Niet stil gezeten de laatste weken hoor, maar werd gevraagd of ik een stukje in de Pony Corall wou plaatsen en daarom hier geen update gedaan.
De koppeling heb ik vervangen voor een uit een trekker, deze heeft een betere aangrijp.
Voor de prieas een bus laten draaien omdat het druklager teveel speling had op de bestaande.
Bak en blok samen definitief samen gevoegd, als het goed is hoeft dit niet weer uit elkaar.
Voordat we het blok terug hebben geplaatst eerst een steuntje voor de druk cylinder gemaakt zodat dit niet onder de auto gedaan moet worden.
Na veel passen en meten hebben we de stoelen nu definitief op de plaats gemaakt. We zijn maximaal naar achteren gegaan om zo de beste positie te krijgen.
Na het plaatsen van de stoelen ook maar direct de positie van de versnellingspook bepaalt
Deze komt t.z.t. op de plek van de hamer.
Voor het vervangen van het toch zware glas wat in de auto zit heb ik lexaan krasvast besteld met schuif raampjes, zodat het hele raam meganisme van zowel voor als achter niet terug geplaatst hoeft te worden. Hoe we het gaan bevestigen weet ik nog niet maar daar komt vast wel een oplossing voor. Ik heb inmiddels al het glas vervangen door het lexaan.
Alles behalve de voorruit mag vervangen worden door dit spul.
Ik ben dus nog op zoek naar een voorruit, als iemand wat heeft liggen.
Voor het stuurhuis had ik de rack and pinion van Gert-Jan (65 fastback) gekocht, maar deze gaan we niet gebruiken omdat hij niet meer past nadat we het blok 3 cm hebben laten zakken en 7 cm verder naar achter hebben geplaatst. We hebben een manueel stuurhuis aangepast op een andere buis die de bestaande vervangt.
Doordat we een manueel stuurhuis gebruiken en onbekracht sturen eigenlijk geen doen is hebben we een stuurkolom die electrisch bekrachtigd word geplaatst.
woodforest bank locations in va
russian image host
Voor de remmerij gaan we niet een booster gebruiken. Hiervoor hebben we iets in elkaar geflanst met een aparte voor en achter cylinder, tevens zit hier de koppeling bij op gemonteerd zodat alles mooi in lijn zit. Bij de aansluiting tussen de voor en achter rem zit een zogenaamde balancer om de remdruk vanuit de auto te kunnen regelen.
En de leidingen gaan we maken met staal omvlochten leiding en banjo’s.
[url=
https://postimg.cc/0KnCPtbj]

[/url
Later weer meer.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's