Mustang's uit Ford fabriek Amsterdam

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

carol
Contacteer:

Bericht door carol »

BRAVO. . . :clap:
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]

[size=150]Carol[/size] [/URL]

[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
MyStang

Bericht door MyStang »

:joy:

Heel leuk Marc,

Geeft best een trots gevoel om mijn Mustang in een clubblad te zien.
Een foto op de cover en nog een paginabrede in het artikel ook!

Zou je de pagina's voor mij misschien in een nog hogere resolutie kunnen
scannen? Dan laat ik een paar mooie afdrukken maken. :mrhappy:

@Marc & Arjan: dikke pluim voor alle moeite die jullie in de NL-Mustangs steken!!
Jullie hebben een stukje geschiedenis onder de aandacht gebracht wat anders misschien wel vergeten was.
Erik

'66 Ford Econoline 240 L6
'66 Dutch Build Ford Mustang 200 L6
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Als thuis alles klaar is gaan we weer achter de telefoon zitten om materiaal te zoeken en nederlandse mustang te traceren, samen met Arjan.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Erik,

Zal ik doen, die scans! Ik zal ook beleefd vragen of er nog een Pony Express deze kant op kan komen, voor jou dan.

Nog even over die paginabrede foto. Er was mij niets aan opgevallen, maar omdat ik van jou de originele foto's had gehad keek ik die nog even door. En wat blijkt: ze hebben de molen die op een andere foto staat in deze foto "geshopt".

Ze dachten natuurlijk dat het pas een echt Nederlandse Mustang zou lijken als er een molen opstond... :clap:

Marc
Marc
rozemustang

Bericht door rozemustang »

Leuk hoor zo`n artikel.
Dan ben je wel trots als je auto of naam
in een buitelands blad staat. Afbeelding
Groetjes, Marga

[img]http://www.danasoft.com/sig/rozemustang.jpg[/img]
danwen

Bericht door danwen »

Erg leuk om te lezen, ik heb van de zomer een man gesproken die mustangs heeft verkocht in nederland. Hij heeft ook een mustang speldje van toen ( kreeg je als je een mustang kocht ).
Zal hem toch eens verder gaan uithoren!!!!!
Danny en Wendy
Sportsroof 1970 grabber blue

"a stranger's just a friend you do not know"
MyStang

Bericht door MyStang »

Marc,

Nu zie ik het ook, hebben ze erg netjes gedaan die molen!
Een hollandser plaatje kan haast niet.
Als ze nog een Pony Express willen opsturen... dat zou helemaal fantastisch zijn.
Erik

'66 Ford Econoline 240 L6
'66 Dutch Build Ford Mustang 200 L6
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

De Amsterdamse Fordfabriek in de jaren zestig

De verzamelde unieke informatie en foto's zijn afkomstig van diverse Ford publicaties zoals, Jaargangen 1960-1967 van het personeelsblad "Fordspiegel", het 1964 informatie-boekwerkje voor nieuwe werknemers over de werkomstandigheden in de Fordfabriek en de jaarverslagen voor de boekjaren 1964 en 1965.

Jammer genoeg heb ik nog geen assemblage foto's van de "N"-code Mustang kunnen bemachtigen. Maar wie weet in de toekomst. Al met al geeft deze informatie toch een aardig beeld hoe het er in die periode bij de Amsterdamse Fordfabriek aan toe ging. Heeft U aanvullende informatie over dit onderwerp thuis op de plank liggen dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.

http://home.planet.nl/~nugte075/Fordfabriek/index.htm

Wordt vervolgd....

Arjan.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mustang65 op zo 18 dec, 2005 11:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Mustangwacko
Retired Moderator

Bericht door Mustangwacko »

Leuk weer wat van je te horen, Arjan.

Direct de update op jouw site bekeken, natuurlijk. Weer een mooi stukje Ford in Nederland historie in beeld (en woord) gebracht. Ik moest af en toe wel lachen om het soms wat knullig taalgebruik in dat boekje; "...., zodat de passagiers later in staat zullen kunnen zijn de portierramen te openen of te sluiten"...... duhuh :blink:

Ook ik ben benieuwd of er ooit nog eens een foto van een Mustang, in assemblage te Amsterdam, opduikt.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Arjan,

Goed weer hoor! Uniek materiaal inderdaad, dat niet eens voorkomt in het door Ford zelf uitgegeven boek "75 jaar Ford in Nederland" van een paar jaar geleden.

Wat ik heel bijzonder vindt is dat - kennelijk - Duitse en Engelse Fords naast en door elkaar geassembleerd werden: ik zie Engelse Anglia's, Zephyr/Zodiacs, Consuls en Cortina's en Duitse Taunussen 12 M en 17 M. En heel zeker is dat die auto's nauwelijks iets gemeen hadden in die tijd. Het begrip logistiek zal toen toch een andere lading gehad hebben...

Hier bijvoorbeeld een Taunus 12 M, een Cortina en een Taunus 17 M

Afbeelding

Marc
Marc
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Arjan ik weet niet of je hem al hebt maar ik heb een link voor je.
Mustangs die in NL zijn gemaakt en die nu in Europa rondrijden.
http://www.hammar.dyndns.org/~mexmust/regnl.htm

Succes

Rene
Mustangwacko
Retired Moderator

Bericht door Mustangwacko »

Volgens mij komt de 'Nederlandse' info van deze site juist van Arjan.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Heel goed gezien.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Edze
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Edze »

Toppie Arjan.

Leuk stukje historie weer , met prachtige foto's uit die tijd.

:10:
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Ik heb er nog aan getwijfeld zal ik de boekwerkjes inscannen en online zetten of niet! Want de informatie het heeft niet veel met onze Mustang te maken, maar toen ik enige weken geleden op de een of ander oldtimerbeurs het oranje boekje 75 jaar Ford in Nederland onder ogen kreeg was ik gelijk overtuigd dat ik er toch maar eens wat tijd voor vrij moest maken. Want geheel juist opgemerkt door Marc unieke fabrieks foto’s dit soort plaatjes komen zelfs niet eens in het oranje Ford boekje voor.

Inderdaad Marc, al die verschillende Fords achter elkaar op de assemblagelijn is een vreemd gezicht. Waarschijnlijk hebben deze modellen toch grote overeenkomsten met elkaar. Ik ben geen kenner!

Om een goed en compleet beeld van de periode 1960-1970 te krijgen zal ik binnenkort het meest interessante deel van de jaarverslagen Ford Nederland 1964/65 online zetten. Het financiële deel laat ik maar achterwege wat daar zitten we natuurlijk niet op te wachten! In deze verslagen wordt de Mustang in een paar regeltje genoemd en gezien de succesvolle Amerikaanse verkoop in het eerste Mustang jaar (1964/65) stond men in Nederland al zeer snel positief tegenover deze nieuwe Amerikaanse Ford. Maar later meer hierover…..

Allemaal bedankt voor de complimenten en aan- /opmerkingen,

Arjan.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”