Ik heb eens op een rijtje gezet wat we tijdens de workshop gaan behandelen.
Het is nu eenmaal zo dat je in een dag niet leert hoe je een volledige carrosserie moet restaureren,maar de deelnemers gaan er toch mijn inziens zoveel van opsteken dat grotere reparatie's aan de carrosserie te doen moeten zijn.
Wat gaan we doen?
-op het plaatwerk wat ik van de sloop heb gaan jullie leren om een kleine deuk er uit te kloppen en deze strak te zetten.
-er word uitgelegd hoe je een roestschade kan repareren met gereedschappen die de meesten wel voorhanden hebben.
-ook de lastige plekjes,zoals randen komen aan bod
-voorbewerking,plamuren,schuren,waterproof schuren enz. komen allen aan bod.
-ik zal de vooral onhebbelijkheden van plaatwerk uitleggen bij een grote deuk.dit is namelijk niet zo makkelijk te maken als je denkt,vanwege het feit dat het materiaal meestal opgerekt is,wat weer gekrompen moet worden.
Voor mijn dochter Diny heb ik gisteren een seat Ibiza op de kop getikt voor het gigantische bedrag van 235 pleuro.Mooi wagentje,maar die wagens hebben 1 ding gemeen,ze roesten allemaal aan de hoeken van de voorspatborden,naast de koplampen.Deze dus ook.
Nu heeft zij haar wagentje ter beschikking van jullie kunsten gesteld.Dit houd in dat we 's middags nadat jullie een en ander onder de knie hebben,aan 1 kant die roestplek gaan opknappen.De week erop doe ik met de andere groep de andere kant.
Aangezien dit wagentje niet zo groot is kan ik hem in de garage zetten en is er plek genoeg over voor een man of 6.Onder mijn toezicht en met mijn aanwijzingen gaan jullie dat dus tot een goed eind brengen.
Als dat gebeurd is,zal ik laten zien hoe je zo'n plekje op een aanvaardbare manier kan spuiten met een airbrush,of met de echte verfspuit.Uiteraard kunnen jullie daarna ermee oefenen op het sloop plaatwerk.
Je zult zien dat ook dat meevalt,als je je aan bepaalde dingen houd.
kortom,het lijkt heel wat voor 1 dag,en geloof me,dat is het ook.Maar ik ga ervan uit dat het moet lukken.
Na de workshop is het de bedoeling dat je zelf aan iets durft te beginnen aan je eigen auto indien nodig.En dat is het voornaamste waar het hier om gaat,velen durven die stap meestal niet te zetten omdat men bang is dat men meer verneukt dan goed doet.Hierna hoef je daar niet bang meer voor te zijn.Een ding is wel zeker,oefening baart in dit geval wel kunst.
Gaandeweg een project of projectje waar je aan zal beginnen zul je met de basis beginselen er steeds meer feeling voor krijgen.
Desnoods haal ja nadien een stuk plaatijzer bij de sloop en oefen daar thuis nog eens mee voordat je aan het echte werk begint.
Dan even wat anders,Van ons aller Harry kreeg ik vandaag wederom de vraag hoe het nu gaat.Gelukkig steeds beter.Vooral mede door 3 mensen van het forum die ik hierbij toch wel wil noemen namelijk Mustangpatje Harry en Arjo.Deze 3 jongens hebben mij regelmatig gemaild en gebeld.En dat vond ik echt heel leuk.Dus mannen,daarvoor nogmaals op deze wijze mijn dank.
Ook heb ik enkele nieuwe hobby's erbij.ik kweek nu tropische planten voor in onze tuin,ik heb mijn oude hobby electronica weer opgepakt (al ging dat heel moeilijk) en ik heb sinds 2 maanden een nieuw maatje,mijn hond Joey.Hij is een kruising tussen een Mechelse en Duitse herder.
Om degenen van de workshop gerust te stellen,hij bijt alleen als hij honger heeft,dus ik zal zorgen dat hij genoeg gegeten heeft.Joey heb ik mede aangeschaft na hetgeen er afgelopen zomer is gebeurd.Hij is een zeer goede waakhond,die ik zelf verder daarmee aan het trainen ben.Aangezien ik herders getraind heb tot politiehond in het verleden,lukt dat natuurlijk aardig.
Affijn,ik weet dat het of-topic is maar ik wilde het jullie toch allemaal even laten weten op deze wijze.
Hieronder zie je een foto van mijn nieuwe maat.