Building sheet

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Wim67

Building sheet

Bericht door Wim67 »

Heel veel Mustangs worden grondig gerestaureerd en dus compleet gedémonteerd. In restauratie projecten, die beschreven worden in Mustang Monthly, wordt bijna altijd een building sheet gevonden. Wie heeft er wel eens één gevonden tijdens de restauratie. Bij welk bouwjaar en op welke plek dan?
Groet Wim
Hekkings
Contacteer:

Building sheet

Bericht door Hekkings »

Bij mij zaten er zelfs 2 in, éénzat er onder de stoel in slechte staat en één achter het deurpaneel aan de bijrijders kant in zeer goede staat deze heb ik dan ook gelamineerd.
Allard.
UNTAMED67

Bericht door UNTAMED67 »

Building sheet heb ik (nog) niet gevonden. Wel kwam ik onder de zetel de originele user manual tegen met info over de originele koper en garage waar de wagen destijds werd aangekocht op 10mei '66.
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Build sheets zitten vaak onder de zitting van de stoel, of om de bedrading van de tellerbehuizing gewikkeld. Maar ik heb ook al gehoord tussen het tapijt en de isolatielaag, om de stuurkolom, achter in de rugleuning, onder de motorkap achter het isolatie materiaal, in de framerails en redelijk vaak achter de hemel.
Bij mij zat er in ieder geval geen in, iets wat vrij vaak voorkomt bij auto's uit de San José fabriek. Als je een auto uit de Metuchen of Dearborn fabriek hebt is de kans vrij groot dat je er ergens eentje aan zult treffen.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Bij het vervangen van de gehele binnenbekleding ben ik wel een setje orginele sleutels tegen gekomen.Deze sleutels lagen onder de vloerbedekking,in een plastiek zakje en helemaal ingevet.
Maar helaas bij mij ook geen buildingsheet.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
peer

Bericht door peer »

Misschien weer een stomme vraag maar wat is eigenlijk een building sheet ?
bartuitschaijk

Bericht door bartuitschaijk »

een building sheet werd in de fabriek gebruikt om alle juiste opties ed die besteld waren op een auto ook daadwerkelijk te monteren. Maw dit is de enige manier om vast te stellen wat originele samenstelling van je auto was en wat naderhand gemonteerd is. De enige aanwijzing hiervoor is anders je data plate in de linker deur. Deze is echter ook vaak verloren gegaan in 40 jaar tijd en anders makkelijk te reproduceren. een building sheet is zeer waardevol voor vele bezitters.

bart
Wim67

Bericht door Wim67 »

Mijn auto komt ook uit de San José fabriek en inderdaad Marc, tot op heden niets kunnen vinden. Op het dashboard en de rugleuningen van de stoelen na heb ik alle vindlokaties al gehad. Helaas dus, het lijkt me een leuke bonus op een restauratie.
Groet, Wim
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

de mijne is ook uit San Jose, nog niks gevonden, heb nog 1 voorstoel te gaan dus wie weet..... Ook geen sleutels gevonden maar wel onder de vloerbedekking een klein zakje met marihuana. Zal wel niet uit de fabriek komen, aaaaaaaahhh ik heb een drugsauto

Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

1967coupe schreef:de mijne is ook uit San Jose, nog niks gevonden, heb nog 1 voorstoel te gaan dus wie weet..... Ook geen sleutels gevonden maar wel onder de vloerbedekking een klein zakje met marihuana. Zal wel niet uit de fabriek komen, aaaaaaaahhh ik heb een drugsauto

Rene
ben je niet de enigste, ik vond toen in mn T-bird een paar zakjes met wit poeder..

voor de gein ingenomen, 'k werd 3 dagen later wakker in mexico???????? :blink: :blink:

(de helft is gelogen,.. maar welke???? :clap: )
'65 F100
2007 KTM 950 SM
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

@bart, voor Mustangs tot en met '66 is een build sheet inderdaad de enige manier om de originele fabrieks opties vast te stellen. Voor auto's van modeljaar '67 en later zijn er natuurlijk ook de Kevin Marti VIN-reports.

Bij deze ook maar eens een voorbeeldje van een buildsheet:
Afbeelding

Als je meer wilt weten over build sheets (wat bijvoorbeeld alle codes betekenen) adviseer ik eens te zoeken op 'build sheet' om het Fomoco.com mustang forum: http://fomoco.com/mustang-forum/default.asp
Dan ben je wel gelijk een paar avondjes zoet.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
347SC

Bericht door 347SC »

Bij mij zat hij achter het quarter panel RH
Afbeelding
[img]http://www.unit175.com/images/lineeye.gif[/img]
[url=http://www.unit175.com][b]WWW.347SC.COM[/b][/url]
Mustang64
Contacteer:

Bericht door Mustang64 »

Hoi wim,

Ik zat ook stilletjes te hopen, maar helaas niets gevonden op een Penny na dan...

Joris :builder:
Mvg, Joris

Under Construction: '64 1/2 260 2V V8 (65A P 89 06E 71 1 6 / 5F07F127871)
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”