Jaren geleden werd ik er door iemand op attent gemaakt dat er een US-Ford site was waarop terugroepacties werden vermeld.
Na invoering van het chassisnr schrok ik wel: een paar jaar daarvoor was er een recall vanwege het feit dat een airbag-unit kon 'ontploffen'. Afgezien van dat ik daar dus jaren probleemloos mee rondreed kon ik toen via Ford NL een afspraak maken met een plaatselijke NL dealer waar ik nooit eerder geweest was trouwens. Er werd toen kosteloos een nieuwe airbag unit ingebouwd, zelfs ook voor de passagier.
Na wat googelen kwam ik nu wederom op de US recall site en voerde mijn chassisnr in. Wederom een paar recalls van een paar jaar geleden waar ik NIETS van wist. Zie:
https://www.ford.com/support/recalls-details
Deze keer betreft het een defect aan de achteruitrijd camera en inspectie van de electra-kabel onder de achterklep. En weer vind ik het vreemd dat in dit computertijdperk er blijkbaar nog geen samenhang is tussen de US en andere werelddelen. Afijn, van Ford US kreeg ik weer een unieke code en daarmee kan ik dan weer contact opnemen met Ford Nederland. En dan te bedenken dat ik genoemde problemen (nog) niet heb.......
Recall-terugroepactie
Moderator: Shelby GT-H
Re: Recall-terugroepactie
En direct dus contact opgenomen met Ford Nederland. Direct een automail van ze ontvangen dat ze binnen 24 uur contact met me opnemen. Dat is nu een dag of vier geleden........................
Re: Recall-terugroepactie
Blijkbaar zelfde issue met die achteruitrijcamera bij die van mij als recall. Geen idee of dat al gebeurd is, al denk ik dat gebaseerd op de VIN controle dat Ford mogelijkerwijs de auto al als 'afgemeld' zou aangeven als dat gebeurd zou zijn.
Even een herinnering voor mezelf aangemaakt voor melding bij het volgende onderhoud... Mogen ze bij de Ford even kijken wat ze doen.
Even een herinnering voor mezelf aangemaakt voor melding bij het volgende onderhoud... Mogen ze bij de Ford even kijken wat ze doen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023