Hallo iedereen,
Het zal dus eerder 3j stilstand worden.
Mijn opgeschoven deadline is intussen zomer 2023. Tijdens eindejaarsverlof kan ik alvast weer wat verderdoen.
Ik heb mijn herstart recept wat bijgewerkt :
- beetje olie in de bougiegaten (dus geen WD40) + dagje laten zitten.
- alle bougies proper zetten en maar meteen gappen tot juiste electrodeafstand.
- oliepomp manueel ronddraaien om overal olie in de motor te hebben (via boormachine tool in het verdeler gat van gedemonteerde verdeler)
VRAAG : ik heb een standaard mechanische brandstofpomp, zorgt die ook voor brandstoftoevoer tijdens de boormachine truuk ?
Ik weet dat de brandstofpomp lever aangestuurd wordt via de excentriek aan einde nokkenas. Maar draait die dan ? (denk het niet, verdelertandwiel naar nokkenas is dan weg)
Dan is de bijkomende vraag : hoe zorg ik dat de brandstof al meteen aan de carburator klaarzit ?
- verdeler opnieuw correct monteren
- meteen erna krukas maneel ronddraaien (min2 toeren)
- beetje brakecleaner in de carb (of toch beter niet ?, motor hoeft niet meteen aan te slaan denk ik)
- starten en lang stationair laten draaien en opwarmen.
Ik voorzie nog steeds om de olie niet te verversen, noch de brandstof (reden zie hierboven)
Bijkomend probleem is dat dit samen moet gebeuren met nieuw koelsysteem en koelvloeistof, wat nog moet ontlucht worden.
Daarnaast heb ik nog de ontstekingsvervroeging vacuumaansluiting gewijzigd van ported naar manifold. Wat bij stationair zeker een verschil geeft. Maar hij startte sowieso niet zo vlot, dus mogelijks een verbetering.
Zo dat is het plan, mocht je opmerkingen/waarschuwingen hebben, voel je vrij om een comment te plaatsen.
Thx en grts,
C.