Persoonlijke noot van Marc (72grande)….

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ik heb natuurlijk alle reacties in het voetsporen topic goed gelezen. Ik was vandaag samen met Marcel en de dames op een meeting in Frankrijk. Erg leuk en ik zal daar morgen nog een verslagje van maken. Maar dat was tevens een mooie gelegenheid om elkaar te spreken en tijdens de 600 km heen en terug nog eens wat overpeinzingen te doen.

Een persoonlijke noot is de titel, dus daar kan niemand het mee eens of oneens zijn: het zijn uitsluitend mijn overpeinzingen.

Ik heb de 1972 Grandé sinds februari 2002. Ik kende helemaal niemand anders met een Mustang tot ik in augustus 2003 dit forum tegenkwam. Het forum was toen een week oud en ik was zeer blij met mijn vondst. Ik ben enthousiast mee gaan doen en kennelijk zodanig dat Marcel (die ik ook niet kende) mij vroeg te helpen als moderator. Vond ik toen een hele eer en ik was ook bezorgd om door het bedienen van de verkeerde knoppen het hele forum om zeep te helpen.

Dat eerste forum jaar vond ik het mooiste: alles was nieuw, de beperkte hoeveelheid leden was zonder uitzondering enthousiast en we behaalden (hoe bescheiden soms ook) mijlpaal na mijlpaal. Met zes Mustangs op 17 april 2004 40e Mustangverjaardagstaart eten bij Ton in ’s-Gravendeel, geweldig vonden we dat toen! Je kunt het je nu niet meer voorstellen, maar soms had ik zorg over de beperkte hoeveelheid posts op het forum. Samen met Marcel zeiden we toen dat we genoeg kijkers hadden, maar te weinig posters. In die tijd schreef ik wekelijks een verhaal om er maar voor te zorgen dat er steeds wat nieuws was op het forum. Met behulp van andere enthousiastelingen hadden we vanaf de eerste meeting van 2004 een dubbele ijzersterke formule: afspreken om met elkaar mee te rijden en altijd dezelfde avond het verslag èn foto’s op het forum. Die aandacht voor dynamiek op het forum werkte want we werden groter en groter. Leden kwamen met fantastische initiatieven (DM&FF polo’s schieten mij als voorbeeld in de gedachten), zelf ontwikkelden we succesvolle plannen en technische verbeteringen, enz.

En nu moet ik weer even terug: wij hadden nooit een doel of ambitie met dit forum; we hoefden niet de grootste of mooiste of wat dan ook te zijn. Het was gewoon voor het plezier! Wij geloofden in een filosofie van vrijheid en, zoals het Marcel het altijd formuleert, lang leve de lol. Die filosofie moest wel werken, want er waren alleen mensen met een gemeenschappelijke interesse op het forum. Die hier uit liefhebberij kwamen en dus alleen positief wilden bijdragen aan het forum. Er was wel eens wat, zoals het vraagstuk of je nu op gas moet koken of rijden en ook zes of acht cylinders in de 2005 Mustang verhitten de gemoederen. Maar die dingen waren ook even snel weer opgelost.

Vanwege de groei hebben we op een gegeven moment Edgar erbij gevraagd. Een uitstekende uitbreiding van de forum besturing mag ik wel zeggen. Over Edgar zo nog meer.

De laatste maanden zijn de dingen veranderd. Dat zeg ik niet als verwijt, maar als vaststelling. Het ooit alom aanwezige respect voor elkaar leek minder te worden. Voor mij is het teleurstellend dat ik nog steeds denk dat iedereen hier voor zijn of haar plezier zou moeten komen. Maar dat lijkt soms anders, die goede sfeer is te vaak weg, grapjes blijven tot in het oneindige doorgaan, enz. Er lijkt te weinig bereidheid te bestaan om aan het algemeen belang (in dit geval het forumbelang) te denken. En dan komt onze eigen filosofie voor onszelf ter discussie te staan. Tijd of vrije tijd of inspanningen hebben er niets mee te maken.

Ik durf te zeggen dat onze filosofie (veel vrijheid) meer dan twee jaar goed heeft gewerkt; sterker nog, die filosofie heeft aan het succes bijgedragen. Alleen nu werkt-ie niet meer en of dat nou is door de schaalgrootte, door het slijten van die filosofie of door het vanaf aanvang hebben gehanteerd van de verkeerde filosofie weet ik niet. Feit is dat hij niet meer voldoet. En dan heeft het niets met rechte of kromme ruggen te maken, wij zien dat in en we zien in dat het zo niet verder kan. En dus stoppen we op deze manier.

Maar ik ben de eerste om te melden dat ik niet zonder zo’n direct en interactief communicatiemiddel als dit forum zou willen (kunnen?). Dus er moet een oplossing komen en die gaat er ook komen. Er wordt door een aantal betrokkenen, waaronder Marcel en ik, inmiddels al gesproken. Het is te vroeg om iets concreets te zeggen, maar weet voorlopig dat we nog even op deze voet zullen doordraaien.

Ik zou nog even op Edgar terugkomen: hij heeft een andere geschiedenis dan Marcel en ik met dit forum en daarom heeft hij nu ook niet hetzelfde referentiekader als wij. Dus hij behoort zeker tot degenen die in gesprek zijn voor een oplossing….

Als er nieuws is, laten we het weten!

Marc
Marc
69erlemonshaker

Bericht door 69erlemonshaker »

heel mooi verwoord, marc! en ook heel mooi dat jullie dit succesvol forum een waardig vervolg willen geven voor al die mustangers die dit forum elke dag meerdere keren bezoeken,volgen, en eigenlijk ook niet kunnen missen! :10: as you say: the story continious!!
73ermach1(T5)

69ermach1 72erconvertible
crimson_lion

Bericht door crimson_lion »

hallo marc
nogmaals wil ik jullie bedanken
voor het forum wat jullie hebben opgezet

:respect:

en natuurlijk ook de mensen die op het forum zitten
en dit forum een leuke en gezeillige forum
weten te maken
hoop dat dit verhaal goed afloop en het ford en mustang forum
blijft bestaan .
iedereen bedankt alvast .

gr dre :burn:
The legend lives
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Ik hoop van harte dat jullie er uit komen met elkaar,en dan mss toch maar met iets meer regels om het beheersbaar te houden.
Heel veel van ons leden moeten zich eens achter de oren krabben,en denken aan wat ze aan jullie enthousiasme te danken hebben.
Ik heb helaas niet zo veel kennis van computers,maar als ik mij op een redelijke manier verdienstelijk kan maken dan zeg het maar.Ik denk ook dat vele handen ligt werk maken,maar het moet geen verplichting gaan vormen want dan is het niet leuk meer.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

72grande schreef:Ik zou nog even op Edgar terugkomen: hij heeft een andere geschiedenis dan Marcel en ik met dit forum en daarom heeft hij nu ook niet hetzelfde referentiekader als wij. Dus hij behoort zeker tot degenen die in gesprek zijn voor een oplossing….
Marc,

Mooi geschreven. En het raakt precies de kern van de zaak. Het hoe en waarom zullen we nooit achter komen, feit is dat het 'gevoel van vroeger' niet meer terug zal komen. Ik ben blij dat ik het grootste gedeelte van de rit mee heb mogen maken.

Ik denk dat ik vrij snel na de oprichting per ongeluk een keer op DMFF ben gekomen. In die periode was ik net bezig met aanschaf van mijn convertible. Mijn indruk indertijd: weinig leden (15 of zo), aardige subfora indeling, goede software met genoeg mogelijkheden. Voor de zekerheid toch maar gebookmarked. Toen mijn auto er was en de informatie honger toenam nog maar eens alle bookmarks langs en weer op het forum gestuit. Er was een verschil met de eerste keer. Meer dan 100 leden, goede topics inmiddels en rappe antwoorden. Hier moest ik bij zijn!

Het forum heeft mij door de beginmaanden met mijn nieuwe aanwinst geholpen. Vraag na vraag werd beantwoord en zo heb ik mijn auto zonder veel problemen op de nederlandse weg gekregen. Dat was niet gelukt zonder DMFF. Ik kijk ook met veel plezier terug op mijn eerste meeting, april 2004 bij Ton Smaal als tegenhanger op het amerikaanse 40th anniversary geweld, ad hoc in een dag of drie spontaan tot stand gekomen. Dat smaakte naar meer! Meer meetings zouden volgden.

Onderbelicht tot nu toe is de rol van Arjan. Hij is toch de fotograaf van het eerste uur. Bij het oprijden naar het meetingterrein was er altijd een persoon uit te tekenen: de schoenen, broek, polo, en de duim omhoog. Het gezicht half achter het foto-toestel, onmiskenbaar! Arjan stond steevast bij de ingang, met de camera startklaar. En voordat je thuis was kon je er al vanuit gaan dat de foto's online stonden. Tot nu is het mij een raadsel hoe hij het zo snel voor elkaar krijgt.

En toen was daar opeens de vraag of ik mede-moderator wilde worden. Ik heb er niet lang over hoeven nadenken. Het was mijn mogelijkheid om iets terug te doen voor een gemeenschap die mij al zoveel gegeven had. Ik heb het met veel plezier gedaan, hoewel er altijd vervelende punten aan zo'n taak zitten.

Fast forward naar nu. Er is veel gebeurd. Veel meetings, nog meer berichten. En verdieping. Niet zozeer in de hobby, maar ook interesse in de mensen die deze hobby delen. Niet alleen lief, maar ook leed. Het forum is voor velen een plek geworden waar je ook steun kreeg als het eens niet een technisch probleem betrof. Twee goede voorbeelden hiervan zijn het overlijden van Ton's vader en recentelijk het trouwen van Karin. Het forum is groot geworden. Toch wordt ieder nieuw lid nog welkom geheten door Marcel en Marc. Het is een gewoonte, maar geeft aan waar het bij hun om gaat: goed gastheerschap.

We worden nu met ons allen met de neus op de feiten gedrukt. We realiseren ons misschien nu pas wat voor een invloed het forum op onze hobby heeft. Misschien is het een goed idee dat in het achterhoofd te houden bij het plaatsen van berichten. Laten we ook het hoofd niet in de schoot werpen. Zolang je deze berichten kunt lezen is dat een teken dat het forum draait en functioneert.

Laat ieder eens voor zichzelf nagaan wat gast zijn op dit forum betekent, en wat meer tolerantie beogen voor elkaar en elkaars opvattingen. Reageer niet op (of maak geen) off-topic berichten, laat dat aan de moderatoren over (sein ze desnoods in middels een PB). En lees je hele bericht eens na en check bovengenoemde criteria voordat je op de sendknop drukt.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Lex66

Bericht door Lex66 »

Ik vindt dat Marc en Edgar het een en ander zeer goed verwoord hebben, ik zag ook steeds meer
dat Marcel of 'n andere moderator moest ingrijpen. Ik heb erg veel aan het forum gehad, technisch maar ook in de persoonlijke contacten op en naar meetings. Wij hopen zeker dat het op 'n nieuwe "oude" manier toch weer doorgang kan vinden.
Heren bedankt.

Lex & Karin
Laatst gewijzigd door Lex66 op ma 08 mei, 2006 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
67gt500
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

lex,
helemaal mee eens en nogmaals alle moderators bedankt

gr marco
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
carol
Contacteer:

Bericht door carol »

Marc schreef:Maar ik ben de eerste om te melden dat ik niet zonder zo’n direct en interactief communicatiemiddel als dit forum zou willen (kunnen?). Dus er moet een oplossing komen en die gaat er ook komen. Er wordt door een aantal betrokkenen, waaronder Marcel en ik, inmiddels al gesproken. Het is te vroeg om iets concreets te zeggen, maar weet voorlopig dat we nog even op deze voet zullen doordraaien.

zodra en nieuws is, laten we het weten.
Gelukkig wordt er al gesproken over doorgaan.
edgar schreef: Laat ieder eens voor zichzelf nagaan wat gast zijn op dit forum betekent, en wat meer tolerantie beogen voor elkaar en elkaars opvattingen. Reageer niet op (of maak geen) off-topic berichten, laat dat aan de moderatoren over (sein ze desnoods in middels een PB). En lees je hele bericht eens na en check bovengenoemde criteria voordat je op de sendknop drukt.
Het werd wel steeds persoonlijker... en dat is idd niet de bedoeling.
Daar heb ik (oa) ook aan bijgedragen en zal in het vervolg, als dat
doorgaat, zeker 3x gaan nadenken voor ik iets verzend.

:ashamed: sorry.
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]

[size=150]Carol[/size] [/URL]

[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
epi

Bericht door epi »

Met het bovenstaande ben ik het eens, het viel mij het laatste 1/2 jaar op dat er veel nieuwe leden al heel snel op een zeer groot aantal berichten zat. Hier bedoel ik niks negatiefs mee, want ik lang niet alles gelezen en heb (mag) er dus ook geen mening over vormen. Misschien is het een oplossing om het forum te scheiden in een strikt technisch gedeelte en een soort "praat" gedeelte, als het maar over Mustangs en Fords gaat
Ik hoop dat er een voor iedereen een acceptabele manier wordt gevonden op met dit forum door te gaan, dit geldt natuurlijk vooral voor de heren moderators. Zij zijn toch degene die ons in de mogelijkheid stellen om met dit forum door te blijven gaan. Zelf kijk ik iedere dag eventjes, het wordt toch een soort gewoonte, al voel ik me niet geroepen om overal op te reageren. Heren succes met de verdere ontwikkelingen.
Epi
1 Mach, meer niet van mijn vrouw.

www.datismooiman.nl
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Als het forum zou weggaan, voel ik mij gehandicapt !
Ik kom 4 a' 5 maal per dag het forum eventjes opzoeken om de nieuwigheden te lezen (en wat bij te leren).

Dus moderators, doe verder, en wees HARD maar RECHTVAARDIG !

Een mop of joke kan en mag, maar er mag natuurlijk niet overdreven worden. Je gaat dan wel kritiek krijgen, maar we weten het...moderators zijn als olifanten: ze hebben een dik vel, vergeten niet gemakkelijk, maar zijn ook zachtaardig...

Allee jongens, doe verder en ontneem ons geen deel van de hobby !

In alle geval: BEDANKT !
Emiel
:wave:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

edgar, ik heb je onderste alinea gelezen en het is duidelijk zo. ik heb niet de hele rit meegemaakt zoals jij, ben slechts een jaar lid, en vind het spijtig dat ik er niet bij was toen het Forum werd opgericht. kennelijk heb ik veel gemist. ik snap jullie gevoelens van: 'het wordt niet meer zoals vroeger'. zou dat te maken kunnen hebben met de forse toename van leden, dat het allemaal te groot is geworden? ik zie hetzelfde een beetje bij TMCN gebeuren. hetzelfde hard-core clubje is flink uitgebreid en dat heeft naast uiteraard positieve ook negatieve gevolgen. het is niet meer wat het in 1997/1998/1999 was (niet dat de TMCN-meetings vervelend zijn of zo, integendeel, het is alleen iets minder gemoedelijk op de een of andere manier naar mijn smaak - die gemoedelijkheid is er dan weer wel op zo'n meeting in 's-Gravendeel of Mustang Valley). Het is anders, op een manier die ik niet kan uitleggen. nogmaals, de TMCN is een fantastische club, nog steeds.

ook het Forum is fantastich. Daarom wil ik ook de moderators bedanken voor hun tomeloze inzet. ik zal vooral de rit naar Lelystad niet meer vergeten: in een kolonne van 30 wagens oprijden. prachtig!!!

harry
mustangmania

Bericht door mustangmania »

Ik vind dit een pittige Marc, Marcel en een ieder die het forum een warm hart toedragen. En ook ik zie een bepaalde verharding maar over het algemeen worden mensen wel teruggefloten heb ik in de gaten.
Ik zou het zeer spijtig en zeer vervelend vinden als dit FORUM zou verdwijnen het is voor veel mensen mij incluis een verademing om hier alles wat te maken heeft met de Mustang en Ford te kunnen en mogen delen.
Toch zou ik willen zeggen dat als er mensen zijn die een andere gedachte hebben beter zouden gaan zoeken naar een andere manier om hun visie te delen. Hiermee wil ik niemand wat ontnemen maar zou het wel prettig vinden als mensen zouden nadenken alvorens te posten. Je kunt hier dus ongewild iemand mee "pijn" doen en een ander misschien irriteren.
Jongens en Meiden ik heb dit al vaker gezegt hou elkaar in je waarde en behandel een ieder zoals je zelf ook behandeld zo willen worden.
Verder hoop ik van harte dat dit Forum een lang leven is beschoren.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
6-banger

Bericht door 6-banger »

marc en edgar,heel mooi verwoord.

ik zelf ben pas sinds enkele maanden lid.de beginperiode weet ik dus helaas niets vanaf.in februari kwam ik per toeval op deze site terecht omdat ik aan het zoeken was betreffende mijn remmen probleem.omdat ik normaal gesproken niets van forums en chatten moet hebben,heb ik eerst als gast veel bekeken.al snel werd me duidelijk dat hier echte liefhebbers zaten met een schat aan info.tevens zag ik het gemoedelijke en gezellige karakter van dit forum.

toch heb ik het gevoel dat men wel degelijk respect voor elkaar heeft.ook al leek dat in jullie ogen minder te worden.
dat het niet meer als in de begin periode is in jullie ogen zal ermee te maken hebben door het grote leden aantal.immers,hoe meer mensen,hoe meer meningen.maar juist het succes van het forum is de reden dat het zo groot geworden is.

dit heeft me doen besluiten om mij aan te melden.en geloof me,recht uit mijn hart,daar heb ik geen minuut spijt van.
wij kwamen op deze manier wat te weten over meetings en leerden een aantal mensen persoonlijk kennen.
ook daaruit bleek dat het al met al een zeer gezellig clubje is.

ook toen wij onze stang in de verkoop deden,zijn wij mede door alle reactie's tot het besluit gekomen dit niet te doen.
de woorden van roos "daar krijgen we spijt van"die door haar op die reactie's tegen mij gezegd werden zal ik niet vergeten.

op de 2e meeting in poeldijk werd het idee geoppperd om het wagentje van roos als mustang uit te dossen.
zij vond dat zo'n leuk idee dat ze er op de terug weg niet over uitgepraat raakte.
mijn mening daarover was,kan ik dat wel op de wijze die zij er van verwacht?en waar kan ik tegen een redelijke prijs aan wat onderdeeltjes komen?heel eerlijk,ik heb het geld er niet voor om daar meteen voor heel veel euro's in te steken.
anderzijds,roos heeft een zware tijd achter de rug.1 1/2 jaar geleden zag het er naar uit dat ze niet lang meer had.ze had maagkanker.
na een zware operatie waaruit tevens bleek dat ze geen uitzaaiingen had,zag ze de toekomst weer op haar vrolijke wijze tegemoed.
echter,pas over 3 1/2 jaar is zeker of ze er van af is of niet.
ik zie haar dus graag gelukkig.dat snappen jullie wel.en als zij dat wagentje dan zo wil,doe ik er alles aan om dat voor elkaar te krijgen.

toen ik nadien het idee op het forum plaatste heb ik bewust niet over haar gezondheid gerept.er waren echter een aantal mensen die het zo'n leuk idee vonden dat ze gratis onderdelen ter beschikking stelden.dit deed ons inzien dat er bij deze club nog echt mensen zijn die belangeloos wat voor een ander over hebben.en daar heb ik heel veel waardering voor.zulke mensen bestaan er nu eenmaal niet meer zoveel.

daardoor kon ik voor haar een leuk wagentje maken.daarbij werd ze zo enthousiast dat ze zich ook als lid aanmeldde.en dit terwijl ze absoluut niet met een pc overweg kan en ik alle berichtjes voor haar moet typen.zo'n pc interesseerd haar ook niet dus ze verdiept zich er ook niet in.
maakt mij niet uit,ik doe het wel voor haar.

wat ik nu eigenlijk wil zeggen is dit:
in die paar maanden dat wij lid van dit forum zijn,is het voor ons heel wat gaan betekenen.ook de mensen die wij op meetings tegenkomen en vooral degenen die roos aan spulletjes hebben geholpen.
dit forum en alles er omheen is dus in die korte tijd een stukje van ons leven geworden.en helaas gaat dat mischien verdwijnen.
zelf weet ik te weinig om een site te runnen,maar ik wil graag helpen en heb er ook tijd voor.immers,alles valt te leren.

wij hopen dat dit forum op een of andere wijze gewoon doorgaat.hetzij dat jullie zelf de draad toch weer opnemen,hetzij door anderen.
besef wel dat je veel mensen gelukkig maakt als het door blijft gaan.
dat er dan hier en daar wat regeltjes gaan gelden,daar heb ik geen bezwaar tegen.en als er dan iemand wat op zijn vingers getikt word,moet die ook niet meteen boos worden maar daar gewoon lering uit trekken en opletten wat je post.

in elk geval,van roos en mij,veel dank voor jullie inzet.

groet jan en roos
NielsKrebbekx
Contacteer:

Bericht door NielsKrebbekx »

In al het bovenstaande kan ik me uitstekend vinden. Ik volg dit forum nu een jaartje of 2-3 en tot ongeveer een half jaar geleden las ik met veel plezier de topics. Ik heb nooit eerder een opmerking geplaatst over het in mijn ogen hoge 'chat-gehalte' van enkelen hier op het forum. Het zijn met name degenen die kort op het forum zitten maar via het stem-systeem nu al profs zijn in het plaatsen van (vaak onzinnige) berichten. Dit maakt het voor bezoekers en geinterresseerden van mustangs nogal irritant om bepaalde topics door te lezen. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om er overheen te scrollen, maar soms moet je 3 paginas verder kijken wil er weer eens iets zinnigs geschreven staan.
Begrijp me goed, ieder zijn ding en als jullie willen kletsen, lekker doen hoor. Maar ik kan me zeer goed voorstellen dat het voor moderators en bezoekers (waaronder ik dus) niet echt interessant is om op dit forum te blijven terugkomen.

Veel succes met het nemen van de nieuwe beslissingen en hopelijk tot ziens. !

Niels
Mustanghenkie

Bericht door Mustanghenkie »

Veel wijze woorden heb ik al gelezen, sluit ik me volledig bij aan. Het forum is voor mij van groot belang voor wat betreft het beleven van mijn hobby. Ik zou nie zonder kunnen, ik zou de sociale en technische topics missen. Ook even wat priet praat is heerlijk, maar gezien de huidige ontwikkelingen kan is het wel belangrijk om laatste niet te overdrijven (of anders door ouwehoeren dmv een pbtje). Misschien scherpere spelregels of opdelen van het forum in afdeling Sociaal en Technisch. Ik heb het zo ook op een ander forum gezien een tijdje terug.

Hopelijk nemen de huidige moderators een voor hun wijze beslissing en/of kunnen ze het roer overdragen aan anderen die deze schone taak opzich willen nemen.

Gertjan
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”