Automaat bak aan gort?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

RunningDeath

Automaat bak aan gort?

Bericht door RunningDeath »

Hallo mede Mustangers :v:

Vanwege het mooie weer deze dacht ik zaterdag laat ik de Mustang eens naar buiten toveren.
Was natuurlijk starten lopen, ging allemaal prachtig totdat ik wilde gaan rijden.

Met moeite voor uit te krijgen stotterende motor vooruit beetje gas bij en dan ging ze redelijk moeiteloos vooruit.
Maar dit bleef maar door gaan en ik dacht he het is zaterdag mijn garage is nog wel open laat ik eens bij hen kijken.

Eenmaal daar wilde ze stationair ook niet meer normaal lopen, alleen maar sputteren en pruttelen.
Nadat hij wat had gekeken en gemeten begon ze toch weer als vanouds mooi te lopen.

Maar het sputteren bij wegrijden bleef, nu weet ik dat de C4 niet fris meer is en staat zo wie zo al op de lijst voor revisie.

Nu komt het toen ik de auto weer in de garage wilde zetten ging het mis toen ik de bak in reverse schakelde, begon te rollen en bam hele auto stond direct stil en niet meer van zijn plek te krijgen en de motor loopt voor geen meter meer.

Iemand een idee wat mijn bak aan het uithalen is?

Oh ja het gaat om een 289 met C4!
peer

Re: Automaat bak aan gort?

Bericht door peer »

Een slecht C4 heeft niet heel snel iets met een slecht lopende motor te maken. Het kan wel, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Als de wagen in de P staat, kan je hem dan wel goed starten? (krijgt de startmotor het blok soepel rond?)
Zo ja, dan zou het stationair lopen niets met de bak te maken mogen hebben, als deze dan niet lekker loopt, dan zal je het in de motor/ontsteking moeten zoeken.
saf1908

Bericht door saf1908 »

Zorg er in ieder geval voor dat je zeker weet dat het je versnellingsbak is. Die van mij is te vroeg gereviseerd en bleek niet de oorzaak voor mijn probleem met 'stotteren'. Het zat hem uiteindelijk vooral in ontsteking/afstelling carburateur destijds.
1966 Mustang Fastback
RunningDeath

Ik zal vanmiddag even kijken of ze wel wil starten in P.
Het lijkt me erg stug dat het in de motor zit.

Alles cilinders lopen netjes mee, start motor is nieuw, carburateur is nieuw, brandstof pomp is nieuw.
Ontsteking wordt binnenkort compleet vervangen.

Een ding weet ik 100% zeker de bak is echt aan revisie toe, hebben we afgelopen jaar al geconstateerd hij jankt bij weg rijden schakelt moeilijk.
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Vacuüm slang naar vacuüm modulator op de bak in goede staat en goed aangeloten?
Geen vacuüm lekkages?
Is je shifter goed afgesteld ?

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Wat Michel zegt.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
RunningDeath

Vacuüm slang/modulator kan ik nu niet bij dus geen idee.
Shifter lijkt me goed te zijn afgesteld heeft altijd prima gewerkt al zegt dat natuurlijk niks, maar dit zit allemaal solide in elkaar.

Net proberen te starten in P en N maar in geen van de 2 blijft de motor lopen, heel even 2 seconden en dan is het uit.

De garage waar mijn Mustang in onderhoud is bellen me zo dan maar op de trailer en zullen we horen wat de schade is.
Ze denken zelf dat er iets in de bak vast is blijven hangen waardoor die half in de versnelling blijft hangen.
peer

Bericht door peer »

Daar heb je de torqueconverter voor, bij idle zou die niets met de versnellingsbak mogen doen. Maar ook die kan kapot en kan blijven hangen.

Toen mijn bak was vastgelopen toen liep de auto nog perfect, alleen ging die ook geen kant meer in (wielen geblokkeerd zeg maar) maar de motor liep goed.
RunningDeath

peer schreef:Daar heb je de torqueconverter voor, bij idle zou die niets met de versnellingsbak mogen doen. Maar ook die kan kapot en kan blijven hangen.

Toen mijn bak was vastgelopen toen liep de auto nog perfect, alleen ging die ook geen kant meer in (wielen geblokkeerd zeg maar) maar de motor liep goed.
Bij mij is het net anders om, motor wil niet meer lopen maar kan de auto met gemak heen en weer rollen.
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

Waarom zou het de motor zelf niet kunnen zijn ?

alles wat je noemt zijn aanbouw delen.

Heb je al eens compressie gemeten?
RunningDeath

Dieselhead schreef:Waarom zou het de motor zelf niet kunnen zijn ?

alles wat je noemt zijn aanbouw delen.

Heb je al eens compressie gemeten?
Ik denk dit omdat de motor verder prima liep en ook tijdens de rit eenmaal op snelheid miste die helemaal geen vermogen.
Daar heb je helemaal gelijk aan, ik heb de compressie nog niet gemeten.

Toevallig vrijdag nog een filmpje gemaakt van koud stationair draaien, misschien dat jullie wat horen?
Let niet op de rook dat ben ik zelf :ok:
https://www.youtube.com/watch?v=VTJ2IrB0F80
Dieselhead

Filmpje zegt niet zo veel natuurlijk.

En het is geen showroom nieuwe dus een oude motor kan ook gewoon wel eens de geest geven. Maar het is nu een kwestie van uitzoeken en diagnose stellen.

Succes!!
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Beetje moeilijk te zien maar zo naar die video kijkende...
Is dat een double diaphragm vacuüm vervroeger op de ontsteking of is het een enkele en is de vacuüm vervroeging niet aangesloten?
Lijkt mij een verdeler van een jaren '80 5.0 blok, zo ook de hoofdremcilinder en de stuurpomp, weet je zeker dat het wel een 289 is en geen later bouwjaar transplantatieblok ?

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Dieselhead

Scherp gezien Michel.

Stuurpomp lijkt op een borgeson (GM) pomp.
RunningDeath

Gearz schreef:Beetje moeilijk te zien maar zo naar die video kijkende...
Is dat een double diaphragm vacuüm vervroeger op de ontsteking of is het een enkele en is de vacuüm vervroeging niet aangesloten?
Lijkt mij een verdeler van een jaren '80 5.0 blok, zo ook de hoofdremcilinder en de stuurpomp, weet je zeker dat het wel een 289 is en geen later bouwjaar transplantatieblok ?

Michel.
Dat van de vacuüm vervroeger weet ik zo eerlijk gezegd niet, deze is idd niet aangesloten en in de bijna 2 jaar dat ik de auto heb ook nooit geweest.

Hoe kan ik het makkelijkste bekijken wat voor blok het dan wel moet zijn?
Dieselhead schreef:Scherp gezien Michel.

Stuurpomp lijkt op een borgeson (GM) pomp.
Hebben jullie scherp opgemerkt zeg :wink: het is inderdaad een samen gepakt zootje van verschillende jaren, al werkt het prima hoor.
Stuurpomp is van chevrolet!
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”