..
mustang 65 wegligging
Moderator: Shelby GT-H
mustang 65 wegligging
Ik ben sinds woensdag in het bezit van een mustang 3.3 6 cyl coupe en wou graag het volgende vragen:als ik het stuur volledig naar links of rechts draai en dan gas geef draait de wagen niet af maar schuift verder over de voorwielen ,na het nemen van een bocht komen de wielen ook niet terug in rechtuitstand,dan als de versnellingsbak warm is slipt deze door bij het opschakelen van 2 naar 3,ook voelt de wagen niet echt baanvast aan zeker de achterkant .Zo een hoop problemen weet er iemand een, oplossing.
..
..
Tja, het is moeilijk precies vast te stellen wat er hand is. Als ik jou goed begrijp dan wil de auto als je tijdens het rijden instuurt rechtdoor. Nou wil ik je zeker niet onderschatten, ik probeer slechts mee te denken, maar komt niet door het feit dat we met een heel oud auto-ontwerp te maken hebben? In die tijd was zeker bij een Amerikaanse auto het gevoel in het stuur van wat er met de voorwielen gebeurt nihil. En misschien in combinatie met een lichtwerkende stuurbekrachtiging draai je makkelijk in terwijl de bochtsnelheid te hoog is waardoor de auto over de voorwielen doorschuift (onderstuur)? Het niet terugkomen in de rechtuitstand is volgens mij ook enigszins gebruikelijk. Nogmaals, misschien is er wel iets mis, maar dat is met jouw omschrijving moeilijk te bepalen. Hoe zijn je banden?
Van automatische bakken weet ik niet zo veel. Het kan zijn dat je een band kunt instellen, maar ik weet dat niet zeker.
Ten aanzien van de achterkant geldt een beetje hetzelfde als met het sturen. Er kan weer van alles zijn, maar het meest voor de hand liggen de schokdempers. De vering vangt de oneffenheden in de weg op en de schokdempers moeten ervoor zorgen dat de vering zo snel mogelijk tot rust komt. Slechte dempers geven een onvast gevoel in de auto. Schokdempers zijn niet zo duur en relatief makkelijk zelf te monteren. Doe het dan wel rondom! Ik heb dat vorig ook gedaan en dat was een verbetering.
We horen je weer. In ieder geval succes,
Marc
Van automatische bakken weet ik niet zo veel. Het kan zijn dat je een band kunt instellen, maar ik weet dat niet zeker.
Ten aanzien van de achterkant geldt een beetje hetzelfde als met het sturen. Er kan weer van alles zijn, maar het meest voor de hand liggen de schokdempers. De vering vangt de oneffenheden in de weg op en de schokdempers moeten ervoor zorgen dat de vering zo snel mogelijk tot rust komt. Slechte dempers geven een onvast gevoel in de auto. Schokdempers zijn niet zo duur en relatief makkelijk zelf te monteren. Doe het dan wel rondom! Ik heb dat vorig ook gedaan en dat was een verbetering.
We horen je weer. In ieder geval succes,
Marc
Pony 65 -Ik heb KYB schokbrekers via Mico USA Parts in Limburg (NL) gekocht. http://www.mico.net/partsearch_open.html. Volgens mij een goed Amerikaans merk. En je hebt gelijk met dat uitlijnen, kan nooit kwaad.
Peter - Het is alweer een tijdje terug dat ik met mijn remmen bezig was, maar ik meen mij te herinneren dat je ook bij een gescheiden systeem een Proportioning Valve (die bedoel jij toch?) nodig hebt. Ik zou weer moeten gaan zoeken hoe dat ook al weer zat. Laat het weten als je het nodig hebt.
Marc
Peter - Het is alweer een tijdje terug dat ik met mijn remmen bezig was, maar ik meen mij te herinneren dat je ook bij een gescheiden systeem een Proportioning Valve (die bedoel jij toch?) nodig hebt. Ik zou weer moeten gaan zoeken hoe dat ook al weer zat. Laat het weten als je het nodig hebt.
Marc
Hey het is misschien niet zo super voor je dempersteunpunten, maar waarom pak je geen vette custom Gabriel Hi Jackers air shockspony 65 schreef:ik zal eerst de schokdempers vervangen(welke raden jullie aan)en dan de wagen laten uitlijnen misschien helpt dit ook![]()
Prijs is zelfs nog minder als gewone schokdempers
Durango coming up
Over je stuurprobleem kan ik weinig zeggen.
Maar je het probleem met je automatische versnellingsbak zit waarschijnlijk in zijn "hersens".
Er zit een stuk in dat vol met ventieltjes en kanaaltjes zit, hier zit olie in en door het aantal toeren verhoogt de oliedruk en schakelt je boîte op (in een notedop
)
Waarschijnlijk is 1 of meer van deze ventieltjes komen vast te zitten en daardoor schakelt hem soms of nimeer goed op.
1 oplossing, uit elkaar gooien, opkuisen, smeren en terug in elkaar steken en zeker nieuwe transmissieolie opdoen.
Een goed adres als je dit zelf niet kunt, AVC in Itegem als je van België bent. In Nederland weet ik niet.
Greetz
Tim
Maar je het probleem met je automatische versnellingsbak zit waarschijnlijk in zijn "hersens".
Er zit een stuk in dat vol met ventieltjes en kanaaltjes zit, hier zit olie in en door het aantal toeren verhoogt de oliedruk en schakelt je boîte op (in een notedop
Waarschijnlijk is 1 of meer van deze ventieltjes komen vast te zitten en daardoor schakelt hem soms of nimeer goed op.
1 oplossing, uit elkaar gooien, opkuisen, smeren en terug in elkaar steken en zeker nieuwe transmissieolie opdoen.
Een goed adres als je dit zelf niet kunt, AVC in Itegem als je van België bent. In Nederland weet ik niet.
Greetz
Tim
Stuurbekrachtiging eraf ? never. Rijdt heerlijk, lekker met inparkeren enzo met 1 pink stuur je hem
. Een automaat en stuurbekrachtiging hoort nou eenmaal in een amerikaan (is puur persoonlijk natuurlijk
).
Heb zelf het nodige gedaan aan de wegligging van de meine. Rondom schokdempers van koni (afstelbaar). 5blads bladveren ipv 4 blads. Stuggere veren voor incl stootrubbers tussen de windingen. Dikkere stabalisator stangen voor en ik ga er ook nog 1 op de achteras monteren. En voor beter remmen heb ik een Schijfrem set gemonteerd (4zuiger klauwen en grote Geventileerde schijven. Kan je zo nieuw bestellen bij mustangsunlimited.com). En goed uit laten lijnen.
Moet eerlijk zeggen dat hij nu toch een VEEL beter weg gedrag heeft als eerst. Wil alleen nog eens die extra verstevigingen monteren die een Shelby ook heeft. Om hem nog beter tekrijgen.
Heb zelf het nodige gedaan aan de wegligging van de meine. Rondom schokdempers van koni (afstelbaar). 5blads bladveren ipv 4 blads. Stuggere veren voor incl stootrubbers tussen de windingen. Dikkere stabalisator stangen voor en ik ga er ook nog 1 op de achteras monteren. En voor beter remmen heb ik een Schijfrem set gemonteerd (4zuiger klauwen en grote Geventileerde schijven. Kan je zo nieuw bestellen bij mustangsunlimited.com). En goed uit laten lijnen.
Moet eerlijk zeggen dat hij nu toch een VEEL beter weg gedrag heeft als eerst. Wil alleen nog eens die extra verstevigingen monteren die een Shelby ook heeft. Om hem nog beter tekrijgen.
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye