1965 Mustang Coupe V8 289 4V
Moderator: Shelby GT-H
-
Dieselhead
Re: 1965 Mustang Coupe V8 289 4V
Ziet er goed uit Rik !! maar ja dat wist ik al
want is een goed adres voor stralen en epoxy!!
Thanks Peter en Erwin 
Ik heb het nu op een gelijke manier gedaan als jij Erwin (jouw boutjes zien er super uit zeg!). Echter was bij sommige bouten de draad beschadigd, dus ik heb een complete tapset besteld en een maat van me heeft ze allemaal "even" opnieuw getapt.
ik heb nu eventjes vakantie, dus weer flink tijd om te klussen aan de wagen
Dit zijn de foto's van afgelopen tijd:
boutjes voorstralen:

stuurinrichting demonteren:

boutjes schoongemaakt in benzine/diesel:

tijdelijke " spuitcabine":

nieuwe onderdelen:

oude remdelen:

boutjes na (fosfor)zuurbad:

diverse onderdelen na stralen:

boutje voor boutje voorstralen:

koplamp lijsten:

beschadigingen aan diflagers:

nieuwe onderdelen voor diff:

originele diff delen gereinigd:

persen van nieuwe lagers:

afdraaien loopvlak:

delen van diff:

alle boutjes:

persen lagers op achteras:

stralen scharnieren:

onderdelen voor poedercoat:

nieuwe tapset:

stuurcilinder:

stuurinrichting:

grill gestraald:

ik kan nu de boutjes en overige onderdelen die ik wil laten galvaniseren gaan parelstralen en in WD40 zetten (conserveren).
Ik heb het nu op een gelijke manier gedaan als jij Erwin (jouw boutjes zien er super uit zeg!). Echter was bij sommige bouten de draad beschadigd, dus ik heb een complete tapset besteld en een maat van me heeft ze allemaal "even" opnieuw getapt.
ik heb nu eventjes vakantie, dus weer flink tijd om te klussen aan de wagen
boutjes voorstralen:

stuurinrichting demonteren:

boutjes schoongemaakt in benzine/diesel:

tijdelijke " spuitcabine":

nieuwe onderdelen:

oude remdelen:

boutjes na (fosfor)zuurbad:

diverse onderdelen na stralen:

boutje voor boutje voorstralen:

koplamp lijsten:

beschadigingen aan diflagers:

nieuwe onderdelen voor diff:

originele diff delen gereinigd:

persen van nieuwe lagers:

afdraaien loopvlak:

delen van diff:

alle boutjes:

persen lagers op achteras:

stralen scharnieren:

onderdelen voor poedercoat:

nieuwe tapset:

stuurcilinder:

stuurinrichting:

grill gestraald:

ik kan nu de boutjes en overige onderdelen die ik wil laten galvaniseren gaan parelstralen en in WD40 zetten (conserveren).
-
Dieselhead
Ja gaat je deze vakantie wel vermaken Rik!!
draait het toch uit op een complete rebuild. Maar ja dan ben je ook gewoon weer klaar
draait het toch uit op een complete rebuild. Maar ja dan ben je ook gewoon weer klaar
wat een werk man, je pakt het goed aan!
Jasper
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Thanks folks!
Even een (rookie) vraag: Past een 351-C (D0AE-L) in een coupe 1965? of zou ik hiervoor de shocktowers aan moeten passen (wat ik eigenlijk niet van plan ben). Ik had iets gelezen dat een 351-W beter zou passen. De beste man van wie de 351-C is heeft ook nog een 302 in onderdelen liggen, welke zeker bruikbaar zijn.
Wat is jullie idee?
Even een (rookie) vraag: Past een 351-C (D0AE-L) in een coupe 1965? of zou ik hiervoor de shocktowers aan moeten passen (wat ik eigenlijk niet van plan ben). Ik had iets gelezen dat een 351-W beter zou passen. De beste man van wie de 351-C is heeft ook nog een 302 in onderdelen liggen, welke zeker bruikbaar zijn.
Wat is jullie idee?
Ik heb een 351W in een 1966 en dat past prima. Bougies verwisselen heb je weinig plaats voor i.v.m. de shocktowers, maar zo te zien heeft mijn auto in het verleden geen aanpassingen gehad aan de shocktowers. Hoe dat bij een 351C zit weet ik niet zeker, maar moet volgens mij ook kunnen. Ik hoef in ieder geval niet mijn motorblok hiervoor te liften of iets dergelijks. Als je wilt kun je een keer langskomen om te kijken in omg. Breda. Wat mij betreft zeker een aanrader als je meer vermogen zoekt. Houd er wel rekening mee dat je bijv. een betere radiateur nodig hebt, trommelremmen niet voldoende zijn (ik heb ze nog steeds niet vervangen), enz.mustang88 schreef:Thanks folks!
Wat is jullie idee?
1966 Mustang Fastback
Bedankt saf!
ik heb geprobeert wat info te vinden op het net. onder andere dimensies van de motor, en blijkbaar iemand die het gelukt is (Dodgestang). Er lijkt wel een duidelijk verschil in afmetingen te zitten in de 351W en 351C. hier lijkt nog iemand te zijn die het gelukt is. Andere radiateur en schijfremmen voor was ik sowieso van plan
Ik heb iets gehoord over dat een torque strap kan voorkomen dat de motor te erg gaat schudden en tegen de shock towers aan komt. Verder als ik het goed gelezen heb past de motor met de originele 289 steunen erin, met aangepaste headers. Iemand die hier meer over kan vertellen?
ik heb geprobeert wat info te vinden op het net. onder andere dimensies van de motor, en blijkbaar iemand die het gelukt is (Dodgestang). Er lijkt wel een duidelijk verschil in afmetingen te zitten in de 351W en 351C. hier lijkt nog iemand te zijn die het gelukt is. Andere radiateur en schijfremmen voor was ik sowieso van plan
Ik heb iets gehoord over dat een torque strap kan voorkomen dat de motor te erg gaat schudden en tegen de shock towers aan komt. Verder als ik het goed gelezen heb past de motor met de originele 289 steunen erin, met aangepaste headers. Iemand die hier meer over kan vertellen?
Een 351W past maar net en een 351C past niet zonder aanpassingen. Persoonlijk zou ik het bij een 289 / 302 houden.
Man wat ben jij goed bezig!
Man wat ben jij goed bezig!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Ik heb geen torque strap en heb nooit ervaren dat de motor tegen de shocktowers komt, maar ik rijd er verder ook geen rally's of iets dergelijks mee. Er zit in ieder geval redelijk wat ruimte tussen. Ik heb overigens wel uitlaatspruitstukken en geen headers erop zitten.mustang88 schreef:Bedankt saf!
1966 Mustang Fastback
Hoi Jack , heb je soms een foto van je tang en werking ervan?JaCo schreef:Heb ik gedaan en is goed te doen, ik paste een nijptang aan , één bek een sleufje in langsrichting zodat ie mooi op het randje vat heeft en dan rustig in meerder fasen openknijpen,mustang88 schreef:haha
Wat betreft de deur weet ik nog niet helemaal wat beter is. Zijn er mensen die de panelen van de deur helemaal uit elkaar hebben gehaald?
goed uitstralen en behandelen, monteren met kit en dan wel goed opletten op de "uitlijning" zodat ze niet windscheef in elkaar zitten, best vooraf een mal maken.
grts,
Jack
En wat bedoel je met "goed opletten op de "uitlijning" zodat ze niet windscheef in elkaar zitten, best vooraf een mal maken" want ik heb nieuwe deurskins te monteren.
grts
Mick
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Helaas al lang geen tijd gehad om dit topic te updaten, maar nu heb ik weer wat fotos om de vorderingen te laten zien.
- alle boutjes en ijzerwaren zijn klaar om gegalvaniseerd te worden
- gros van de grote onderdelen zijn gepoedercoat
- Ik heb een 351C weten te bemachtigen welke ik nu aan het opknappen ben , en kijken of deze fatsoenlijk passend te krijgen is in mijn mustang. bij dit blok kreeg ik een extra 302.
- Ik ben bezig geweest met een trommel te maken om zelf de boutjes e.d. te galvaniseren. Dit omdat het bedrijf wat ik in eerste instantie het wilde laten doen geen garantie kon geven dat ik alles terug kreeg. Bij het zien van de trommels snapte ik waarom.
- ik heb nieuwe onderdelen voor de 351C gekocht. er komt een andere nokken as in (K32-221-3), en het blok gaat ".020 opgeboord worden vanwege slijtage. Ook heb ik een Pertronix III met coil erbij gekocht.
- afgelopen week o.a. ontvangen power steering rebiuld kit, nieuwe pulleys voor serpentine underdrive config, powermaster alternator en starter.
binnenkort: testen hoe het galvaniseren gaat van boutjes. Wat ik eigenlijk nog mis is een idee/gevoel vanwanneer er voldoende zink is opgebracht.

handig bij het verwijderen van de drijfstangen van de krukas: stukken slang om de krukas te beschermen.

beschadigingen aan nokkenas lagers:

parelstralen koppen:

Galvaniseer molen:

torque converter:

AOD bak:

krukas is gepolijst:

vliegwiel, 164T, 28oz

power steering rebuild kit (EDELMANN 5887):

power steering pulley:

harmonic balancer, 28oz:

reverse rotating waterpump:

crank, waterpump, alternator pulleys:

chrome alternator:

power max high torque starter:

in de vakantie wil ik proberen het galvaniseren af te ronden, motor spuiten, en onderdelen laten bewerken (blok boren etc.)
Groeten,
Rik
- alle boutjes en ijzerwaren zijn klaar om gegalvaniseerd te worden
- gros van de grote onderdelen zijn gepoedercoat
- Ik heb een 351C weten te bemachtigen welke ik nu aan het opknappen ben , en kijken of deze fatsoenlijk passend te krijgen is in mijn mustang. bij dit blok kreeg ik een extra 302.
- Ik ben bezig geweest met een trommel te maken om zelf de boutjes e.d. te galvaniseren. Dit omdat het bedrijf wat ik in eerste instantie het wilde laten doen geen garantie kon geven dat ik alles terug kreeg. Bij het zien van de trommels snapte ik waarom.
- ik heb nieuwe onderdelen voor de 351C gekocht. er komt een andere nokken as in (K32-221-3), en het blok gaat ".020 opgeboord worden vanwege slijtage. Ook heb ik een Pertronix III met coil erbij gekocht.
- afgelopen week o.a. ontvangen power steering rebiuld kit, nieuwe pulleys voor serpentine underdrive config, powermaster alternator en starter.
binnenkort: testen hoe het galvaniseren gaat van boutjes. Wat ik eigenlijk nog mis is een idee/gevoel vanwanneer er voldoende zink is opgebracht.

handig bij het verwijderen van de drijfstangen van de krukas: stukken slang om de krukas te beschermen.

beschadigingen aan nokkenas lagers:

parelstralen koppen:

Galvaniseer molen:

torque converter:

AOD bak:

krukas is gepolijst:

vliegwiel, 164T, 28oz

power steering rebuild kit (EDELMANN 5887):

power steering pulley:

harmonic balancer, 28oz:

reverse rotating waterpump:

crank, waterpump, alternator pulleys:

chrome alternator:

power max high torque starter:

in de vakantie wil ik proberen het galvaniseren af te ronden, motor spuiten, en onderdelen laten bewerken (blok boren etc.)
Groeten,
Rik
Mooi werk, schiet lekker op.
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
echt heel tof om te zien 
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
Dat is we heel fanatiek. Ik zou de auto maar nooit meer verkopen.
vr gr Arie
Mustang Coupe 1966 V8 289 A code. Restauratieproces, klik op de link viewtopic.php?f=87&t=26657#p326798
Ford Model A Pheaton Deluxe 2drs. 180A body, bj. 1931, klik op de link viewtopic.php?f=13&t=28114
Ford Model A Pheaton Deluxe 2drs. 180A body, bj. 1931, klik op de link viewtopic.php?f=13&t=28114
Dat is wel heel fanatiek. Ik zou de auto maar nooit meer verkopen.
vr gr Arie
Mustang Coupe 1966 V8 289 A code. Restauratieproces, klik op de link viewtopic.php?f=87&t=26657#p326798