Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P15
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Re: Oldtimer regeling op de tocht... FEHAC Enquete P11
+1 voor Flip inderdaad, zo denk ik er ook over.
Natuurlijk juich ik om dat ik met mijn 40 jaar ook de dans ontspring en ben daar echt heel blij mee, is dat egoïstisch... misschien wel, misschien niet.
maar waar gehakt word vallen spaanders, het had nog veel erger gekund en ons allemaal kunnen treffen als de plannen die op tafel lagen ook voor 100% door gevoerd werden, gelukkig is dat niet het geval !
En dus over egoïstisch gesproken... ik zie hier op het forum nog wel meer voorbij komen dan alleen egoïstisch ( lees respectloos, afgunst e.d. ) wat ik nog veel erger en veeeel storender vind en dus niet alleen in dit topic.
Nee, deze regeling treft de dagelijkse gebruiker het hards en daar ben ik het ( nog steeds ) volledig mee eens. ( de categorie lekker goedkoop rijden )
Of deze gebruiker hobby matig met zijn auto bezig is betwijfel ik dan ook en daar moeten we ook met z'n alle reëel in zijn lijkt me.
Natuurlijk juich ik om dat ik met mijn 40 jaar ook de dans ontspring en ben daar echt heel blij mee, is dat egoïstisch... misschien wel, misschien niet.
maar waar gehakt word vallen spaanders, het had nog veel erger gekund en ons allemaal kunnen treffen als de plannen die op tafel lagen ook voor 100% door gevoerd werden, gelukkig is dat niet het geval !
En dus over egoïstisch gesproken... ik zie hier op het forum nog wel meer voorbij komen dan alleen egoïstisch ( lees respectloos, afgunst e.d. ) wat ik nog veel erger en veeeel storender vind en dus niet alleen in dit topic.
Nee, deze regeling treft de dagelijkse gebruiker het hards en daar ben ik het ( nog steeds ) volledig mee eens. ( de categorie lekker goedkoop rijden )
Of deze gebruiker hobby matig met zijn auto bezig is betwijfel ik dan ook en daar moeten we ook met z'n alle reëel in zijn lijkt me.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Ik ben net van mijn huis naar de Karwei gereden, hier op Rotterdam-Zuid. Een ritje van een kilometer of 3. Ik heb zeker 20 oude Mercedessen gezien. Kentekens varrierend van "KF-..-.." tot ".-ZPX-.." Dan weet je weer waarom deze regeling er moest komen.
Ik zag zelfs een oude Mercedes op groene handelaarsplaten: iemand gaat er balen!
Ik zag zelfs een oude Mercedes op groene handelaarsplaten: iemand gaat er balen!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Ik denk dat onze Jan-Kees er niet zo heel veel invloed op heeft. Hij wordt ook maar van boven af gestuurd dus om gelijk de term "hufter" te gebruiken vind ik wel wat ver gaan. Harry je weet na zoveel jaar toch wel dat je een auto in de winter beter in je stalling kunt laten staan dan dat je er een rondje in gaat rijden om "alles gangbaar te houden".78ghiaT5 schreef: Jan-Kees moeten we niet bedanken. Die heeft goed voor zichzelf gezorgd dat hij zelf met zijn oude 190 SL niet hoeft mee te betalen, die hufter. Ik ben overigens benieuwd hoe ze willen controleren dat je niet met je kar rijdt 's winters. Met de camera's die overal hangen? En wat als je even een rondje wilt rijden in de winter om alles gangbaar te houden?
Harry
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Mustangflip
Of Jan-Kees nu wel of niet een hufter is wil ik graag in het midden laten ook het feit of je een rondje moet gaan rijden om alles gangbaar te houden. Maar ik vind dit toch een interesaante vraag. Hoe wil men dit controleren? Ik heb geen idee en kan ook niks hierover terugvinden in de brief.Wordt je automatisch geschrost ofzo? Maar ik heb zo het vermoeden dat je geen ongelukje of ed moet krijgen of geflitst ofzoiets moet worden want dan hang je denk ik aan de hoogste boom. Het zal me niet verbazen dat ze je dan meteen aanslaan voor alle jaren dat iemand zijn oldtimer in bezit heeft en dat je dan voor al die jaren de aanvulling mag gaan betalen naar het volledige MRB bedrag (net zoiets als bij rode diesel)vanaf de ingang van de nieuwe regeling. Dat zal dus de eerste jaren wellicht nog wel meevallen maar over een paar jaar kan dat dus lekker oplopen tot een leuk bedrag.Jan-Kees moeten we niet bedanken. Die heeft goed voor zichzelf gezorgd dat hij zelf met zijn oude 190 SL niet hoeft mee te betalen, die hufter. Ik ben overigens benieuwd hoe ze willen controleren dat je niet met je kar rijdt 's winters. Met de camera's die overal hangen? En wat als je even een rondje wilt rijden in de winter om alles gangbaar te houden?
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Waarom toch altijd die Mercedessen de "schuld" geven. Er rijden toch ook genoeg Amerikaanse sloepen van eind jaren 70, begin 80 rond met een LPG tank erin voor dagelijks vervoer.Mack schreef:Ik ben net van mijn huis naar de Karwei gereden, hier op Rotterdam-Zuid. Een ritje van een kilometer of 3. Ik heb zeker 20 oude Mercedessen gezien. Kentekens varrierend van "KF-..-.." tot ".-ZPX-.." Dan weet je weer waarom deze regeling er moest komen.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Die zie ik hier niet zoveel rondrijden. Wel ken ik hier straten vol met oude Mercedessen op nieuwe kentekens. Voor mij is het duidelijk wie deze nieuwe regeling hebben veroorzaakt.Dakloos schreef:Waarom toch altijd die Mercedessen de "schuld" geven. Er rijden toch ook genoeg Amerikaanse sloepen van eind jaren 70, begin 80 rond met een LPG tank erin voor dagelijks vervoer.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Ik denk dat de oude mercedes een beetje een term is geworden voor de "belastingontduikenderijder". Dagelijks gebruik van de kevers, volvo's en inderdaad ook amerikanen vallen ook in die catagorie.
Maar het geen nieuwtje dat er een enorme run is geweest op de oude mercedesen de laatste jaren omdat die degelijk, redelijk onverwoestbaar en betaalbaar ( en dus interessant ) waren.
We kunnen nu wel op alle slakken zout gaan zitten leggen, maar daar word het ook niet beter van.
Het besluit ligt er... en voor sommige heeft het voordelen en voor andere nadelen.
Maar het geen nieuwtje dat er een enorme run is geweest op de oude mercedesen de laatste jaren omdat die degelijk, redelijk onverwoestbaar en betaalbaar ( en dus interessant ) waren.
We kunnen nu wel op alle slakken zout gaan zitten leggen, maar daar word het ook niet beter van.
Het besluit ligt er... en voor sommige heeft het voordelen en voor andere nadelen.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Geweldig besluit. De hobbyist wordt gespaard. Uiteraard jammer dat er wat goedbedoelde auto's bezitters buiten de boot vallen. Maar tot gisteren zou iedereen buiten de boot vallen....
Eens even kijken of er op het 190D forum ook zo enthousiast gereageerd wordt
Eens even kijken of er op het 190D forum ook zo enthousiast gereageerd wordt
Mvrgr, Marc
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
vergeet niet dit is slechts een voorstel ..... er zal nog wel wat aangesleuteld worden eer het een wet is al zullen ze wel op moeten schieten als het in moet gaan op 1-1-2014
wat velen wellicht vergeten is dat als je wagen gestald staat in een openbare stalling dat je niet geschorst mag staan ( toch iig in Rotterdam) grondslag is dat de wagen minimaal 1 maal per maand de stalling moet verlaten iets wat Mack wel zal weten .....
wat velen wellicht vergeten is dat als je wagen gestald staat in een openbare stalling dat je niet geschorst mag staan ( toch iig in Rotterdam) grondslag is dat de wagen minimaal 1 maal per maand de stalling moet verlaten iets wat Mack wel zal weten .....
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- mustang66coupe
Blijft vreemd dat er geen rekening wordt gehouden met wagens met LPG in de categorie 26-40. En dat terwijl milieu het zogenaamde probleem was 
66 coupe aut. V8 in progress
>>Ik denk dat onze Jan-Kees er niet zo heel veel invloed op heeft. Hij wordt ook maar van boven af gestuurd dus om gelijk de term "hufter" te gebruiken vind ik wel wat ver gaan. Harry je weet na zoveel jaar toch wel dat je een auto in de winter beter in je stalling kunt laten staan dan dat je er een rondje in gaat rijden om "alles gangbaar te houden".>>
Ik bedoel ermee dat Jan-Kees zelf voor zijn oldtimer 190 SL geen belasting hoeft te betalen. Dat heeft-ie meteen goed geregeld, vandaar. Deze winter heeft de auto inderdaad alleen in de stalling gestaan, maar of zo'n ouwetje er beter van wordt? Met de SG ging ik vroeger wel een keer in de maand voor de zekerheid een kort ritje maken in de winter (alleen wanneer het gortdroog was en niet glad). Op zich is niet mogen rijden in de winter een redelijk idee, echter vraag ik me af: waarom de overheid voor mij moet bepalen wanneer ik mag rijden. En wat als je in de wintermaanden naar je APK-garage moet voor je keuring... Mag je dan wel rijden?
Harry
Ik bedoel ermee dat Jan-Kees zelf voor zijn oldtimer 190 SL geen belasting hoeft te betalen. Dat heeft-ie meteen goed geregeld, vandaar. Deze winter heeft de auto inderdaad alleen in de stalling gestaan, maar of zo'n ouwetje er beter van wordt? Met de SG ging ik vroeger wel een keer in de maand voor de zekerheid een kort ritje maken in de winter (alleen wanneer het gortdroog was en niet glad). Op zich is niet mogen rijden in de winter een redelijk idee, echter vraag ik me af: waarom de overheid voor mij moet bepalen wanneer ik mag rijden. En wat als je in de wintermaanden naar je APK-garage moet voor je keuring... Mag je dan wel rijden?
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
als een wagen geschorst is mag je wel van en naar de garage voor een apk zal in dit geval niet anders zijn toch ?
Ford LTD Brougham 1972
Ik heb nog nergens gelezen dat je auto in december, januari en februari de status "geschorst" krijgt. Je mag niet rijden, maar is hij ook geschorst?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
precies, anders kunnen ze nooit nagaan of je het ding ook daadwerkelijk thuislaat.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
Je bent me voor. 'Ze' blijven maar lullen over milieu, CO2 en dergelijke. Tegelijkertijd doen ze er alles aan om het veel schonere LPG (waar zowat een overschot aan is) te ontmoedigen.mustang66coupe schreef:Blijft vreemd dat er geen rekening wordt gehouden met wagens met LPG in de categorie 26-40. En dat terwijl milieu het zogenaamde probleem was
Milieu en klimaat zijn gewoon toverwoorden voor meer belastingen.
Ook al ontspring ik zelf grotendeels de dans, ik vind het zeer jammer voor die liefhebbers en hobbyisten die wel gepakt worden. Niemand schiet er wat mee op, alleen de (r)overheid.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]