Remmerij 1966

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
adriaan

Remmerij 1966

Bericht door adriaan »

Ik ben niet erg tevreden over de remcapaciteit. Voor schijfremmen van wilwood, achter trommels een dual hoofdremcilinder met rembekrachtiging. Ik vermoed dat een andere hoofdremcilinder verbetering kan brengen. Nu komen die met verschillende boringen 7/8, 1,0 en 1 1/8. Hoe groter hoe meer volume, hoe kleiner hoe meer druk. Zijn er ervaringsdeskundigen op dit gebied? Dank en groet adriaan
66 fastback, 347 T5z
RKreber

Re: Remmerij 1966

Bericht door RKreber »

Hi, wildwood remklauwen zijn goed, heb je wel de juiste schijf/remblokken/remklauwen combi?
Als je performance schijven heft moet je ook ''carbon'' remblokken nemen Enzo Enzo

Je bent op zoek naar meer druk, om remwerking te verbeteren....dus beter iets smallere bore van je hoofdremcylinder.
Mogelijk ander verhaal is dat je rembekrachtiger te weinig ''meeassisteerd'' doordat je vacuum in je blok te laag is.
Mogelijk heb je een hetere nokkenas erin zitten en loop je tegen dit probleem aan....ik heb dit verholpen voor een vacuumpot te installeren die vacuum volume vast houdt.

succes, misschien heb je hier meer aan!
gr,
Robbert
adriaan

Re: Remmerij 1966

Bericht door adriaan »

Dank voor de suggestie, zijn er vacuumwaardes om te meten of er voldoende aanwezig is?
Heb je toevallig een link voor de zogenaamde vacuumpot? Dank en groet adriaan
66 fastback, 347 T5z
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”