Welke bak voor 333stroker
Moderator: Shelby GT-H
-
Glasblazer
Welke bak voor 333stroker
De 333 stroker full roller is afgebouwd en ingebouwd werkt allemaal en een kleine 400 hp op de kruk.
Nu heb ik een c4 automaat waar dan eigenlijk een stall converter in zou moeten om te matchen met De vernieuwde motor.
Verder heb ik nu nog het probleem dat mijn vacuüm erg laag is door de andere nokkenas hierdoor schakelt de c4 erg laat,
Heb de vacuüm modulator met de stelschroef al ingesteld op soft snel schakelen maar het schakelt nog vrij abrupt van 1 naar 2,
Verder wil ik het diff aanpassen naar een wat hogere ratio zit te denken aan 3.5.
Nu vraag ik me af wat de beste keus zou zijn met de bak.
De c4 verbeteren met shiktkit en stall convertor en het probleem van schakelen oplossen
Een AOD bak nemen
Een 4r70w met baumann controller.
Of gewoon een T5
Origineel heb ik verder geen boodschap aan het moet gewoon fijn rijden.
Super veel snelweg doe ik niet maar zou op zich fijn zijn als de motor dan rustig loopt.
Verder wil ik wel zoveel mogelijk uit het blok kunnen halen bij een sprint.
Wat is wijsheid???
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Nu heb ik een c4 automaat waar dan eigenlijk een stall converter in zou moeten om te matchen met De vernieuwde motor.
Verder heb ik nu nog het probleem dat mijn vacuüm erg laag is door de andere nokkenas hierdoor schakelt de c4 erg laat,
Heb de vacuüm modulator met de stelschroef al ingesteld op soft snel schakelen maar het schakelt nog vrij abrupt van 1 naar 2,
Verder wil ik het diff aanpassen naar een wat hogere ratio zit te denken aan 3.5.
Nu vraag ik me af wat de beste keus zou zijn met de bak.
De c4 verbeteren met shiktkit en stall convertor en het probleem van schakelen oplossen
Een AOD bak nemen
Een 4r70w met baumann controller.
Of gewoon een T5
Origineel heb ik verder geen boodschap aan het moet gewoon fijn rijden.
Super veel snelweg doe ik niet maar zou op zich fijn zijn als de motor dan rustig loopt.
Verder wil ik wel zoveel mogelijk uit het blok kunnen halen bij een sprint.
Wat is wijsheid???
Re: Welke bak voor 333stroker
Ik kan uit ervaring vertellen dat een c4 met 3.5 zwaar hoog in toeren loopt op de snelweg. Aod of 4r70w is dan wel een aanrader. Tminus heeft deze ook achter z'n stroker.
Als je voor een schakelbak gaat kan je ook een Tremec TKO 500 of 600 nemen.
Is een veel gebruikte upgrade in early mustangs
http://www.moderndriveline.com/Technica ... uto_a1.htm
Is een veel gebruikte upgrade in early mustangs
http://www.moderndriveline.com/Technica ... uto_a1.htm
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
ik heb zelf een 347 stroker met 280 bhp, en ben van een AODE met baumann unit, overgestapt naar een T5.
voornamelijk omdat de motor indertijd niet lekker liep en de combi met de AODE vond ik persoonlijk niet lekker/spannend rijden. achteras is 3,42.
inmiddels is de stroker veel beter gaan lopen, laatste aanpassing was een edelbrock air gap manifold, nieuwe 650 cfm carb edelbrock en MSD ontsteking.
De T5 houdt het nog prima vol en met 100-120km loopt ie net door de 2000rpm. Wellicht zou ik nu kiezen voor een TKO bak omdat ze sterker zijn.
Maar nogmaals ik ben tevreden met de T5, is het makkelijkst inbouwen en ik spaar hem niet, als zeg ik erbij dat ik niet vanuit stilstand met rokende banden optrek.
voornamelijk omdat de motor indertijd niet lekker liep en de combi met de AODE vond ik persoonlijk niet lekker/spannend rijden. achteras is 3,42.
inmiddels is de stroker veel beter gaan lopen, laatste aanpassing was een edelbrock air gap manifold, nieuwe 650 cfm carb edelbrock en MSD ontsteking.
De T5 houdt het nog prima vol en met 100-120km loopt ie net door de 2000rpm. Wellicht zou ik nu kiezen voor een TKO bak omdat ze sterker zijn.
Maar nogmaals ik ben tevreden met de T5, is het makkelijkst inbouwen en ik spaar hem niet, als zeg ik erbij dat ik niet vanuit stilstand met rokende banden optrek.
66 fastback, 347 T5z
Mijn 347 blok perst er 580 NM Koppel uit in huidige vorm en aangezien ik er alles behalve behoudend gebruik mee voor ogen had, besloot ik als opvolger voor mijn 4-spd toploader toch iets sterkers dan de "gewone" Z-spec T-5 bak te zoeken. Aangezien de T-5 qua afmetingen zo in de tunnel past, zijn gewicht erg laag is en hij fantastisch, soepel en snel schakelt bleef deze toch mijn voorkeur houden boven de Tremec TKO welke veel zwaarder zijn, groter qua dimensies en ook anders schakelen. Na vele horror verhalen gelezen te hebben over zowel de T5 en de TKO's op het internet kwam ik uiteindelijk uit bij Astro performance, een relatief klein bedrijf dat enorm sterke upgrade sets levert voor de T-5 maar ook complete bullit proof bakken zoals de Astro performance A5 welke in std. geleverde vorm maar liefst 600PK een 575Lb.ft (780 NM) Torque kunnen handlen.Glasblazer schreef:Wat is wijsheid???
Ik heb de complete gear set gekocht en heb daarnaast nog wat andere upgrades uitgevoerd zoals hieronder.
Groot voordeel daarbij was voornamelijk het zelf kunnen bepalen van de gear ratio's en de aan het onvoorstelbare grenzende service.
Astro Performance 5 speed A-5 gear set
Gear Ratio: 2.94 1st & .79 5th Road Race Gear ratio (Non Overdrive)
High speed balanced Main Shaft
26 Spline input shaft
Steel Bearing Retainer upgrade
G-Force Cluster Gear Retainer Plate
Race cut Synchro's
3th & 4th Gear Billet Steel Key upgrade
9310 Aluminum Output Shaft
T5 Conversion Slip Yoke.
Quick time scatter shield.
Spec Racing Spec Stage II Kevlar Clutch (26 spline) Clutch Disk
Spec Racing Spec Stage II Clutch Pressure Plate
Spec Racing Billet Steel (lightened) Flywheel
Modern DriveLine Clutch Cable Conversion Clutch Cable
Hurst shifter
Wellicht is bovenstaande iets te gortig voor beoogd gebruik, men heeft echter ook andere varianten van de T5 in het assortiment.
https://www.astroperformance.com/produc ... smissions/
Ook G-Force levert op T5 gebaseerde transmissies
http://www.gforcetransmissions.com/tran_gt-5.asp
Groot voordeel van de T5 is tevens dat er nagenoeg geen aanpassingen nodig zijn aan de tunnel van het voertuig of aan de driveline.
Michel.

T5 vs A5 gearset.

'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
Glasblazer
Met rokende banden optrekken is nu juist wel wat ik (af en toe)van plan was ......
adriaan.
Ik neig meer en meer naar de T5 handbak omdat dit ook een stuk rijplezier extra geeft.
Blijft de T5 echter dan wel heel of moet deze geüpgrade worden?
Blok is op de dyno geweest en komt op een kleine 400 hp.
Het mooiste is dat de T5 goed past in de tunnel en licht is zoals Michel al zei.
Ziet er erg mooi uit allemaal Michel!!!
Wat zouden echter de kosten ongeveer zijn van de T5 conversie??
Zijn er ook bedrijven die dit kunnen uitvoeren in Nederland met verstand van zaken?
Of is dit ook goed zelf te doen?
Moet uitlaat aangepast worden of niet welke zaken kom je tegen met de inbouw.
Heb sowieso een koppelingspendaaltje nodig denk ik
.
Mijn skills zijn nog niet echt heel ver gevorderd maar motortje uit en in bouwen ging toch al vrij soepel.
Ik neig meer en meer naar de T5 handbak omdat dit ook een stuk rijplezier extra geeft.
Blijft de T5 echter dan wel heel of moet deze geüpgrade worden?
Blok is op de dyno geweest en komt op een kleine 400 hp.
Het mooiste is dat de T5 goed past in de tunnel en licht is zoals Michel al zei.
Ziet er erg mooi uit allemaal Michel!!!
Wat zouden echter de kosten ongeveer zijn van de T5 conversie??
Zijn er ook bedrijven die dit kunnen uitvoeren in Nederland met verstand van zaken?
Of is dit ook goed zelf te doen?
Moet uitlaat aangepast worden of niet welke zaken kom je tegen met de inbouw.
Heb sowieso een koppelingspendaaltje nodig denk ik
Mijn skills zijn nog niet echt heel ver gevorderd maar motortje uit en in bouwen ging toch al vrij soepel.
Ik kan je zo een complete list geven met wat je exact nodig hebt als je dat wil.
Van budget tot bullit proof, Incl. Conversie mogelijkheid als je dat niet zelf wil doen. hou er ook rekening mee dat je een andere koppeling nodig hebt.
Michel.
Van budget tot bullit proof, Incl. Conversie mogelijkheid als je dat niet zelf wil doen. hou er ook rekening mee dat je een andere koppeling nodig hebt.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Swordfish79
Als motor in en uitbouwen zelf al goed ging dan moet een bak wisselen je toch ook wel lukken?
Daar heb je dan toch geen bedrijf voor nodig?
Wellicht een C4 uitwisselen voor een toploader.. is inderdaad geen rocket science, pedaaltje er bij hangen, Z-bar installeren, shifter afstellen en gaan.Swordfish79 schreef:Als motor in en uitbouwen zelf al goed ging dan moet een bak wisselen je toch ook wel lukken?
Tenzij je een rack & pinion gemonteerd hebt, long tube headers die in de weg zitten etc.
Een T-5 upgraden door montage van een versterkte gearset doet echter niet iedereen 's avonds op de keuken tafel, ofschoon je er natuurlijk ook kant en klaar eentje kan kopen, maar dat is maar net wat je wil.
En dan, Toploader bell met conversie plaat en behoud van de Z-bar ? Een T5 bell met conversie naar cable clutch of toch hydraulisch? scattershield wellicht? Tunnel aanpassen voor plaatsing van een TKO ? Aftermarket Bellhousing uitklokken, driveline angle gechecked ?
Komt stiekem nog best wat bij kijken, hangt er vanaf hoe handig je bent.
Michel.
- Swordfish79
Voor alles een eerste keer natuurlijk. Je moet er ook een uitdaging in zien. En er is kundige hulp genoeg te vinden hier.Gearz schreef:Wellicht een C4 uitwisselen voor een toploader.. is inderdaad geen rocket science, pedaaltje er bij hangen, Z-bar installeren, shifter afstellen en gaan.Swordfish79 schreef:Als motor in en uitbouwen zelf al goed ging dan moet een bak wisselen je toch ook wel lukken?
Tenzij je een rack & pinion gemonteerd hebt, long tube headers die in de weg zitten etc.
Een T-5 upgraden door montage van een versterkte gearset doet echter niet iedereen 's avonds op de keuken tafel, ofschoon je er natuurlijk ook kant en klaar eentje kan kopen, maar dat is maar net wat je wil.
En dan, Toploader bell met conversie plaat en behoud van de Z-bar ? Een T5 bell met conversie naar cable clutch of toch hydraulisch? scattershield wellicht? Tunnel aanpassen voor plaatsing van een TKO ? Aftermarket Bellhousing uitklokken, driveline angle gechecked ?
Komt stiekem nog best wat bij kijken, hangt er vanaf hoe handig je bent.
Michel.
Ik laat de auto eerst rollen en dan het gas erop, dan rokende de banden ook, geen probleem. Vergeet je koppeling niet die is bij mij hydraulisch,
66 fastback, 347 T5z