de paasdagen goed besteed hier .... verder gegaan met mijn mustang
de 50 jarige bekabeling van de auto durf ik niet meer te vertrouwen.. dus besloten alles te vernieuwen:
boven de oude bedrading....onder de nieuwe wire kit :
heb nog zitten twijfelen tussen deze en de painless wire kit maar het is toch de american autowire geworden en ziet er doenbaar uit
begonnen met bekabeling naar achterkant van de auto te installeren:
linker foto zat nog oude bekabeling wielkast linkerkant van auto ... de kabel bescherming was hier en daar behoorlijk aan het vergaan. rechts de nieuwe bekabeling met verse kabelbeschermer aan het trekken ( links voor het portier dan door dorpelgoot naar achterkant auto:
en vandaag het achterraam geplaatst, helemaal in m'n eentje

Had eerst nog een kleine tegenvaller toen ik met voorbereidingen bezig was .bleek het kopje een van die nipples in sponning waar je de clips voor de molding aan moet bevestigen was afgebroken , er eerst dus maar even het lasapparaat bijgehaald en er weer een kopje op gelast.
zat nog even in dubio of ik al vooraf gelijk de randje kit (3m 8509) in de sponning zou aanbrengen zoals ik op enkele videos zag maar omdat het mijn eerste keer was dat ik een ruit ging plaatsen en mogelijk een beetje zou gaan tobben heb ik het maar niet gedaan .
uiteindelijk een goede keus geweest daar bij eerste poging ik op een probleem stuitte . ik was begonnen met touw aan midden onderkant door het rubber te trekken maar toen ik bij hoek bovenkant van raam kwam lukte het niet de scherpe bocht te maken, kreeg rubber niet over de metalen rand heen en dreigde ook de headliner los te trekken...... via beide kanten geprobeerd maar lukte niet .
raam er maar weer uitgehaald en touw opnieuw aangebracht in rubber maar nu aan midden bovenkant begonnen met trekken en de headliner vormde geen drempel meer en lukte het wel .
ik moet nu alles nog wel een keertje afkitten.
arthur