Dubbel restauratie project 1966\1968

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

WietseH

Re: Dubbel restauratie project 1966\1968

Bericht door WietseH »

Dat is een hele klus, je pakt het grondig aan :ok:
Leuk topic om te volgen, succes met de restauratie!
andypeeters

Bericht door andypeeters »

in de kerstvakantie maar weer eens verder gegaan met het afbreken en weer opbouwen van de achterkant. :D

flink wat verborgen roest tegengekomen :censored:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

in zoverre de kerstvakantie :mrgreen: nu nog zorgen dat allen panelen gaan passen, dat is nog een hele puzzel,

opzich niet ontevreden over het repro spul, het enige wat dus absoluut niet past is de buitenste wielkasten, de radius klopt niet met het achterspatbord, deze heb ik aan de onderkant afgeslepen , en opnieuwe erin moeten lassen, maar dat is een bekend probleem het schijnt.

taillight panel, binnenste wielkuipen, achterspatborden komen redelijk overeen , in zoverre dat mogelijk is met imitatie spul.

de volgende stap is het uitlijnen en passen van alle panelen, tevens komt er nog een nieuwe deck filler panel op, deze is dusdanig vanuit binnen dusdanig verroest dat deze er ook uit gaat.
dolphin

Bericht door dolphin »

Hoi Andy.

Wat een klus. Voor mij bekend terrein dit, maar je vraagt je toch bijna af, waarom je niet met een auto bent gestart met een betere basis :shock: .
Het kan natuurlijk ook zijn, dat juist dit herbouwen echt je hobby is, of omdat je er simpelweg pas later achter kwam dat de auto nogal "krokant" blijkt te zijn.
Enfin, op deze manier aangepakt, komt het weer helemaal goed met de auto, succes.

vr gr Arie
Mustang Coupe 1966 V8 289 A code. Restauratieproces, klik op de link viewtopic.php?f=87&t=26657#p326798

Ford Model A Pheaton Deluxe 2drs. 180A body, bj. 1931, klik op de link viewtopic.php?f=13&t=28114
andypeeters

arie.

het is inderdaad hobby :) maar achteraf gezien kan ik niet zeggen dat ik een goede koop heb gedaan destijds, heb toendertijd ( in 2012) het advies van mijn pa genegeerd, had ik maar geluisterd, :mrgreen:

maar ach, het zij zo, er is ook door het bakken van andere eigenaren ook niet veel meer bruikbaar na het loshalen, opzich was de trunkfloor nog goed, alleen hadden ze deze van voor tot achter vastgelast, na het loshalen was er eigenlijk niets meer bruikbaar.

zo zie je maar weer wat je allemaal kan tegenkomen, en wat je allemaal kan verbergen met teer en een heleboel cement :censored:

al met al toch geen spijt van de aankoop toendertijd, alleen wat te veel betaald misschien
renzo

Bericht door renzo »

Mooi project om te volgen.
Vergeet niet je rear quarter extensions ( aluminium spatbord verlengers ) te passen voordat je het plaatwerk er defenitief op gaat zetten.
En als je de achterklep erop hebt liggen check dan even of er ter hoogte van de kofferbakrubber rondom niet teveel hoogte verschil in zit. Je zal niet de eerste zijn waarvan later de koffer niet waterdicht is.

Succes met de Mustangs.
-'65 Ranchero C-code. Ice Blue metallic.
-'71 Dodge Challenger Coupe. Medium Green metallic.
andypeeters

thanks voor de tips, ik zal er zeker op letten :v:

ben eens benieuwd hoe goed ik ga uitkomen met alles, :D
andypeeters

een tijdje geleden alweer sinds de laatste post, nieuwe baan, intussen weinig tijd gehad om aan de mustang te werken.

echter ben ik nu ongeveer zover dat de achterkant in elkaar kan, echter loop ik nog tegen 1 probleem aan, ik krijg de lijn vanuit de achterklep spatbord en paneel niet helemaal goed, zit een beetje in dubio wat nu te doen, achterklep lijkt betreft maten te kloppen, gemeten vanuit de originele klep

zie pic wat ik bedoel

Afbeelding

iemand tips hoe ik dit wat beter in lijn krijg?
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”