Anti-theft lampje blijft flikkeren...mustang cabrio 1999

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
BlaBla

Anti-theft lampje blijft flikkeren...mustang cabrio 1999

Bericht door BlaBla »

Kan iemand mij vertellen hoe het psincipe werkt van het anti-theft lampje in het dashboard?Hoe reset ik dat ding...of schakel ik het uit???
Heb namelijk geen boekje bij mijn mustang cabrio uit 1999.
tripleblack

Bericht door tripleblack »

Ik zou je auto eerst eens op een OBD II codereader aansluiten. Mogelijk zit er een storing in je PATS. Dit is het passieve antidiefstalalarm waarmee hij standaard is uitgerust en waarbij de transmitter in je sleutel zit. Ik heb wel zo'n reader maar ik weet niet waar je woont.

Het principe van het Securilock Passive Anti Theft System (PATS) is gebaseerd op een startonderbreker die voorkomt dat je auto kan worden gestart met een sleutel, die niet geprogrameerd is bij jouw specifieke auto. Als je de sleutel omdraait geeft een zendertje in de sleutel een signaal aan je PCM waarna hij (na herkenning van het signaal) de motor start. Je systeem wordt automatisch ingeschakeld als je de motor afzet en je lampje "theft" gaat branden op je dashboard. Als het lampje voor langere tijd aan blijft of heel snel knippert zit er een storing in je systeem.

Peter
OHLM66

Bericht door OHLM66 »

Misschien een keer, net als bij je thuis computer, even de stroom eraf. Dan wordt er ook veel gereset en is het misschien verholpen.

Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

dat had ik ook al voorgesteld. heb je dat al gedaan?
Het resetten is een beetje apart verhaal, je moet namelijk een serie handelingen verrichten, waaronder een "kortsluiting" veroorzaken in het systeem waardoor alles weer vrij is gezet en dan alles weer opnieuw instellen.
dat instellen heeft een beetje dit idee, contact 10sec op on, dan terug naar of en in 3 sec 7x de doorlock on/off doen, dan in 10 sec de sleutel 12 op ON draaien etc.
dus dat is vrij specifiek.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
frankevisu

Bericht door frankevisu »

tja of gewoon geen auto stelen ;)
BlaBla

gedaan

Bericht door BlaBla »

Nou ik heb alles gedaan wat er hier vermeldt wordt...maar geen geluk hoor!!!
Echt irritant...MUSTANG KOPEN???

Ga toch maar achter zo een zekeringschema aan, dan kan ik tenminste het geheel uitschakelen!

Alle ideeen zijn verder nog steeds welkom!
tonmustang

Bericht door tonmustang »

Hennie schreef:contact 10sec op on, dan terug naar of en in 3 sec 7x de doorlock on/off doen, dan in 10 sec de sleutel 12 op ON draaien etc.
... en tegelijkertijd de linker portier 2x open en dicht doen, daarna de alarmlichten 1x laten knipperen, 3x achter elkaar op de rem trappen en dan 2x de Hokie Pokie afdraaien op de cd speler. Dat zou het op moeten lossen volgens mij whahhahahaaa :D
Mack
Super User

Bericht door Mack »

:hha:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
BlaBla

Anti-theft uitschakelen bij Mustang 1999???

Bericht door BlaBla »

Weet er echt niemand hoe je het standaard alarm, anti-theft, uitschakelt bij een mustang cabrio uit 1999???
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

uitschakelen kun je het niet, wel resetten, als er iemand een 99er shopmanual op CD heeft, dan staat daar de hele procedure in.
anders wil ik het in de VS wel even navragen voor je.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
tripleblack

Bericht door tripleblack »

Originele contactsleutel of replica zonder transmitter? Ik had ook al een ander topic van je gelezen waarin je dacht ik ook een electrische storing had. Heb je al naar je bekabeling gekeken onder je dashboard of er niets los zit of werkt alles verder nu naar behoren. Heb je al je zekeringen gecheckt. Is er een apart alarm in je auto ingebouwd die nu een conflict heeft met je standaard PATS. Het kan aan veel zaken liggen. Doormeten is de enige remedie, lijkt me.

Peter
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”