Project Prostreet on the way!!
Moderator: Shelby GT-H
weer wat gedaan, de donor-thunderbird (voor de motor), is de deur uit, weer meer plek in de schuur.
toen zijn we eens begonnen met de demontage van de 4.6, het is goed te zien dat de olie, of vrij weinig of nooit vervangen is, de aangebakken olie(letterlijk!!) zit overal op en omheen. nokkenassen zijn ingelopen en hebben de koppen gelijk maar ingevreten, hier zitten geen lagerschalen oid in., maar zijn nog wel te redden, niet voor mij, dr komen toch andere's op.., krukas had maar 3 spinnende lagerschalen en hetzelfde maar op 2 drijfstangen....
boringen van de zuigers die verbaasden mij wel, na 212.000km staan de hoon sporen er nog in, niet of nauwelijks een stootrand, dat vond ik wel knap...
nu gaan we info inwinnen ,vwb een strokerkit voor dit motortje, het wordt dan een 302. (komt me bekend voor ) en goed voor veilige 7000rpm..
toen zijn we eens begonnen met de demontage van de 4.6, het is goed te zien dat de olie, of vrij weinig of nooit vervangen is, de aangebakken olie(letterlijk!!) zit overal op en omheen. nokkenassen zijn ingelopen en hebben de koppen gelijk maar ingevreten, hier zitten geen lagerschalen oid in., maar zijn nog wel te redden, niet voor mij, dr komen toch andere's op.., krukas had maar 3 spinnende lagerschalen en hetzelfde maar op 2 drijfstangen....
boringen van de zuigers die verbaasden mij wel, na 212.000km staan de hoon sporen er nog in, niet of nauwelijks een stootrand, dat vond ik wel knap...
nu gaan we info inwinnen ,vwb een strokerkit voor dit motortje, het wordt dan een 302. (komt me bekend voor ) en goed voor veilige 7000rpm..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
- Johnvanschoubroek
- Contacteer:
Weer een stap dichter naar de eind streep, zo zie ik het toch telkens als ik wat heb verwezenlijkt aan mijn projectje, EFI is the way to go zeker als je met turbo of blowers begint te spelen, met een "Tweecer RT" is alles rel time te bekijken en bij te stellen (komt er bij in), succes nog en hou ons op de hoogte.
Groeten John
Groeten John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Ziet er goed uit! Zo mag ik het graag zien. Volgend jaar maar eens vergelijken hoe jij en Edze het allemaal uitgedokterd hebben.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- tripleblack
Krijg nou wat man!!!!! :blowme:
Vergeet je niet om een paar goede 5 punts gordels te bestellen!!!!
Zag je trouwens nog rond rennen achter je video camera op de monsterjam.
Dit was net op het punt dat de security ons naar buiten aan het drijven was.
Op het laatst was je aan het filmen bij Maximum destruction, als je goed kijkt op de film zie je mij op de achtergrond uitbundig zwaaien.
GR
Fordman :ciggy:
Op het laatst was je aan het filmen bij Maximum destruction, als je goed kijkt op de film zie je mij op de achtergrond uitbundig zwaaien.
GR
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
:mrhappy:fordman schreef:Krijg nou wat man!!!!! :blowme:
GR
ik dacht, laat ik het ook eens maar proberen, dat giegelgas
maar dan wordt je ook nog beroemd, filmpje is nog in produktie, dr moet nog meer gefilmd worden, maar komt binnenkort op het i-net te staan :ciggy:
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM