einde thunderbird

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

351-V8-power

einde thunderbird

Bericht door 351-V8-power »

JL zaterdag is er helaas een einde gekomen aan het leven van mijn 92-Thunderbird.

Door nog onduidelijke redenen is de auto op de natte tramrails in een slip gekomen en op zijn kant tegen een boom geraakt.
Wonderwel ben ik er zelf zonder noemenswaardige kleerscheuren vanaf gekomen, mede doordat de snelheid laag was en ik altijd de gordel draag.

Met de auto is het helaas minder goed gesteld, deze is totall loss en heeft inmiddels via dit forum een nieuwe eigenaar gevonden die de motor voor zijn mustang zal gaan gebruiken.

Ik ben er goed ziek van want een Thunderbird in deze staat kom je zelden tegen. Hij had slechts 100.000 km op de teller en een interieur als of hij net uit de showroom kwam. Deze Nederlands geleverde bird was 100% roest en schadevrij en in originele staat.

Het heeft geen zin er al te lang bij stil te staan maar ik wilde het toch even kwijt.

Ondanks het feit dat ik sinds 1983 gewend ben met achterwielaangedreven auto's te rijden, wil ik bij deze een ieder waarschuwen dat een ongeluk met nat weer zo gebeurd is en let dus altijd goed op.

Gr Ed

Afbeelding
69 Grandé 351W Copper Flame
Mutsstang

Bericht door Mutsstang »

O jeetje.. Hoe lullig het ook klinkt, wees blij dat je zelf niks ernstigs hebt!! Wel zonde natuurlijk...
As i was motorvating over the hill,
I saw Maybeline in a Coupe Deville Caddie roll'in down the open road..But nothing can outrun my V8 Ford!!

Chuck Berry
Arjo
Contacteer:

Bericht door Arjo »

:shock: :shock:

Holy crap!! dat ziet er niet best uit, fijn om te horen dat je er zelf goed vanaf bent gekomen.
Kan me idd voorstellen dat je hier goed ziek van bent.

Arjo
Eens zal de dag komen dat ook ik rij in de mustang van mijn dromen
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

gelukkig dat de Bird in de kreukels ligt en niet jij! maar even goed zonde van de wagen, als ik het zo lees. dank voor de waarschuwing, ik zal er in de toekomst om denken. al over de schrik heen?

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Ouch!!! Dat ziet eruit alsof het toch een hele creatieve manier van slippen is geweest. Blij te horen dat jij er in ieder geval goed vanaf gekomen bent.

Je vraagt je toch af waarom ie dan slipt op de tramrails. Zoveel ruimte neemt dat op die lap asfalt niet in. Maar gelijk heb je wel. Een ongeluk is sneller gebeurd dan je denkt. Ik zal ook zelf nooit zeggen dat dat 'mij niet overkomt', want daar is gewoon geen pijl op te trekken.

Al ideeen waarmee je 'm gaat vervangen, of vervang je 'm niet?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Edze
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Edze »

Gelukkig dat jij er goed afgekomen bent Ed , want het is nogal een klap/slip geweest zeg.
Heel jammer van de mooie t-bird zeg , wel mooi dat hij/zij weer een tweede leven krijgt.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

:smt103 verdorie ! Zoals al gezegd: gelukkig heb jij niets !

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Woooow aardig gek zeg, blij dat je zelf niets hebt
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Bizar ongeluk!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

maar je hebt geen boete gehad voor fout parkeren????
'65 F100
2007 KTM 950 SM
351-V8-power

Nee ik vervang hem nog niet, we hebben nog twee auto's maar helaas niet zo comfortabel als deze.
Volgens de wet mag je idd niet met twee wielen op de stoep parkeren, maar het was een leuke blonde agente die ter plaatse was en die zag het door de vingers. :D :D
Voor de boom kan ik nog wel een claim verwachten... het moet niet gekker worden.
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

351-V8-power schreef:
Nee ik vervang hem nog niet, we hebben nog twee auto's maar helaas niet zo comfortabel als deze.
Volgens de wet mag je idd niet met twee wielen op de stoep parkeren, maar het was een leuke blonde agente die ter plaatse was en die zag het door de vingers. :D :D
Voor de boom kan ik nog wel een claim verwachten... het moet niet gekker worden.
ja, dat is idd triest, je rijdt je auto aan gort wat niet de bedoeling was neem ik aan, dus die ben je kwijt ,en dan mag je ook nog eens voor die boom gaan dokken... :roll: .. leuker kunnen we het niet maken????
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Jammer dat dit niet Amerika is... Had je die boom aan kunnen klagen voor staan op een plek waar hij gewoon schade kon verwachten!

Ik kan er wel een geintje van maken, maar eigenlijk is het gewoon triest... Zo'n mooie wagen en dan aan barrels. :( :( :(
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
351-V8-power

je rijdt je auto aan gort wat niet de bedoeling was neem ik aan
ik twijfel nog... :smt017 . maar hoe langer ik er over nadenk, denk ik toch niet dat het de bedoeling was. :(
martijn1981

Bericht door martijn1981 »

Hoi,

Klote zeg. Is dat de erasmusweg waar je bent geslipt. Je hebt zo te zien net die opel astra niet meegenomen.
Over slippen op de tramrails, is niet zo heel gek hoor NEKO. Ook al nemen je banden een groter oppervlak in beslag, je merkt heel goed als je over de tramrails rijdt en je banden op de rails zelf zitten, bij nat wegdek is het spek glad en heel slip gevoelig. Klein rukje aan je stuur en je staat dwars.

gelukkig heb je zelf niets.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”