Project 23
Moderator: Shelby GT-H
Project 23
Ik zal mijn winterprojectje hier ook eens bijvoegen se.
Nadat ik mijn '66 Fastback met ghostflames verkocht had heb ik van de Mustangdoctor een '65 Fastback met 4-speed en schijfremmen gekocht.
Nu is het dus tijd om hem helemaal naar mijn zin te zetten.
Allereerst wordt hij helemaal herspoten. De kleur ben ik nog niet helemaal uit.
Het interieur wordt licht opgewaardeerd.
De bodem wordt helemaal bloot gemaakt en krijgt een dinitrol behandeling.
Het motor gaat opgekuist worden en het motorcompartiment wordt herspoten.
Voor de rest zullen jullie de vorderingen wel zien...
Greetz
Tim
Nadat ik mijn '66 Fastback met ghostflames verkocht had heb ik van de Mustangdoctor een '65 Fastback met 4-speed en schijfremmen gekocht.
Nu is het dus tijd om hem helemaal naar mijn zin te zetten.
Allereerst wordt hij helemaal herspoten. De kleur ben ik nog niet helemaal uit.
Het interieur wordt licht opgewaardeerd.
De bodem wordt helemaal bloot gemaakt en krijgt een dinitrol behandeling.
Het motor gaat opgekuist worden en het motorcompartiment wordt herspoten.
Voor de rest zullen jullie de vorderingen wel zien...
Greetz
Tim
- Nicov.dr.Klok
Wij hebben een reisbureau met 36 eigen autocars dus welke we zelf onderhouden. Dus we moeten wel een goede werkplaats hebben, wat het natuurlijk nog wat gemakkelijker maakt voor mijn hobby :ciggy: .
De wagen was in de USA al gerestaureerd, maar mocht naar mijn mening een opkuis gebruiken. Hij was niet zo mooi gespoten en was ook niet helemaal vlak. Hij heeft een complete nieuwe bodem gekregen maar naar amerikaans gewoonte heeft hij hierna geen anti-roest behandeling gekregen. Resultaat, overal waar gelast is begint hij terug te roesten. Het is maar gelukkig nog maar oppervlakkig.
Update:
Hier is alles zowat gedemonteerd behalve de motor.

Many thanx to Stijn voor de hulp bij het demonteren van de motor!

Een fototje van een zeer lege motorruimte.

Deze worden opgekuist, herspoten en ingetaped.

De motor draaide nog als een zonnetje dus krijgt hij alleen een nieuw laagje lak en wordt de ontsteking vernieuwd.

Volgende stap is het blootmaken van de boden, wielkasten en motorruimte.
Greetz
Tim
De wagen was in de USA al gerestaureerd, maar mocht naar mijn mening een opkuis gebruiken. Hij was niet zo mooi gespoten en was ook niet helemaal vlak. Hij heeft een complete nieuwe bodem gekregen maar naar amerikaans gewoonte heeft hij hierna geen anti-roest behandeling gekregen. Resultaat, overal waar gelast is begint hij terug te roesten. Het is maar gelukkig nog maar oppervlakkig.
Update:
Hier is alles zowat gedemonteerd behalve de motor.

Many thanx to Stijn voor de hulp bij het demonteren van de motor!

Een fototje van een zeer lege motorruimte.

Deze worden opgekuist, herspoten en ingetaped.

De motor draaide nog als een zonnetje dus krijgt hij alleen een nieuw laagje lak en wordt de ontsteking vernieuwd.

Volgende stap is het blootmaken van de boden, wielkasten en motorruimte.
Greetz
Tim
- 1969sportsroof
- Contacteer:
- Edze
- Retired Moderator
- Contacteer:
Dat is weer een hele klus , maar alle moeite wel waard denk ik.
En het blokkie kan idd wel een nieuw kleurtje gebruiken.
Dit is/wordt bijna weer een restauratie.
En het blokkie kan idd wel een nieuw kleurtje gebruiken.
Dit is/wordt bijna weer een restauratie.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
- Mustangdriver
- Contacteer:
Update:
Gisteren de wagen in onze carrosserie omhoog gezet zodat we nu zondag de bodem kunnen proper maken.

Ineens de boite, cardanas, uitlaten en velgen gedemonteerd:

Nu zondag komt een vriend helpen om de bodem mooi blank te maken.
In de USA is er al een nieuwe bodem ingezet, maar de achterkant en de vookant moet nog gedaan worden. Tot hiertoe is er maar 1 plaats waar er gelast moet worden en dat is de rand waar de benzinetank in rust:

Hier nog even een foto van hoe de wagen er momenteel bijstaat:

Btw, voor er misschien mensen denken, wat voor een gek ik ben de wagen hierop te zetten. De palen en steunen waarmee we de wagen omhoog hebben gezet zijn gemaakt om bussen van om en bij de 12 ton omhoog te heffen.
Greetz
Tim
Gisteren de wagen in onze carrosserie omhoog gezet zodat we nu zondag de bodem kunnen proper maken.

Ineens de boite, cardanas, uitlaten en velgen gedemonteerd:

Nu zondag komt een vriend helpen om de bodem mooi blank te maken.
In de USA is er al een nieuwe bodem ingezet, maar de achterkant en de vookant moet nog gedaan worden. Tot hiertoe is er maar 1 plaats waar er gelast moet worden en dat is de rand waar de benzinetank in rust:

Hier nog even een foto van hoe de wagen er momenteel bijstaat:

Btw, voor er misschien mensen denken, wat voor een gek ik ben de wagen hierop te zetten. De palen en steunen waarmee we de wagen omhoog hebben gezet zijn gemaakt om bussen van om en bij de 12 ton omhoog te heffen.
Greetz
Tim