We hebben onze Gt bijna zoals we hem graag zouden hebben, er zitten inmiddels al heel wat uren werk in, maar dat werpt natuurlijk ook z'n vruchten af.Hieronder wat foto's van hoe die nu is geworden.
Ook de sierlijsten en letters weer in de oude staat terug gebracht
Zie hier de oude staat
Verder hebben we achter een set nieuwe banden laten leggen, nu 215 ipv 245 breed, wat het rijgedrag van de auto met 200 % heeft verbeterd!
Tevens alle beginnende roest plekjes behandeld met fertan / primer.
Volgende klus word de lak bijwerken en velgen goed onder handen nemen.
GTvert87 schreef: Geweldig!!!
Echt mooi om de liefde voor FourEyes tezien. :jerry:
Maar hoe verbeterde het rijgedrag met smallere banden?
Groeten,
Emile
Het is voor ons zodanig verbeterd, omdat de foxbody toch al niet echt bekend staat om een stevig onderstel.De achter kant wilde door die brede banden voor je gevoel altijd alleen maar rechtdoor, ipv gewoon mee de bocht om te gaan. Ook hadden we veel last van de sporen in de weg, je had altijd het gevoel dat de achterkant aan het zoeken was.
Ook dat ellendige gepiep als je langzaam bij droog weer een bocht pakt is nu weg, klonk wel ruig maar ging ook vervelen.
Nu zat er op de brede banden nog 1.5mm profiel dus ook dat kan een rol hebben betekent natuurlijk.Al met al is het een positieve vooruit gang voor ons.
Jag_man schreef:Fertan?? Weet je het heeeeel zeker?
Hmm, ja, ik wou net zeggen..
Ik ben van fertan als basis afgestapt. Gebruik nog wel de 1k primer van fertan en de bodyschutz, maar gebruik nu Rustarrestor als basis. Heb ik een beter gevoel bij. Fertan als basis geeft bij mij een slechter resultaat. De primer kan niet goed hechten door de laag die door fertan roestomzetter achterblijft.
Nou ja, is weer een hele aparte discussie.
Maar goed, on topic: Het ziet er super uit jongens. Dat wordt een mooi wagentje zo!