C6 transmission trouble
Moderator: Shelby GT-H
C6 transmission trouble
Wie kan mij helpen of de goede richting insturen met volgend probleem:
Als ik bij een koude start de automaat in Drive zet doet hij helemaal niets, ik laat dan alles warm draaien 5a10 minuten en dan "pakt" de automaat geleidelijk aan zijn versnelling. Dus eenmaal alles warm is werkt de automaat normaal en kan ik probleemloos rijden, de eerste minuten gaat ze geen meter voorruit in Drive.
De reverse werkt wel altijd ook na een koude start. De olie staat ook mooi op peil bij een warme motor, er is niets gebeurd of vervangen aan de automaat voor en na het probleem.
Het gaat hier om een C6 automaat achter een 390.
alvast bedankt
Dimitri
Als ik bij een koude start de automaat in Drive zet doet hij helemaal niets, ik laat dan alles warm draaien 5a10 minuten en dan "pakt" de automaat geleidelijk aan zijn versnelling. Dus eenmaal alles warm is werkt de automaat normaal en kan ik probleemloos rijden, de eerste minuten gaat ze geen meter voorruit in Drive.
De reverse werkt wel altijd ook na een koude start. De olie staat ook mooi op peil bij een warme motor, er is niets gebeurd of vervangen aan de automaat voor en na het probleem.
Het gaat hier om een C6 automaat achter een 390.
alvast bedankt
Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
Re: C6 transmission trouble
Altijd eerst het olie niveau checken, dan eventueel van daar uit verdere diagnose stellen.
-Niet te weinig olie ?
-Maar ook zeker niet te veel olie ?!
Indien dit OK... dan wellicht
-door temperatuur uitgeharde of defecte clutch piston seals.
-onvoldoende pompdruk door vastzittende relief valve.
Michel
-Niet te weinig olie ?
-Maar ook zeker niet te veel olie ?!
Indien dit OK... dan wellicht
-door temperatuur uitgeharde of defecte clutch piston seals.
-onvoldoende pompdruk door vastzittende relief valve.
Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Dank je voor het antwoord Michel
Mijn oliepeil is OK.
Ik denk maar eens mijn automaat een revisie te geven...
Omdat er zodanig veel "kits" bestaan zie ik de bomen door het bos niet meer.
Wie kan mij tips geven voor een c6 rebuild kit, merken zoals B&M, TCI, Summit,...
Welke verbeteringen kan ik mijn automaat geven? Zoals bijvoorbeeld een elektronische ontsteking op een motor, wat is een goede update voor een standaard C6?
Dimitri
Mijn oliepeil is OK.
Ik denk maar eens mijn automaat een revisie te geven...
Omdat er zodanig veel "kits" bestaan zie ik de bomen door het bos niet meer.
Wie kan mij tips geven voor een c6 rebuild kit, merken zoals B&M, TCI, Summit,...
Welke verbeteringen kan ik mijn automaat geven? Zoals bijvoorbeeld een elektronische ontsteking op een motor, wat is een goede update voor een standaard C6?
Dimitri
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Je haalt beter een goede overhaul kit (alle pakkingen, keerringen en seals) van transtek of precision, met een losse set koppelingsplaten (borg warner of raybestos), remband, glijlagers, filter, vacuum modulater en evt hard parts.
Je kunt een shift improver kit (straat) of reprogramming kit (high performance) van transgo overwegen voor de valvebody. Verder is de c6 een probleemloze en degelijke bak.
Op eBay staan bak wel handelaren met redelijk complete kits, wittrans.com of bulkpart.com kan ook. In NL kun je terecht bij Automatic Choice in Veenendaal, als ze aan je willen verkopen (groothandel).
Je kunt een shift improver kit (straat) of reprogramming kit (high performance) van transgo overwegen voor de valvebody. Verder is de c6 een probleemloze en degelijke bak.
Op eBay staan bak wel handelaren met redelijk complete kits, wittrans.com of bulkpart.com kan ook. In NL kun je terecht bij Automatic Choice in Veenendaal, als ze aan je willen verkopen (groothandel).
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Dank je voor de reactie Tminus3 en Gearz
Ik heb het advies gevolgd en deze merken besteld:
Raybestos clutches, Kolene steel plates
Transtek soft parts
Transgo shift kit
En nog een "how-to" boek en cd-rom om mij te begeleiden door de revisie
gr. Dimitri
Ik heb het advies gevolgd en deze merken besteld:
Raybestos clutches, Kolene steel plates
Transtek soft parts
Transgo shift kit
En nog een "how-to" boek en cd-rom om mij te begeleiden door de revisie
gr. Dimitri
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Geen remband, glijlagers, filter, vacuum modulater eenwegkoppeling ?
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Ja hoor zit allemaal in een master rebuild kit van Raybestos
vacuum modulator, filter, pump bushing, case bushing, extension housing bushing, kevlar band, Clutch Roller Kit, etc....
vacuum modulator, filter, pump bushing, case bushing, extension housing bushing, kevlar band, Clutch Roller Kit, etc....
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Mooi, dan gaat het helemaal goed komen. Succes met de revisie!
No show, all go!
No show, all go!
Volgend obstakel komt voor:
De nieuwe frictie schijven in de 'forward clutch' hebben meer vertandingen +-90T dan de oude +-60T ze zijn ook scherper dan de oude trapezium vertanding. Hierdoor past de 'ring gear' er niet in.
Wat is een betere oplossing nieuwe frictie schijven zoeken of ring gear vervangen?
Heeft iemand toevallig iets liggen in stock?
mvg Dimitri
De nieuwe frictie schijven in de 'forward clutch' hebben meer vertandingen +-90T dan de oude +-60T ze zijn ook scherper dan de oude trapezium vertanding. Hierdoor past de 'ring gear' er niet in.
Wat is een betere oplossing nieuwe frictie schijven zoeken of ring gear vervangen?
Heeft iemand toevallig iets liggen in stock?
mvg Dimitri