hey Mustangvriendjes,
de radiator van men 6cill 250 cui is dat dezelfde als de 351C V8 ?
zou ik een sperdifferentiel laten steken of maakt dat weinig uit ?
nog iets dat jullie me aanraden nu ze hem toch gaan ombouwen naar de 351C ?
mvg
Ken
Paar vraagjes...
Moderator: Shelby GT-H
- Ken Van Accolyen
Paar vraagjes...
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Re: Paar vraagjes...
die radiateur zal best wel eens te klein kunnen zijn
sper of geen sper ....... tjah wil je 1 of 2 strepen trekken ..... een limited slip zou ik dan voor gaan ik neem aan dat je de overbrenging sowieso aan laat passen ? geen idee wat je nu heb een 8 inch neem ik aan
sper of geen sper ....... tjah wil je 1 of 2 strepen trekken ..... een limited slip zou ik dan voor gaan ik neem aan dat je de overbrenging sowieso aan laat passen ? geen idee wat je nu heb een 8 inch neem ik aan
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- Ken Van Accolyen
Ik denk dat ik 8 of 9 inch heb aangezien ik een 5 lug heb ...LTD schreef:die radiateur zal best wel eens te klein kunnen zijn
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Als je van een 250 over gaat naar een 351C...
Passend maken is niet zo'n probleem,bellhousing pattern is gelijk etc., maar om het sterk genoeg te maken en te laten blijven is het wel te adviseren om wat aanpassingen te doen.
Ford heeft af fabriek nagenoeg alle 351's t/m '70 geleverd met een C6 of een FMX bak en met een 9" rear axle om zodoende het koppel aan te kunnen, dat hebben ze niet voor niets gedaan.
De 6 cyl C4 bak (PEE-AD1) zul je het beste moeten versterken of gewoon vervangen door een FMX/C6/manual (ik dacht dat een 6cyl C4 ook een friction plate minder had (4) maar pin me daar niet op vast) wellicht een goede shiftkit installeren.
De 8" achteras is te verstevigen maar blijft een zwak punt met een 351C,zeker als je daar ook nog wat aan gaat modificeren op termijn, je bent dan waarschijnlijk goedkoper uit als je nu meteen een 9" koopt, een sper moet je zelf weten dat maakt qua stevigheid niets uit. Let er ook op dat de aandrijfas genoeg vrijheid heeft om in en uit het staartstuk van de bak te kunnen schuiven op de yoke.
Verder nog andere chassis en motor steunen, een flexplate met de juiste imbalance voor de motor en vertanding voor de starter (beste één gebruiken die bij de transmissie hoort), de juiste converter (stallspeed) en een V8 throtle linkage want de L6 zit volgens mij aan de andere kant.
Let er op dat je een 351C koopt met liefst ook alle brackets, waterpump, dynamo, uitlaatspruitstukken etc. erbij, dat scheelt naderhand.
Verder naderhand nog een dikkere swaybar, hogere spring rate etc. naar gelang.
Het is in ieder geval bij een '70 er een stuk simpeler en goedkoper als bij een '65-'66 er.
Michel.
Passend maken is niet zo'n probleem,bellhousing pattern is gelijk etc., maar om het sterk genoeg te maken en te laten blijven is het wel te adviseren om wat aanpassingen te doen.
Ford heeft af fabriek nagenoeg alle 351's t/m '70 geleverd met een C6 of een FMX bak en met een 9" rear axle om zodoende het koppel aan te kunnen, dat hebben ze niet voor niets gedaan.
De 6 cyl C4 bak (PEE-AD1) zul je het beste moeten versterken of gewoon vervangen door een FMX/C6/manual (ik dacht dat een 6cyl C4 ook een friction plate minder had (4) maar pin me daar niet op vast) wellicht een goede shiftkit installeren.
De 8" achteras is te verstevigen maar blijft een zwak punt met een 351C,zeker als je daar ook nog wat aan gaat modificeren op termijn, je bent dan waarschijnlijk goedkoper uit als je nu meteen een 9" koopt, een sper moet je zelf weten dat maakt qua stevigheid niets uit. Let er ook op dat de aandrijfas genoeg vrijheid heeft om in en uit het staartstuk van de bak te kunnen schuiven op de yoke.
Verder nog andere chassis en motor steunen, een flexplate met de juiste imbalance voor de motor en vertanding voor de starter (beste één gebruiken die bij de transmissie hoort), de juiste converter (stallspeed) en een V8 throtle linkage want de L6 zit volgens mij aan de andere kant.
Let er op dat je een 351C koopt met liefst ook alle brackets, waterpump, dynamo, uitlaatspruitstukken etc. erbij, dat scheelt naderhand.
Verder naderhand nog een dikkere swaybar, hogere spring rate etc. naar gelang.
Het is in ieder geval bij een '70 er een stuk simpeler en goedkoper als bij een '65-'66 er.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- annesmustang
- Contacteer:
Ik heb zoals je weet ook een 4.1 inline erin liggen. omdat de koeling van de standaard radiator niet optimaal is en mijn originele radiator aan de bovenzijde iets lekte heb ik er een nieuwe aluminium radiator ingezet.Ken Van Accolyen schreef:hey Mustangvriendjes,
de radiator van men 6cill 250 cui is dat dezelfde als de 351C V8 ?
zou ik een sperdifferentiel laten steken of maakt dat weinig uit ?
nog iets dat jullie me aanraden nu ze hem toch gaan ombouwen naar de 351C ?
mvg
Ken
misschien is dit ook wel een optie voor jou auto
dit is wat ik erin heb gezet:
3-ROW ALUMINUM RACING RADIATOR 69-70 FORD MUSTANG/-77 MAVERICK 4.1L/5.0L l6/V8
14" Chrome Electric Curved Blade Reversible 1900cfm Cooling Fan+Thermostat Kit
50MM / 2INCH ALLOY HOSE ADAPTOR ENGINE / RADIATOR ELECTRIC COOLING FAN SWITCH WF
1966 mustang coupe, 250 cube 6L / c4 cruise o matic / transgo shiftkit / lpg
http://www.annesmustang.nl
http://www.annesmustang.nl