Niche Vicenza flat black barrels with dark tinted face 20x10 with 40mm offset squared with 275/35 NT555's
Misschien als ik wat meer info krijg over deze velgen dat ik het beter ga begrijpen, deze lijken me ideaal

Moderator: Shelby GT-H

Het standaard wiel is 19x9, met een 255/40R19 band .. een 20x9 velg met een 255/35R20 heeft precies de zelfde omtrek.warrior schreef:Jullie maken het me niet makkelijk hoor.
Dus Eric zegt: Het voordeel van een 10.5J20 ET45 tov een 10J20 ET40 is dat een 295/30/20 band er net iets mooier op past. En 295/30/20 is precies de juiste hoogte voor een EcoBoost.
Dus deze velg en band is de juiste hoogte voor de ecoboost? Wat bedoel je daar dan net mee?
Ga je voor een 10 inch brede velg, dan is die 295 band eigenlijk iets te breed. Een 285 band is dan beter, maar die band iswarrior schreef: En als ik nu een velg van 10" neem en een band van 285 dan is het probleem opgelost, niet? Of zit deze dan niet mooi in de wielkas?
Dat hang van de ET waarden af (in combinatie met de breedte)warrior schreef: Het is eigenlijk de bedoeling dat de wagen ongeveer 2cm verlaagd wordt, ongeveer gelijk/net boven de bovenkant van de band.
Maar als de band onder mijn wielkas uitkomt dan de band de wielkas raken als ik ergens een drempel neem, wat niet de bedoeling is.
Dus als ik dan een velg van 10" neem met band 285 dan blijft deze mooi onder de wielkas zitten veronderstel ik, en bij een 10.5" niet?
Of hangt dit alles dan weer af van die ET waarden?
5x114,3Roadrunner schreef:Beste welke steek geeft een mustang zesde generatie
10.5 achteraan kan prima hoor, de keuze is meer of je 'staggered' wilt rijden of niet. Voor beiden is wat te zeggen. Met voor achter even breed rijdt de auto het meest neutraal, met achteraan breder krijg je wat meer onderstuur, maar kun je wel meer met het vermogen spelen omdat je achter meer grip hebt. Ik rij zelf met breed achter en dat bevalt me eigenlijk prima.warrior schreef:Heb ondertussen nog wat kunnen rondkijken en heb enkele mooie velgen gevonden. Maar nu is het probleem deze zijn 20*9 en 20*10.5 en blijkbaar zou 10.5" te breed zijn voor op de baan zegt Hennie.
Nou wou ik toch even weten of er echt een groot verschil zou zijn qua rijgedrag/comfort en of ik dan toch beter de 9" achteraan steek ipv de 10.5" of hangt dit weer af van de ET waarde![]()
de ET zijn (wat ik gevonden heb) 20 / 28 / 30 / 38
Nee die steken veel te ver uit. De ET moet bij die maat minimaal 45 zijn.warrior schreef:Dus het meest geschikte zou dan de 10.5x20 ET 38 zijn aangezien dat dat waarschijnlijk de max ET waarde is.
Je zoekt denk ik op de verkeerde plaats, in Europa ga je vrijwel niets vinden. Verleg je zoekterrein naar de VS, dat is de markt. Erwin en ik hebben hier ook alles afgezocht en nooit iets fatsoenlijks gevonden.warrior schreef:Zal ik eens een dagje vrij moeten maken om naar Nederland te komen, hier in Belgie zijn ze niet te vinden. Hopelijk vallen ze mee, heb al zoveel velgen gezien dat ik het eigenlijk niet goed meer weet wat ik wil