Elektrische benzinepomp mustang

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

JaCo

Re: Elektrische benzinepomp mustang

Bericht door JaCo »

Liekele11 schreef: wo 25 dec, 2024 18:40 ,ik heb al zoveel gedaan om mijn probleem op te lossen een nieuwe carburateur,nieuwe benzine leiding,nieuwe bobine ,contactpunten , de tank los gehad en kijken dat die verstopt is ,maar het pobleem blijft ,kijk naar mijn forum overzicht waar ik dit hele jaar mee zit
Dus geen nieuwe mechanische fuel pump, die voldoende pompt en een afdichtende terugslagklep heeft zoals het hoort?

Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Liekele11

Bericht door Liekele11 »

ja ik ga er een nieuwe opzetten en kijken wat die doet ,die erop zit is ook niet oud hoor maar dan kan ik dat afsluiten als hij het nog doet , weet je drie weken terug kwam de mustang van stal op naar een meeting in Rolde was wel droog weer maar het was fris heen en terug weg geen last gehad van een vapor lock of ik kan zeggen geen last van inhouden van de motor verleden week op een zaterdag op naar Sneek daar was ook een meeting ook heen en terug naar huis geen last ,gisteren naar Drachten mooi weer en lekkere temperaturen heen reis geen last en op naar huis in de middag ja hoor daar was het weer inhouden en stotteren ,aan de kant van de weg auto uitgezet en toen ff wachten starten was geen probleem en we zijn zonder stotteren naar huis gereden ,vandaag ff lekker toeren ik was nog geen 5 km van huis ja hoor daar was die weer auto stilgezet motor uit ff wachten en toen starten en rijden zo,n 30 km geen last gehad ,pauze gehad van zo,n 3 uur op naar huis halverwege ja hoor daar was die weer pfffffffffffffffffff, nu mijn vraag wie heeft dit ook gehad en wie heeft hier de oplossing ik wordt er niet goed van wat moet ik hier mee doen vertel me please
PeterHoogeveen

Bericht door PeterHoogeveen »

Ik heb hetzelfde probleem, benzine is verdampt in de carburateur na stilstand. Ik had een Edelbrock 17301 ingebouwd maar deze kon de benzine-aanvoer niet aan. Groot nadeel is als de motor stopt en contact staat nog aan, denk dan aan b.v. aanrijding, dan blijft de pomp draaien en kan er benzine blijven lopen en als b.v. leiding kapot/lek is gegaan, brandgevaar. Daar naast maakt elektrische pomp veel herrie.

Ik heb zelf overgegaan naar een betere mechanische benzinepomp. Maar als Mustang tijd stilstaat moet je 'doorstarten' om carburateur weer vol te laten lopen.

https://carterengineered.com/mechanical-fuel-pump-m4009
Met vriendelijk groet,

Peter Hoogeveen
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Vul een flacon met zo'n 135 graden gebogen spuitrietje er aan met een beetje benzine. Verwijder bovenkant luchtfilter en spuit een aantal cc benzine via de ontluchtingsopening van de carburateur direct je vlotterkamer in. Dan start ie direct.

Ik heb een kleine jerrycan met een beetje benzine hiervoor in de garage staan. Staat de auto langer dan 4 weken stil doe ik een beetje in zo'n flacon en vul mijn vlotterkamer. Rest gooi ik weer terug in jerrycan. Starten, lopen. Zeker na lange winterpauze.

Vroeger werd er dagelijks gereden met deze hokken. Het was zeldzaam dat je vlotters droog stonden. En het was gebruikelijk dat je soms even moest doorstarten voordat je motor wilde aanslaan. We zijn tegenwoordig verwend met EFI en elektrische brandstofpompen. Dat start altijd; er zijn geen aparte startprocedures bij koude of warme motor zoals dat vroeger er wel was. Veel mensen denken dat er iets stuk als blok niet in één keer aanslaat.

Elektrische opvoerpomp is leuk en aardig, maar alleen toepassen met een impact schakelaar ertussen. Een elektrische pomp hoeft geen herrie te maken. Het is afhankelijk van de gebruikte techniek.

Zoals aangegeven; een Carter M4009 als mechanische brandstofpomp is onovertroffen. Ik heb het heel hoog op mijn verlanglijstje staan. Eerstvolgende bestelling bij Rockauto staat ie er op.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
sjirafje
Contacteer:

Bericht door sjirafje »

Wat is er mis met een originele pomp?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Carter M4009 is de originele pomp op 65'ers. Ingebouwd wisselbaar filter. Origineler kan je het niet krijgen
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Big_fun_58

Bericht door Big_fun_58 »

Hey Edgar. Daar gebruik ik remmenreinger voor. LOL
Even op het filterelement spuiten en dan starten. Dan slaat je motor even aan maar dan heeft je mechanische bezinepomp de kamers al bijna gevuld.
Moet je eens proberen als hij wat langer stilstaat. Lekker makkelijk en stinkt niet.. :mrgreen: :D :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Kunnen mijn cylinderkoppen dat aan denk je? Er is veel materiaal uitgehaald he :lol:
Big_fun_58

Bericht door Big_fun_58 »

Geen probleem..... :mrgreen: :lol: :lol:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”