Mustang op transport, ervaringen met een transporteur?

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
PeterJansens

Mustang op transport, ervaringen met een transporteur?

Bericht door PeterJansens »

Het ziet er naar uit dat (nu nog) mijn Mustang binnenkort in Zuid Frankrijk gaat rondrijden.
De koper heeft gevraagd om advies over een transporteur. Ik heb er geen idee van, is hier misschien iemand met goede ervaringen met een transporteur?

Alvast bedankt voor alle tips!
Mustang Den Haag

Re: Mustang op transport, ervaringen met een transporteur?

Bericht door Mustang Den Haag »

PeterJansens schreef:Het ziet er naar uit dat (nu nog) mijn Mustang binnenkort in Zuid Frankrijk gaat rondrijden.
De koper heeft gevraagd om advies over een transporteur. Ik heb er geen idee van, is hier misschien iemand met goede ervaringen met een transporteur?

Alvast bedankt voor alle tips!
Je kan hem zelf rijden je moet alleen uitkijken met het gewicht je aan hanger mag 1700 laden plus het gewicht van de aan hanger zit je al gouw aan de 2500 KG moet dan wel een wagen voor staan van 2500 KG maar je kan ook even aan Ton Bling Bling vragen die kan hem zo ophalen voor jou ???
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

Klopt weer helemaal niets van Rob!! :ok:

De auto moet weg uit nederland naar frankrijk.

En als de auto+ laadvermogen en de aanhanger + laadvermogen boven de 3500KG totaal dan moet je rijbewijs E hebben. Dat E rijbewijs kregen de oldies vroeger gratis maar voor iedereen jonger dan 45 jaar moet het gewoon halen.

Oh en als je het rijbewijs niet hebt kan je de zooi laten staan in het buitenland en als er iets gebeurd dan ben je niet gedekt door je verzekering.
Mustang Den Haag

Dieselhead schreef:Klopt weer helemaal niets van Rob!! :ok:

De auto moet weg uit nederland naar frankrijk.

En als de auto+ laadvermogen en de aanhanger + laadvermogen boven de 3500KG totaal dan moet je rijbewijs E hebben. Dat E rijbewijs kregen de oldies vroeger gratis maar voor iedereen jonger dan 45 jaar moet het gewoon halen.

Oh en als je het rijbewijs niet hebt kan je de zooi laten staan in het buitenland en als er iets gebeurd dan ben je niet gedekt door je verzekering.
Ja en ik heb BE en Ton ook :ok: je zit alleen met de trekende auto die moet zwaar genoeg zijn :v: rond de 2000 /2500 KG Kan hem ook weg brengen geen Punt ??? Zeg het maar rij al 37 jaar mustangs ........... moet wel even kijken of ik een auto kan lenen voor dat gewicht ..............
_________________________________________________________________________________________________________
Dieselhead

Hebben Jullie Mazzel!!

maar ga er maar vanuit dat alles onder de 45 jaar meestal geen E achter B heeft!
Mustang Den Haag

Dieselhead schreef:Hebben Jullie Mazzel!!

maar ga er maar vanuit dat alles onder de 45 jaar meestal geen E achter B heeft!
Ja mooi he :D ja je B / E hebben is een punt maar er mee kunnen rijden is een ander punt ............ :ok:
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Is het niet zo dat je met een aanhanger/caravan mag rijden als je ledig gewicht v/d auto meer is als het gewicht + laadvermogen v/d aanhanger/caravan?
En is het met meer als 3500 kg niet verplicht om een vrachtwagen rijbewijs te hebben?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
RedGt

Bericht door RedGt »

Nog geen probleem gehad met trekgewicht (dodge ram 1500 5.7 hemi ) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
peer

Bericht door peer »

1967coupe schreef:Is het niet zo dat je met een aanhanger/caravan mag rijden als je ledig gewicht v/d auto meer is als het gewicht + laadvermogen v/d aanhanger/caravan?
En is het met meer als 3500 kg niet verplicht om een vrachtwagen rijbewijs te hebben?

Gr
Rene

Nee, met BE mag je over de 3500. Ik mag bijvoorbeeld met de suburban (6.5 TDI) 3500 trekken. En 3500 wegen met de auto. Dus een totaal van 7 ton ;)
Mustang Den Haag

peer schreef:
1967coupe schreef:Is het niet zo dat je met een aanhanger/caravan mag rijden als je ledig gewicht v/d auto meer is als het gewicht + laadvermogen v/d aanhanger/caravan?

Gr
Rene

Nee, met BE mag je over de 3500. Ik mag bijvoorbeeld met de suburban (6.5 TDI) 3500 trekken. En 3500 wegen met de auto. Dus een totaal van 7 ton ;)
:v: :v: :v: :v: :v: Dat bedoel ik ,,,,,,,,,,,,,,
Dieselhead

Daarom heb ik straks C :-) 7 ton is voor pluisjes :lol:
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Met BE mag je zelfs iets van totaal 8 ton rijden met die kleine trekkers en een hele grote aanhanger. Ik ben ook zo'n 45 plusser die automatisch BE kreeg..... :)
Erwin

1966 convertible
Mustang Den Haag

Dakloos schreef:Met BE mag je zelfs iets van totaal 8 ton rijden met die kleine trekkers en een hele grote aanhanger. Ik ben ook zo'n 45 plusser die automatisch BE kreeg..... :)
Ha Ha ik ook .............
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Ik zou hem er gewoon zelf naar toe rijden, je af laten zetten op een vliegveld en met EasyJet of Ryanair terug vliegen.
PeterJansens

Bericht door PeterJansens »

Tja, het is maar 1300 KM.

Vooralsnog moet ik nog maar zien of dit wel een serieuze koper is. Hij begon moeilijk te doen over 'bank transfer' en sinds ik over cash on delivery begon, reageert hij niet meer op email.
'i probably dodged a bullet there'.... :x
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”