headers

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
John

headers

Bericht door John »

Goede morgen

Kan iemand me vertellen wat voor een 66er 289 goede en betaalbare headers zijn.
Ik begrijp dat orginele uitlaatspruitstukken niet echt meehelpen aan een goede uitlaatflow, maar heb al een beetje rond gekeken en zie vaak niet het verschil tussen bepaalde headers (behalve de prijs) mischien is het gewoon de kwaliteit of de pasvorm.
misschien dat iemand hier op het forum me kan zeggen wat wel en wat zeker niet te kopen .

vriendelijke groet John
MustangMike
Contacteer:

Bericht door MustangMike »

Ik heb het volgende gekocht/geinstalleerd:

- Hedmann Headers
- Flowmaster American Thunder Kit
- Flowmaster 40 Series Mufflers

Hedmann headers pasten zonder problemen,
Montage Flowmaster American Thunder verliep zonder problemen
Montage Flowmaster 40 series verliep zonder problemen.

Het enige probleem dat ik ondervonden heb was met de koppeling tussen de headers en de American Thunder Kit. De afstand tussen de uitgangen van de Headers kwamen niet 100% overeen met de afstand tussen de 2 pijpen van de H-Pipe van de kit. Dit hebben we opgelost met stukje flexibel.

Succes
Mike
Fully Restored Mustang Coupe 1966 289V8
Member of the BMCC
John

Bericht door John »

Bedankt voor je reactie Mike.

Ik heb namelijk wel vaker gehoord dat bepaalde headers niet mooi passen of gewoonweg niet afsluiten,De aansluiting op het uitlaatsysteem (dubbel) zal toch wel aangepast moeten worden. Ik heb even de prijzen van "hedman"headers opgezocht en deze vallen erg mee.
Aangezien je de enige bent die gereageerd heeft zal ik deze headers maar eens overwegen te kopen.in ieder geval bedankt

vriendelijke groet John
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

John, zal ik het tegendeel geven,.. dr is 1 merk wat ik nooit meer zal kopen en dat is Heddamn,.. ik vind het de meest waardeloze header... bij mij paste ze voor geen meter, afdichting was k@t ik heb toen 1 zijde volledig moeten verbouwen om ruimte te krijgen voor mn bougies, , andere zijde ging wel, maar wel deuken in moeten slaan..., ik heb toen ook nog de flenzen op laten lassen en opnieuw af laten frezen.. ze bleven lekken
'65 F100
2007 KTM 950 SM
poppyred'68

Bericht door poppyred'68 »

Net als jij nagedacht over headers, vooral omdat origineel spruitstuk gescheurd was. Ik heb Flowtech headers gekozen, past prima ..........maar volgende keer geef ik iets meer uit voor ceramic coated of stainless.

En volgende keer voor het monteren tape ik ze in met warmtewerende tape, want met headers is het veeeeel heter geworden in mijn motorruimte. Na montage kom je er niet meer bij om het netjes in te tapen.

Als je gaat voor goedkoop, dan de volgende tip; goedkoopste headers zijn het eigen merk van summitracing.com, rond de 70 dollar, stel ze dichten niet goed af kun je ze altijd nog laten vlakken voor dat geld..
'68 poppy red 'Jack Daniels Special'

coupe J-code 302 v4, Edelbrock 600 cfm, Flowtech Headers.
John

Bericht door John »

Ik zal het eens gaan bekijken ,ik hoef nou niet echt de goedkoopste maar wil wel dat als ik er geld aan uitgeef ze gewoon netjes passen (zonder zagen,slijpen en in/uit deuken) en dat ze natuurlijk een aantal jaartjes meegaan (en mooi blijven).
Verder vroeg ik me af dat wanneer je het uilaat systeem aanpast om er een bepaald merk headers op te zetten en je wilt na verloop van tijd toch andere of deze dan gewoon weer passen,of is elke header anders van model?

groeten John
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Onder mijn 66-er 289 heb ik lange headers zitten van Dynomax met een keramische coating. De pasvorm is prima, sommige boutjes zitten wel wat krap in de binnenbocht van de pijpen maar dat hou je natuurlijk altijd. Afdichten op de cilinderkop doen ze ook goed. Alleen beginnen er na een jaar of drie toch wat bruine (roest?) puntjes door de coating te komen.

Hoe ze verder aansluiten op een originele uitlaat weet ik niet, ik heb er een RVS uitlaat van EPS onder zitten.

Je hebt natuurlijk nogal wat verschillende headers, korte, lange, tri-Y.... het is natuurlijk maar net wat je wilt.

De lange geven het meeste winst op een hoger toerental. Pas op als je stuurbekrachtiging hebt: niet alle typen lange headers passen dan. Ook de grondspeling is met lange headers minder dan met de originele spruitstukken.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

lees dit artikel maar eens door, erg interessant:
http://www.carcraft.com/techarticles/header_basics/

Rob
Laatst gewijzigd door 1969Mach1 op vr 13 okt, 2006 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Rob,

Je hebt helemaal gelijk met de lengte van de headers. En dat is ook eigenlijk heel logisch, langere pijpen lagere frequentie...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
1BADGT500
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

De beste headers die je kunt kopen zijn van JBA, Kooks of Bassani.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

pjcobra9t7 schreef:De beste headers die je kunt kopen zijn van JBA, Kooks of Bassani.
vergeet FPA niet,.. vrijwel onbekend, maar zeer goed spul... daar heb ik de mijne vandaan voor mn 351C

www.fordpowertrain.com
'65 F100
2007 KTM 950 SM
1BADGT500
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

yep, Ford Powertrain headers zijn ook voor het echte customwork.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
John

Bericht door John »

Oke bedankt, ik zal proberen in het bos de juiste boom te vinden En als iemand nog een setje heeft liggen hoor ik het graag

Groeten John
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”