Starter

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Cash

Starter

Bericht door Cash »

Ik heb een probleem met mijn starter ,
Deze is nieuw , maar als mijn motor 30 min heeft gedraaid (warm is) start hij niet meer.
Je hoort hem draaien maar niet inspringen. Ik heb tri-y headers dus deze zitten vrij kort er langs , dus het zal denk ik door de hitte zijn. Iemand ervaring hiermee , of is dit een fout van de starter? Meestal is dit met een oude die bijna kapot is , maar deze is 1 maand oud ?
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Re: Starter

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Wat bedoel je met inspringen ?
Krijgt de startmotor de motor lastig rondgedraaid als ie warm is ?
Of draait de startmotor wel goed rond, maar pakt ie niet in de vertanding van de startkrans.

In het 1e geval zou het naast de warmtestraling van de headers ook een zwakke accu kunnen wezen.
Om de warmte tegen te gaan zou je 'm kunnen 'inpakken' zoals in dit topic: http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=82&t ... or#p311989" onclick="window.open(this.href);return false;
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Cash

Bericht door Cash »

1970TwisterSpecial schreef:Wat bedoel je met inspringen ?
Krijgt de startmotor de motor lastig rondgedraaid als ie warm is ?
Of draait de startmotor wel goed rond, maar pakt ie niet in de vertanding van de startkrans.

In het 1e geval zou het naast de warmtestraling van de headers ook een zwakke accu kunnen wezen.
Om de warmte tegen te gaan zou je 'm kunnen 'inpakken' zoals in dit topic: http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=82&t ... or#p311989" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij draait inderdaad rond maar pakt niet in de startkrans .
De accu is ook een nieuwe , 80 ah zelfs.
Dan zal ik dat inpakken eens proberen ,
Maar kan/mag dit met een nieuwe startmotor ? Of zou ik hiermee terug kunnen gaan naar de winkel ?
Vincent

Bericht door Vincent »

Cash schreef:
Maar kan/mag dit met een nieuwe startmotor ? Of zou ik hiermee terug kunnen gaan naar de winkel ?
Ja dit kan gebeuren ook met een nieuwe starter.
Een optie is om hem in te pakken om een beetje te beschermen tegen de hitte.
Een andere optie is een mini starter te gebruiken.
Die is wat kleiner en heeft meer ruimte langs je long tube headers.
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
peer

Bericht door peer »

Cash schreef:Meestal is dit met een oude die bijna kapot is , maar deze is 1 maand oud ?
Ik heb de laatste jaren meer problemen met de nieuwe onderdelen dan de oude 2e handse. De kwaliteit die uit amerika komt is de laatste jaren niet meer zo geweldig.
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

De plunjer grijpt wel goed aan op de krans???

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Cash

Bericht door Cash »

66hipowannebee schreef:De plunjer grijpt wel goed aan op de krans???

Tonie
Als hij koud is werkt alles prima .
als hij warm is (+-30 min rijden) hoor je de starter draaien als ik wil starten,
maar hij zit niet in de tandkrans.
dus de starter draait nog wel ,maar de as met het tandwiel op (in de starter zelf) springt niet vooruit tot in de krans.
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

Hoor je wel geratel? Of alleen het zoevende draaien van je startmotor?

Als je geratel hoort betekent het vanzelsprekend dat je bendix er wel uitschiet zoals hoort. Ratelt hij niet en hoor je alleen zoeven dan blijft de bendix keurig op zijn plekje zitten en zou ik toch maar even terug gaan naar de winkel. Vanzelfsprekend helpt het inpakken van je startmotor altijd maar bij een nieuwe motor zou dit nog niet moeten mogen. Het inpakken verlengt alleen je levensduur. En een elevensduur van 1 maand is wel errug kort.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Cash

Bericht door Cash »

Mustangflip schreef:Hoor je wel geratel? Of alleen het zoevende draaien van je startmotor?

Als je geratel hoort betekent het vanzelsprekend dat je bendix er wel uitschiet zoals hoort. Ratelt hij niet en hoor je alleen zoeven dan blijft de bendix keurig op zijn plekje zitten en zou ik toch maar even terug gaan naar de winkel. Vanzelfsprekend helpt het inpakken van je startmotor altijd maar bij een nieuwe motor zou dit nog niet moeten mogen. Het inpakken verlengt alleen je levensduur. En een elevensduur van 1 maand is wel errug kort.

Groet Flip
Nee , geen geratel enkel het zoeven (draaien)
als hij dan wat afgekoeld is na een halfuurtje , start hij weer gewoon .
Cash

Bericht door Cash »

Cash schreef:
Mustangflip schreef:Hoor je wel geratel? Of alleen het zoevende draaien van je startmotor?

Groet Flip
Nee , geen geratel enkel het zoeven (draaien)
als hij dan wat afgekoeld is na een halfuurtje , start hij weer gewoon .
Heb net gebeld naar de winkel , en daar zeggen ze dat America geen garantie geeft op electrische onderdelen,
de enige optie is hem opendoen , vet aan het mechanisme doen , en afschermen van de hitte :roll:
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Het lijkt erop dat de startmotor net te weinig stroom krijgt. Check de accuklemmen, aansluitingen op het startrelais en de aansluiting op de startmotor eens. Er loopt misschien wel 150-200 ampere door de startmotor dus over de kleinste overgangsweerstand heb je al een hoop verlies. Ik heb op de mijne veel dikkere kabels zitten als origineel en die startmotor weet niet hoe snel hij rond moet draaien als ik de sleutel omdraai :lol:
Erwin

1966 convertible
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

Tja..het enige wat er nu nog op zit is inderdaad Erwin zijn advies te volgen. Het kan voorkomen dat door de warmte dingen slechter geleiden waardoor je net die paar Amps mist. En een beetje vet kan nooit kwaad. Heb je niemand in de buurt met wie eens van strater zou kunnen wisselen?

Succes,

Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”