schijfremmen voor
Moderator: Shelby GT-H
schijfremmen voor
We willen de trommels voor vervangen door schijven. Heb ik een brake booster nodig of kan ik gewoon met onbekrachtigde remmen toe?
Ik koop 't setje bij Mustangs Unlimited. Wie heeft goede ervaringen met een setje daarvandaan? Er is keuze genoeg.
groet, Klaas
Ik koop 't setje bij Mustangs Unlimited. Wie heeft goede ervaringen met een setje daarvandaan? Er is keuze genoeg.
groet, Klaas
Re: schijfremmen voor
Gewoon voor op de weg?
Koop dan de set met rembooster zou ik zeggen. Ik heb deze ook op mijn 66er en die remmen prima voor op de weg. Plus als je de hele set koopt heb je ook een remdruk verdeler plus wat klein spul. Je kan niet zomaar alleen je trommels voor schijven vervangen. Dan klopt je remdruk verschil met voor en achter niet meer.
Koop dan de set met rembooster zou ik zeggen. Ik heb deze ook op mijn 66er en die remmen prima voor op de weg. Plus als je de hele set koopt heb je ook een remdruk verdeler plus wat klein spul. Je kan niet zomaar alleen je trommels voor schijven vervangen. Dan klopt je remdruk verschil met voor en achter niet meer.
En dan ook een andere rempedaal steken... 

Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Dank voor 't advies.... Hoezo een ander pedaal?
groet, klaas
groet, klaas
Tweety schreef:En dan ook een andere rempedaal steken...
Voor een 66er niet, die zijn hetzelfde

ik heb een 65.....
En welke set raden jullie aan? Welk merk heb je goede of minder goede ervaringen?
En welke set raden jullie aan? Welk merk heb je goede of minder goede ervaringen?
Oh ja, en... verandert de off-set met montage van een schijfrem (zie mijn topic over brede wielen)?
- mustang66coupe
Ook weer iets waar je eerder aan had moeten denken he!klaas60 schreef:Oh ja, en... verandert de off-set met montage van een schijfrem (zie mijn topic over brede wielen)?

Staat daar niks over beschreven bij die ombouw set?
66 coupe aut. V8 in progress
- MustangMan010
- †
- Contacteer:
Ik heb destijds nadat van mijn 67er de onbekrachtigde hoofdremcilinder kapot ging een conversie kit gekocht van CSRP http://www.discbrakeswap.com/index.html Er zat bij die kit ook een ander (langer) rempedaal.
Mark
Verstuurd vanaf mijn Galaxy TAB S met Tapatalk
Mark
Verstuurd vanaf mijn Galaxy TAB S met Tapatalk
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!

Bij 65/66 hoeft dat niet.
De normale conversie kitjes veranderen als het goed is niets aan de offset. Mijn ssbc set in ieder geval niet. Zou ook raar zijn omdat anders je standaard velgjes misschien niet meer passen. Hou er ook rekening mee dat je anders waarschijnlijk ook tegen je spindel aankomt. Dit had ik bijvoorbeeld bij mijn andere mustang. Hier zit een wat beter remsetje op, maar je moet er wel veel voor aanpassen.
Ik denk dat je een 15x8 nooit mooi onder je 65 krijgt, (mooi is natuurlijk een smaak
)
De normale conversie kitjes veranderen als het goed is niets aan de offset. Mijn ssbc set in ieder geval niet. Zou ook raar zijn omdat anders je standaard velgjes misschien niet meer passen. Hou er ook rekening mee dat je anders waarschijnlijk ook tegen je spindel aankomt. Dit had ik bijvoorbeeld bij mijn andere mustang. Hier zit een wat beter remsetje op, maar je moet er wel veel voor aanpassen.
Ik denk dat je een 15x8 nooit mooi onder je 65 krijgt, (mooi is natuurlijk een smaak