Snelheidsmeter zwiept
Moderator: Shelby GT-H
Snelheidsmeter zwiept
Hoi jongens,
Toen ik van Didam naar huis reed begon mijn snelheidsmeter bij lagere snelheden (tot ±55 mile) heen en weer te zwiepen. Ik kon niet meer zien of ik nu 20 of 50 reed. Ik heb nu gekeken of de kabel boven vast zat en onder is ook het kunststof tandwieltje nog goed. Iemand enig idee of is mijn snelheidsmeter na 40-jaar nu overleden?? Ik zou het jammer vinden om er 'n nieuwe in te zetten. :ashamed:
Lex
Toen ik van Didam naar huis reed begon mijn snelheidsmeter bij lagere snelheden (tot ±55 mile) heen en weer te zwiepen. Ik kon niet meer zien of ik nu 20 of 50 reed. Ik heb nu gekeken of de kabel boven vast zat en onder is ook het kunststof tandwieltje nog goed. Iemand enig idee of is mijn snelheidsmeter na 40-jaar nu overleden?? Ik zou het jammer vinden om er 'n nieuwe in te zetten. :ashamed:
Lex
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
Zoek eens even op het forum.
Volgens mij is er enkele weken geleden een gelijkaardig topic geweest, met een beetje geluk kan je 't wel terugvinden.
Zo'n kabel is nu ook niet het duurste stuk in je wagen en met een beetje geluk heeft er iemand misschien nog wat liggen?
Volgens mij is er enkele weken geleden een gelijkaardig topic geweest, met een beetje geluk kan je 't wel terugvinden.
Zo'n kabel is nu ook niet het duurste stuk in je wagen en met een beetje geluk heeft er iemand misschien nog wat liggen?
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-
-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,
Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,
Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
Ligt meestal aan de kabel. Deze moet mooi vloeiend lopen en geen scherpe bochten maken. Een beetje dik vet aan de binnenkabel doet ook vaak wonderen. Als het toch aan je teller blijkt te liggen kan ik deze waarschijnklijk wel voor je repareren. Ben 20 jaar geleden begonnen als instrumentmaker op de afdeling teller rep. Heb nog wel de apparatuur om e.e.a te kunnen testen.
teun
woonplaats Epe
woonplaats Epe
@Aron66 :heb even gezocht maar 'n kabel kost al snel $69.-
@tony : ik wil graag de orginel teller behouden dus misschien hoor je nog van mij.
Ik ga proberen met 'n boormachine kijken of het aan de teller ligt of aan de kabel.
Lex
@tony : ik wil graag de orginel teller behouden dus misschien hoor je nog van mij.
Ik ga proberen met 'n boormachine kijken of het aan de teller ligt of aan de kabel.
Lex
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Hoi Lex,
Ik heb het probleem ook gehad. Een keer was het de mijlenteller die bleef haken en het zwiepen veroorzaakte. De teller kan vrij eenvoudig uitbouwd worden en die heb ik met een beetje teflon spray gesmeerd. een andere keer kwam het van de kabel zelf die niet lekker liep. Invetten en bij het terugplaatsen van de teller goed opletten dat de kabel goed zit heeft toen geholpen.
Als niet-techneut is mij dat ook gelukt, dus...succes!
Ik heb het probleem ook gehad. Een keer was het de mijlenteller die bleef haken en het zwiepen veroorzaakte. De teller kan vrij eenvoudig uitbouwd worden en die heb ik met een beetje teflon spray gesmeerd. een andere keer kwam het van de kabel zelf die niet lekker liep. Invetten en bij het terugplaatsen van de teller goed opletten dat de kabel goed zit heeft toen geholpen.
Als niet-techneut is mij dat ook gelukt, dus...succes!
- 65-fastback
je moet de kabel in het vet zetten. (wd 40 erin spuiten en dan wat lagervet erin drukken, door het draaien wordt het verspreidt.)
kijk ook of de kabel geen knik heeft of in een scherpe bocht loopt.
kabel altijd onder en boven invetten.
kijk ook of de kabel geen knik heeft of in een scherpe bocht loopt.
kabel altijd onder en boven invetten.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary