Sixpack heeft gisteren zijn eerste onderhoudsbeurt gehad (heeft er nu ook ongeveer 10.000 km op staan op Nederlands grondgebied). Tegelijk de wisserbladen laten vervangen, omdat men aangaf dat dat geen probleem was. Maar dat was dus wel een probleem, want de leverancier had geen set met de 2 goeie maten. Wel 2 sets met andere maten, waarvan telkens 1 wisserblad paste. En daarmee had ik nog geluk, want het waren de enige 2 sets
Tevens heb ik de rechtse uitlaat laten bijstellen, omdat die niet geweldig gecentreerd in de bumper-uitsparing zat. Klein optisch ergernisje dat me echter steeds meer stoorde. En niet alleen optisch; ik had ook het idee dat dit debet was aan de resonantie in het interieur.
Gelukkig beperkte het euvel zich tot uitlaatklem, dus ik vermoed dat de vorige eigenaar bij het monteren van de Flowmasters de auto niet op een brug heeft gehad en bij het onder de auto uit kruipen vast is komen te zitten
In elk geval lijkt dit optische minpuntje akoestisch ook beter uit te pakken na het centreren. Ik bespeur minder resonantie (interieur/isolatie is toch geconstrueerd op een bepaalde frequentie en dat zijn de originele uitlaten/einddempers).
Randy