Mijn naam is Douwe en ik ben afkomstig uit het mooie Fryslân.
Ik tot nu toe zeer actief in het vw wereldje en heb daarin al een paar orojecten afgerond.
Gisteravond "per ongeluk" een '68er mustang gekocht
Is was voorzichtigaan op zoek naar een nieuw project maar nog niet heel erg serieus.
Het moest maar weer een golfje worden, die kan ik dromen en heb ik alles voor liggen.
Van de andere kant ben ik altijd (zoals velen) gek van amerikanen maar was dat prijstechnisch nog niet echt haalbaar.
Dinsdag bekeek ik zoals gewoonlijk mijn facebook tijdlijn en zag dat een kennis van mij voor een collega een mustang aanbood.
Aangezien de auto in de buurt stond maar eens een berichtje gestuurd met de vraag om wat meer info.
Mijn kennis wist er weinig van dus gelijk het telefoonnummer gekregen van de eigenaar.
Gisteren (woensdag) gebeld en gelijk bij de auto wezen kijken.
Daar aangekomen bleek een en ander er toch behoorlijk goed uit te zien en de vraagprijs bood ook mogelijkheden.
Eerst weer naar huis vertrokken om de gedachten er eens op los te laten.
Alles een beetje op een rijtje gezet en een paar v8 vrienden het verhaal voorgelegd.
Ook zij vonden, afgaand op mijn verhaal, eea goed klinken dus gisteravond een bod uitgebracht en tot een akkoord gekomen.
In grote lijnen is de auto spuitklaar, vele zaken zijn vernieuwd. Het is een kwestie van de laatste zaakjes aanpakken, spuiten en opbouwen.
Het is dus een '68er met een 302 v8
Wat is er gedaan:
Nieuwe achterpanelen incl binnenschermen.
Nieuwe deuren.
Nieuwe voorschermen.
Nieuwe motorkap.
Nieuwe draagarmen.
Nieuwe bladvering achter.
Nieuwe schokbrekers en veren voor.
Gereviseerd blok, lagers, zuigerveren, honen, kleppen, koppen, nokkenas lijnboren etc.
Nu moet ik me dus een beetje inleren in de mustang wereld want daar ben ik totaal niet mee bekend
Dus wanneer er iemand tips en ideeen heeft dan houdt ik me warm aanbevolen