineel genoeg voor een klassieke wagen.
fastback '67
Msd ignition
headers
...
Msd ignition
headers
...
Donny zal morgen eens kijken. Kan een setje altijd bestellen.
Beter is om de compressor te laten reviseren dit valt echt niet mee om zelf te doen, is een zeer specialitisch werkje.
Deze compressors zijn ook nog wel nieuw leverbaar uit mijn hoofd zo rond de 600 euro zonder clutch maar die kun je gewoon overzetten.
Beter is om de compressor te laten reviseren dit valt echt niet mee om zelf te doen, is een zeer specialitisch werkje.
Deze compressors zijn ook nog wel nieuw leverbaar uit mijn hoofd zo rond de 600 euro zonder clutch maar die kun je gewoon overzetten.
Na een negatieve test
met een andere Yorkcompressor en wat surfen op het net ga ik misschien toch overwegen om een sanden-conversion te doen.
Heeft er iemand soms nog een exemplaar liggen of dit reeds toegepast?
Het zou er wel één moeten zijn met een clutch voor V-riemen.
Heeft er iemand soms nog een exemplaar liggen of dit reeds toegepast?
Het zou er wel één moeten zijn met een clutch voor V-riemen.
fastback '67
Msd ignition
headers
...
Msd ignition
headers
...