Alternator regulator
Moderator: Shelby GT-H
Alternator regulator
Deze is voor de electra mensen.
Ik ben al even bezig met de bekabeling van mijn 65".
Het was allemaal niet meer zo oké dus de kabelboom eruit en controleren.
Omdat er bij mij een dashboard cluster van een 66 inzit heb ik dan ook geen charge indicator light. Ik stel volgende vast. Bij een 65 vertrekt er vanuit het schema de kabel 904 van de regulator, deze gaat dan naar charge indicator 30. Ik heb geen charge indicator meer en bij mij gaat die dan volgens een schema van een 66 van de regulator 904 naar een knooppunt 297 en zo aangesloten op het contactslot waar de voeding vertrekt bij contact aan. Zo is het ook aangesloten. Is dit wel oké of hoe moet ik mij de werking van de regulator voorstellen?
Ik ben al even bezig met de bekabeling van mijn 65".
Het was allemaal niet meer zo oké dus de kabelboom eruit en controleren.
Omdat er bij mij een dashboard cluster van een 66 inzit heb ik dan ook geen charge indicator light. Ik stel volgende vast. Bij een 65 vertrekt er vanuit het schema de kabel 904 van de regulator, deze gaat dan naar charge indicator 30. Ik heb geen charge indicator meer en bij mij gaat die dan volgens een schema van een 66 van de regulator 904 naar een knooppunt 297 en zo aangesloten op het contactslot waar de voeding vertrekt bij contact aan. Zo is het ook aangesloten. Is dit wel oké of hoe moet ik mij de werking van de regulator voorstellen?
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Re: Alternator regulator
Onderstaand een overzicht van de aansluitingen van regulator

grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Ik neem aan dat je de charge gauge van je 66 panel werkend wil hebben, dat is wel een uitdaging.
beter is om een voltmeter in te bouwen of de bestaande gauge om te bouwen naar een voltmeter, dat oogt beter.
In het verleden heb ik er een aangepast , en recent een verbeterde versie gemaakt.
Met wat simpele elektro kennis best te doen,
Groet,
Jack
beter is om een voltmeter in te bouwen of de bestaande gauge om te bouwen naar een voltmeter, dat oogt beter.
In het verleden heb ik er een aangepast , en recent een verbeterde versie gemaakt.
Met wat simpele elektro kennis best te doen,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Mijn cluster bestaat uit een benzine, olie en temperatuur meter. De ampere meter is reeds omgebouwd naar volt. Mijn vraag was echter, nu ik dus geen charge indicator lampje heb in het cluster, is het dan oké dat deze kabel, de 904 die van de regulator komt, nu op het contactslot mag blijven zitten? Nu is dit zo aangesloten. Misschien dat er ooit wel een cluster heeft ingezeten met een charge indicator en is dat de reden dat deze kabel dan nu op het contactslot zit. Dat weet ik dus niet en ik vraag me af of dit kwaad kan of gewoon zo laten zitten....
Ondertussen wat oude topics gaan lezen. Dus de kabel 904 dient eigenlijk om je regulator aan te zetten als je het contact opzet. Weet er iemand tot welke spanning je eigenlijk mag meten of maw wanneer werkt de regulator naar behoren?
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Als de regelaar goed werkt, moet je ongeveer 13,8 Volt meten op de accu, bij een wat verhoogd stationair toerental
grtz, Ronald
- richard66coupe
Dat lijkt me dan wel goed aangesloten.Volgens mij moet de regelaar via die draad alleen op contact spanning krijgen. Althans zo heb ik dat aangesloten. Toen ik mijn '66 net had was het aangesloten op de ACC stand. Dit werkte wel maar toen werd de alternator warm terwijl je alleen maar de radio aan had (en de accu vlot leeg).
Als ik de schema's van 65 volg dan gaat het van de regulator 904 naar indicator light en van daaruit naar contact slot 30.
Bij een 66 is dat 904 naar knooppunt 297 verder naar het contact.
Bij een 66 is dat 904 naar knooppunt 297 verder naar het contact.
Ik heb een voeding liggen naar de coil en de pinkwire verwijderd omwille van petronix II en dus niet meer nodig. Vanuit dezelfde lijn heb ik dan een bypass naar de i regulator. Beide lijnen zijn dan ook nog apart af gezekerd. Dus in principe is het nu contact aan en de coil en regulator krijgen stroom. Bij contact in de acc stand krijgt de coil en regulator geen stroom. Dit moet wel oké zijn, toch?richard66coupe schreef: ma 02 mar, 2026 21:12 Dat lijkt me dan wel goed aangesloten.Volgens mij moet de regelaar via die draad alleen op contact spanning krijgen. Althans zo heb ik dat aangesloten. Toen ik mijn '66 net had was het aangesloten op de ACC stand. Dit werkte wel maar toen werd de alternator warm terwijl je alleen maar de radio aan had (en de accu vlot leeg).