Iemand een idee wat het kan zijn
Start en valt uit
Moderator: Shelby GT-H
-
Greenstang67
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 29 sep, 2025 15:37
Start en valt uit
Hallo, mijn mustang uit 67 valt na koude start eigenlijk meteen uit komt wat rook uit de knalpijp daarna gaat ie echt niet meer aan.
Iemand een idee wat het kan zijn
Iemand een idee wat het kan zijn
- Big_fun_58
- Berichten: 1878
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Start en valt uit
Kan je iets meer vertellen hoelang hij blijft lopen na het starten?
Seconden, minuten?
Loopt hij dan mooi of stottert hij dan al?
Seconden, minuten?
Loopt hij dan mooi of stottert hij dan al?
It's the M@DM@N.......... #>B-)
-
Greenstang67
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 29 sep, 2025 15:37
Re: Start en valt uit
Enkelen sec en valt dan stottert weg 
- grandmaster n
- Berichten: 1560
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Start en valt uit
Zit wel brandstof in de tank?
gr
gr
-
Greenstang67
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 29 sep, 2025 15:37
Re: Start en valt uit
Zo goed als vol
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5584
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Start en valt uit
Dat kan nogal wat verschillende oorzaken hebben:
- Brandstof filter vuil ?
- Benzine pomp kapot ?
- Demonteer het luchtfilter, kijk of er een straal benzine ingespoten wordt, als je de gasklep open doet.
- carburateur vuil ?
- Brandstof filter vuil ?
- Benzine pomp kapot ?
- Demonteer het luchtfilter, kijk of er een straal benzine ingespoten wordt, als je de gasklep open doet.
- carburateur vuil ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Re: Start en valt uit
Verkeerde startprocedure?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
-
Greenstang67
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 29 sep, 2025 15:37
Re: Start en valt uit
Er komt dus geen benzine in de carburateur als ik gas geef!
Dus een nieuwe bestellen of kan het nog de benzinefilter zijn?
Alvast bedankt voor de hulp
Dus een nieuwe bestellen of kan het nog de benzinefilter zijn?
Alvast bedankt voor de hulp
- Big_fun_58
- Berichten: 1878
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Start en valt uit
Allereerst kijken of de benzine aanvoer goed is (tank - leidingen - pomp - filter - filter in de caburateur aansluiting en de werking van de benzinepomp).
Als daar iets niet goed is dan oplossen.
Als je zeker weet dat alles werkt dan carburateur reviseren of vervangen.
Succes!
Als daar iets niet goed is dan oplossen.
Als je zeker weet dat alles werkt dan carburateur reviseren of vervangen.
Succes!
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op do 02 okt, 2025 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Start en valt uit
Definieer eerste zin eens.Greenstang67 schreef: do 02 okt, 2025 15:45 Er komt dus geen benzine in de carburateur als ik gas geef!
Dus een nieuwe bestellen of kan het nog de benzinefilter zijn?
Bedoel je dat er geen benzinestroom zichtbaar is in je venturies?
Je gaspedaal regelt niet de benzinetoevoer _naar_ je carburateur. Daar is je brandstofpomp voor. Die pomp is mechanisch aangedreven door je motor. Die moet meerdere seconden draaien om een droge carburateur te vullen. Dat kan betekenen dat je meerdere seconden moet doorstarten voordat je motor echt wil pakken.
Zoals Jan al zegt: check de aanvoer van brandstof, check werking carburateur (werkt acceleratie pomp, werkt choke).
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
-
Greenstang67
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 29 sep, 2025 15:37
Re: Start en valt uit
Wij hebben er vandaag remreiniger in gespoten na de snelle start bleef hij mooi lopen
Wel raar dat ie dan niet starten!
Bedankt voor de fijne reacties
Wel raar dat ie dan niet starten!
Bedankt voor de fijne reacties
Re: Start en valt uit
De startprocedure van een oude V8 met carburateur en mechanische brandstofpomp is natuurlijk wat anders dan van een moderne auto met brandstofinjectie en elektrische brandstofpomp.
De elektrische brandstofpomp in een moderne auto geeft automatisch brandstofdruk nadat het contact aangaat en start altijd vrijwel onmiddellijk doordat de injectoren direct brandstof inspuiten zonder dat het gaspedaal hoeft te worden aangeraakt.
De Mechanische brandstofpomp in een oude auto geeft pas druk nadat de startmotor de krukas enkele malen heeft rondgetornd, waardoor de brandstofpomp wordt aangedreven en brandstof aanzuigt richting carburateur.
Als de vlotterbak van de carburateur (nog) voldoende vol zit met brandstof, volstaat het meestal om voor het starten 2 keer het gaspedaal in te drukken. Hierdoor wordt er door de acceleratiepomp wat brandstof verneveld in de venturi van de carburateur richting het inlaatspruitstuk zodat de motor genoeg brandstof/lucht mengsel krijgt om aan te slaan.
Als bovenstaande procedure gevolgd wordt en meermaals niet werkt, is het raadzaam om het membraan van de acceleratiepomp te checken op conditie en functioneren. Als je het luchtfilter van de carburateur afhaalt en het gaspedaal indrukt, moeten er (afhankelijk van het model) één of twee straaltjes brandstof zichtbaar zijn in de carburateur. Is dit niet het geval, dan is er of geen brandstof voorhanden, of er is sprake van een defect membraan in de acceleratiepomp.
Wees terughoudend met het gebruik van remreiniger of startpilot om te starten. Veelvuldig gebruik kan het slecht starten op termijn enkel juist doen verergeren.
Michel.
De elektrische brandstofpomp in een moderne auto geeft automatisch brandstofdruk nadat het contact aangaat en start altijd vrijwel onmiddellijk doordat de injectoren direct brandstof inspuiten zonder dat het gaspedaal hoeft te worden aangeraakt.
De Mechanische brandstofpomp in een oude auto geeft pas druk nadat de startmotor de krukas enkele malen heeft rondgetornd, waardoor de brandstofpomp wordt aangedreven en brandstof aanzuigt richting carburateur.
Als de vlotterbak van de carburateur (nog) voldoende vol zit met brandstof, volstaat het meestal om voor het starten 2 keer het gaspedaal in te drukken. Hierdoor wordt er door de acceleratiepomp wat brandstof verneveld in de venturi van de carburateur richting het inlaatspruitstuk zodat de motor genoeg brandstof/lucht mengsel krijgt om aan te slaan.
Als bovenstaande procedure gevolgd wordt en meermaals niet werkt, is het raadzaam om het membraan van de acceleratiepomp te checken op conditie en functioneren. Als je het luchtfilter van de carburateur afhaalt en het gaspedaal indrukt, moeten er (afhankelijk van het model) één of twee straaltjes brandstof zichtbaar zijn in de carburateur. Is dit niet het geval, dan is er of geen brandstof voorhanden, of er is sprake van een defect membraan in de acceleratiepomp.
Wees terughoudend met het gebruik van remreiniger of startpilot om te starten. Veelvuldig gebruik kan het slecht starten op termijn enkel juist doen verergeren.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.