Benzinegeur tijdens rijden met dicht EN open cabriodak
Moderator: Shelby GT-H
Re: Benzinegeur tijdens rijden met dicht EN open cabriodak
Ik heb een tijdje 5.0 gereden zonder cats, dus ik ben ook wel wat gewend
Al lijkt 't soms wel alsof de cobra een zwaar lek heeft ergens, benzine verdwijnt als sneeuw voor de zon.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Kijk hier eens, er worden diverse mogelijkheden aangedragen:
http://www.svtperformance.com/forums/sh ... smell-help" onclick="window.open(this.href);return false;!
Succes
Rene
http://www.svtperformance.com/forums/sh ... smell-help" onclick="window.open(this.href);return false;!
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Hallo mannen,
Ik heb de laatste link naar SVTperformance.com eens bekeken en daar kom ik wel een aantal goede tips tegen.
Ik ga er mee aan de slag en ik zal nog laten weten wat het is geweest als ik erachter kom.
Op dit moment ben ik ook nog eens bezig om het rechter achterruitje weer operationeel te maken. Die doet namelijk helemaal niets meer. Gelukkig is de ruit dicht.
Maar ik heb de halve auto uit elkaar liggen voordat ik pas bij de motor van het ruitje kom.........lol. Ook dit is nog in de maak......
Dus voor effe valt er niet te rijden.
Wordt vervolgd.
Gr.
Marc.
Ik heb de laatste link naar SVTperformance.com eens bekeken en daar kom ik wel een aantal goede tips tegen.
Ik ga er mee aan de slag en ik zal nog laten weten wat het is geweest als ik erachter kom.
Op dit moment ben ik ook nog eens bezig om het rechter achterruitje weer operationeel te maken. Die doet namelijk helemaal niets meer. Gelukkig is de ruit dicht.
Maar ik heb de halve auto uit elkaar liggen voordat ik pas bij de motor van het ruitje kom.........lol. Ook dit is nog in de maak......
Dus voor effe valt er niet te rijden.
Wordt vervolgd.
Gr.
Marc.
"The American way of drive, is also a way of life"
Chrome Yellow 1998 Mustang V8 4.6 lt SVT Cobra Convertible
White 2009 Dodge RAM V8 5.7 lt Hemi Lonestar
Nick:
Trouwens je oude 5.0 staat regelmatig te koop op MP.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
- PersMustang
Ik heb een keer de complete vulpijp moeten vervangen.
Omdat er geen/ niet voldoende carrosserie kit aan de achterzijde van de wielkast in de kofferruimte zat.
Hierdoor kwam er vuil en opspattend water in het doorvoerrubber te staan die alle buisjes aan de vulpijp en de pijp zelf hadden aangetast.
Je rubber in de tank waar de vulpijp doorheen gaat is een kwaal dat die wel eens scheurt.
Een losse of kapotte be-/ ontluchtingsslang aan de binnenzijde van de tankdop (in de kofferbak) kan ook nog.
Misschien kun je hier wat mee om de oorzaak te vinden.
Groetjes, Perry.
Omdat er geen/ niet voldoende carrosserie kit aan de achterzijde van de wielkast in de kofferruimte zat.
Hierdoor kwam er vuil en opspattend water in het doorvoerrubber te staan die alle buisjes aan de vulpijp en de pijp zelf hadden aangetast.
Je rubber in de tank waar de vulpijp doorheen gaat is een kwaal dat die wel eens scheurt.
Een losse of kapotte be-/ ontluchtingsslang aan de binnenzijde van de tankdop (in de kofferbak) kan ook nog.
Misschien kun je hier wat mee om de oorzaak te vinden.
Groetjes, Perry.
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
Leef& Geniet!
Vond dit, met foto: misschien iets om ook na te kijken?
http://www.sn95forums.com/showthread.ph ... ear-of-car
http://www.sn95forums.com/showthread.ph ... ear-of-car
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- PersMustang
Jep die noemde ik ook. Heb ik met de '93, '96 én '99er gehad. Je zou denken dat ze dat wel een keer aangepast hadden haha.
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
Leef& Geniet!
Leef& Geniet!
Je hij probeerde 'm ook op de DMFF FB te slijten.. Maar na wat kritische vragen over grote pk claims was hij ineens weg.fuel66 schreef:Nick:![]()
Bedankt voor de tip van de ontluchting van de tank. Ik had hier al eens naar gekeken, maar zo op het 1e gezicht niets te zien. Ik zal nog eens wat beter aan de onderzijde inspecteren.
Zodra het hier weer wat droger is, zal ik eraan beginnen.
In ieder geval heb ik nu 2 dingen waar ik naar kan kijken.
Jullie horen van mij.
Gr.
Marc.
Zodra het hier weer wat droger is, zal ik eraan beginnen.
In ieder geval heb ik nu 2 dingen waar ik naar kan kijken.
Jullie horen van mij.
Gr.
Marc.
fuel filler neck gasket? of was die al genoemd? Dat is een bekend sn95 probleem.
Tja, ik heb eens gekeken naar tip 1. De zogenaamde 'charcoal canister' welke voorin rechts ergens goed verborgen zit. Daar moet ik behoorlijk voor sleutelen om erbij te komen.
Ik heb de auto gestart en ben eens goed gaan ruiken onder de motorkap. Ik rook toen inderdaad in de omgeving rechtsvoor bij het schutbord, daar waar de benzineleidingen binnenkomen, een beetje benzinegeur. Dus het zou best kunnen dat de 'charcoal canister' gevuld was met benzine en dat door verdamping hiervan de geur ontstaat. Maar de geur was ook snel weer verdwenen nadat de motor enkele minuten liep. Ook na flink gas geven bleef de geur weg.
Op de site van SVTperformance staat dat bij over vullen van de tank deze canister zich vult met benzine. Dus ik eerst een opletten bij het tanken om niet te vol te tanken. 1x klik en stoppen.
Achterin bij de vulopening en de slangen naar de tank zie ik helemaal niets. Ziet er gewoon goed uit. Geen lekkagesporen of vochtigheid. De slangen zien er ook goed uit. Dus ik denk niet dat het daar vandaan komt.
Ik gok dus op die 'charcoal canister' als oorzaak.
Ik ben een ruig proefritje gaan maken met veel hobbels en scherpe bochtjes ( is wel te doen hier in het Zuiden.....lol) en ik heb niets meer geroken. Dus ik hoop dat dit het is geweest en dat de benzine inmiddels helemaal uitgedampt is. Is het alleen zaak om de eerstvolgende tankbeurt goed op te letten.
Verder doet het rechter achterruitje het ook weer. Zo stom als ik was, ben ik meteen alles gaan demonteren om bij de motor te komen. Nou ja, heb ik dat ook weer eens gezien, zullen we maar zeggen. Maar toen dacht ik ineens, haal eens in het linker portier de bediening van de elektrische ruiten los. En jawel hoor, na wat friemelen met de bedrading, deed het ruitje het weer......... Ach ja weer wat geleerd. (Klein beginnen........)
Gr.
Marc.
Ik heb de auto gestart en ben eens goed gaan ruiken onder de motorkap. Ik rook toen inderdaad in de omgeving rechtsvoor bij het schutbord, daar waar de benzineleidingen binnenkomen, een beetje benzinegeur. Dus het zou best kunnen dat de 'charcoal canister' gevuld was met benzine en dat door verdamping hiervan de geur ontstaat. Maar de geur was ook snel weer verdwenen nadat de motor enkele minuten liep. Ook na flink gas geven bleef de geur weg.
Op de site van SVTperformance staat dat bij over vullen van de tank deze canister zich vult met benzine. Dus ik eerst een opletten bij het tanken om niet te vol te tanken. 1x klik en stoppen.
Achterin bij de vulopening en de slangen naar de tank zie ik helemaal niets. Ziet er gewoon goed uit. Geen lekkagesporen of vochtigheid. De slangen zien er ook goed uit. Dus ik denk niet dat het daar vandaan komt.
Ik gok dus op die 'charcoal canister' als oorzaak.
Ik ben een ruig proefritje gaan maken met veel hobbels en scherpe bochtjes ( is wel te doen hier in het Zuiden.....lol) en ik heb niets meer geroken. Dus ik hoop dat dit het is geweest en dat de benzine inmiddels helemaal uitgedampt is. Is het alleen zaak om de eerstvolgende tankbeurt goed op te letten.
Verder doet het rechter achterruitje het ook weer. Zo stom als ik was, ben ik meteen alles gaan demonteren om bij de motor te komen. Nou ja, heb ik dat ook weer eens gezien, zullen we maar zeggen. Maar toen dacht ik ineens, haal eens in het linker portier de bediening van de elektrische ruiten los. En jawel hoor, na wat friemelen met de bedrading, deed het ruitje het weer......... Ach ja weer wat geleerd. (Klein beginnen........)
Gr.
Marc.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT