Steele styled wheels
Moderator: Shelby GT-H
Steele styled wheels
Ik ben opzoek naar 4x steel styled wheels met charcol inserts. Eventueel rode centercaps en moeren. Iemand die iets in de aanbieding heeft of een adresje? Bij Adams al wezen kijken, maar net als bij Usa dealers, heel duur...
Re: Steele styled wheels
Moeten passen op V8 van 1965.
Ruud & Suus van Deals For Wheels
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Heb je schijfremmen voor, de standaard styled wheels passen niet altijd als je schijfremmen hebt.
(bij mij werkte ze niet in combinatie met een ssbc conversie set.)
Ik heb inderdaad een remconversie, maar deze is een kelsey hayes set. Daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Je hebt ook 15" in de styled wheels. In combinatie met juiste bandhoogte of ook geen optie?
Dat is vreemd, 14” styled steel wheels zouden moeten passen met SSBC (Kelsey Hayes) remmen. Ook met gewone 14” stalen velgen trouwens.peer schreef: ma 02 mar, 2026 16:11 Heb je schijfremmen voor, de standaard styled wheels passen niet altijd als je schijfremmen hebt.
(bij mij werkte ze niet in combinatie met een ssbc conversie set.)
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Mijn huidige 14" spoaked wheels heb ik ook wel gewoon kunnen monteren. Maar ben niet op de hoogte of steel styled wheels niet zou passen. Anders mijn stalen reserve wiel 14" er eens op zetten.
Ik heb SSBC KH schijfrem conversie set met 14" SS velgen. Als ik geen 8mm spoorverbreders gebruik gaan ze niet rond.Dakloos schreef: ma 02 mar, 2026 20:16 Dat is vreemd, 14” styled steel wheels zouden moeten passen met SSBC (Kelsey Hayes) remmen. Ook met gewone 14” stalen velgen trouwens.
Ik overweeg al een tijdje om naar 15" velgen te gaan als mijn banden te oud worden. Alleen, je komt dan op 7x15 maat uit en vind dan nog een knappe white-line band daarvoor in 205 breedte en niet al te hoog (65).
Wel een voordeel wat ik begrepen heb is dat de moderne variant niet op de boutgaten gebalanceerd hoeft te worden en uit zichzelf aardig in balans is. Bij mijn huidige velgen haalden ze mijn oude loodjes weer uit de afvalbak omdat ze het met het moderne spul niet in balans kregen
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Die had ik ook, ik moest er ook minimaal 8mm spacers op zetten om ze passend te krijgen.edgar schreef: ma 02 mar, 2026 21:35Ik heb SSBC KH schijfrem conversie set met 14" SS velgen. Als ik geen 8mm spoorverbreders gebruik gaan ze niet rond.Dakloos schreef: ma 02 mar, 2026 20:16 Dat is vreemd, 14” styled steel wheels zouden moeten passen met SSBC (Kelsey Hayes) remmen. Ook met gewone 14” stalen velgen trouwens.
Nu ik er over na denk had ik dit wel met één van de voorwielen op mijn hardtop in 2005. Daar paste het wiel wel maar liep er iets aan. Dat bleek een iets te dikke lasnaad te zijn aan de binnenkant van de (repro) velg. Iets eraf geslepen en weg was het.
Bij mijn huidige Mustang is het allemaal krap maar het past wel en er loopt niets aan.
Bij mijn huidige Mustang is het allemaal krap maar het past wel en er loopt niets aan.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Erwin,
Op je huidige Mustang heb je toch R15 velgen? Of vergis ik mij?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Nee, 14” velgen met repro H/K remklauwen, zonder spacers.edgar schreef: wo 04 mar, 2026 21:54 Erwin,
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
In ieder geval, als iemand een setje te koop heeft of iemand kent die een setje wil verkopen..., dan lees ik het wel.
RSB in duitsland misschien?