GROOOOOOTE problemen.......

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
RoelKorsten

GROOOOOOTE problemen.......

Bericht door RoelKorsten »

Hoi,

Ik heb grote remproblem met mijn 67 coupe. Allereerst heb ik veel te weinig remdruk. Ik heb de remmen rondom al tig keer ontlucht, maar de pedaal blijft bij het intrappen te op de grond komen, en hij komt maar heel langzaam een paar cm terug. Nou heb ik hem na het ontluchten met de hand omhoog getrokken, en nou staat hij wel boven, maar is ik heb intrap heb ik het gevoel dat ik ergens tegenaan kom. Als ik er met mijn volle gewicht op sta staan de remmen ook nog steeds niet muurvast.

Daarnaast als ik de slang van de rembekrachtiger aansluit en ik start de motor, wordt het pedaal automatisch vastgetrokken, en staat muurvast naar onder, maar ook dan staan de remmen nog niet vast. Ik kan welliswaar de auto niet meer met de hand rollen, maar zodra ik hem start begint hij toch langzaam te rollen als ik de automaat in de D zet.

Wat kan dit zijn, wie weet raad.
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

remverdeler kaduuk???

har
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
the66mustang
Contacteer:

Bericht door the66mustang »

hoofdrem cyl kapot , als je trommels rond om hebt , is er geen lekkage zichtbaar ? niet 1 van de remcyl lek van de trommels ?

het pedaal vasttrekken bij starten van de auto is normaal en betekent dat je hoofdrem cyl goed is . gewoon je hoofrem cyl eraf halen en handmatig proberen of deze soepel loopt en niet blijft haken , en kun je meteen de pushrod in de hoofdrem cyl bekijken of die toevallig niet blijft haken ?

blijft het echt haken of kun je gewoon geen druk opbouwen ?
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]

http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
RoelKorsten

Bericht door RoelKorsten »

Hoordremcylinder is nieuw erop gekomen. Achter heb ik trommels, en daar zitten geen lekkages, net als voor waar ik schijven heb. Ik denk inderdaad dat er ergens iets blijft haken ja. Ik zal vanavond nog eens proberen de hoofdremcylinder te demonteren.

Maar dat de pedaal muurvast naar onder staat op het moment dat ik de motor start is toch niet normaal of wel? Kan het zijn dat de motor teveel compressie heeft??
tony

Bericht door tony »

Heeft het niet iets te maken met je rembekrachtiger, het probleem doet zich voor wanneer de motor loopt, op dat moment zuig je vacuum op je bekrachtiger? is maar een schot voor de boeg.
teun
woonplaats Epe
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Als bij draaiende motor het rempedaal ingetrokken wordt kan het alleen maar de rembekrachtiger zijn.
Erwin

1966 convertible
peer

Bericht door peer »

Heb je de hoofdrem cilinder ook goed ontlucht, dit moet eerst gebeuren als hij nieuw is. Bij voorkeur als hij nog niet is ingebouwd. Dit stond er in de manual die ik bij mijn nieuwe set heb zitten.
easy1

Bericht door easy1 »

Yep,
Altijd eerst de M/C ontluchten voor je hem gaat monteren.
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Dakloos schreef:Als bij draaiende motor het rempedaal ingetrokken wordt kan het alleen maar de rembekrachtiger zijn.
dit lijkt mij ook erwin,zit er ook zo'n terugslagklepje tussen je vacuumslang Roel? (sorry weet ff niet hoe dat ding heet)

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
JaCo

rembekrachtiger

Bericht door JaCo »

In normale toestand stroomt er altijd een beetje lucht langs de pushrod via een klep in het membraan van de rembekrachtiger door naar je blok.
Als je het pedaal iets induwt wordt de klep gesloten en zal het membraan van de rembekrachtiger naar binnen "gezogen" worden , deze kracht helpt je dus met remmen.
Als het membraan stuk is , heb je geen bekrachtiging meer, als de klep niet meer open gaat heb je altijd bekrachtiging en kan het zijn dat je pedaal gewoon gedeeltelijk al naar beneden "gezogen"wordt. De pedaaluitgangspositie is dan te laag en de verplaatsing van olie vanuit de hoofdremcilinder te weinig om de remcilinders goed uit elkaar te drukken.
De terugslagklep heeft als functie terugstroming vanuit je spruitstuk te voorkomen en zou geen nadelige invloed moeten hebben op de werking van je remmen dacht ik zo.
Maar vanuit de bovenste pedaalpositie geen druk op kunnen bouwen met een goed ontlucht systeem en geen lekkage aan je remcilinders kan mijns inziens alleen maar aan intern lek van je hoofdremcilinder liggen.
Het enige dat je gewijzigd hebt is toch je hoofdremcilinder of niet?
Veel succes met het oplossen van je probleem,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”