Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P15

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Vinnie

Re: Oldtimer regeling op de tocht... FEHAC Enquete P11

Bericht door Vinnie »

... en hoe denken ze te gaan bepalen of een auto hobby matig wordt gehouden of niet? Als je het OV gebruikt en voor de hobby een old timer hebt ben je zeker alsnog de lul?

Grrrr
- 1973 Mustang Grande 351C-2V
- 1999 Corsa Sport X14XE
ArnoldH
Contacteer:

Bericht door ArnoldH »

ik ben van mening dat ze elke oldtimer individueel zouden moeten beoordelen zodat ze de mensen die er misbruik van maken kunnen belasten.
Is een oldtimer je enige auto en gebruik je die dagelijks (zoals oudere mercedes diesels die je vaak ziet), dan moet je wel MRB betalen.
Is de oldtimer hobby matig, dan is het vrijwel altijd een 2de of zelfs derde auto en heb je daarnaast een auto waarvoor je wel MRB betaald. En in dat geval hoef je dan voor je oldtimer geen MRB te betalen.
of dit veel werk is om uit te zoeken en/of fraude gevoelig is weet ik niet.

Maargoed, het is toch altijd weer die stuurlui die aan wal staan :mrgreen:
#33 🦁
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

ik maak me niet druk. mijn oldtimers kosten mij nog geen 30 euro per jaar (geschorst). er mee rijden doe ik toch al niet want tja door al het geknuffelde thee drink volk hier wordt ie zo onder je kont uit gejat, Of het euroshopper bier drink volk.

In elk geval heb ik met mijn dure diesel gestookte oliestel nog veel fun na dat alle milieu crap er is af gesleuteld :twisted:

Eigenvolk eerst blijkt nog steeds een vies woord te zijn hede ten dage..
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Oldtimeroverleg mislukt:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2148 ... eld__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

nog NIKS definitiefs ! Positief is het nog niet, maar zeker geen reden voor paniek.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

Heb het ook al vernomen via de KNAC inderdaad. :roll:

http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-m ... s-mislukt/" onclick="window.open(this.href);return false;
66 coupe aut. V8 in progress
OHLM66

Re: vrijstelling-oldtimers

Bericht door OHLM66 »

Ik zal proberen om het heel voorzichtig te formuleren;

- Je wordt hier bestolen, besodemieterd, voorgelogen, belazerd, geplunderd en dan is het nog klote weer ook!

Wat doen we hier nog?

En is er dan niemand die zijn nek durft uit te steken en de macht heeft om de boel hier eens flink op zijn kop te zetten?

Aan wie kunnen we het voorleggen?

Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

OHLM66 schreef:Ik zal proberen om het heel voorzichtig te formuleren;

- Je wordt hier bestolen, besodemieterd, voorgelogen, belazerd, geplunderd en dan is het nog klote weer ook!

Wat doen we hier nog?

En is er dan niemand die zijn nek durft uit te steken en de macht heeft om de boel hier eens flink op zijn kop te zetten?

Aan wie kunnen we het voorleggen?

Rinus
dit is al door meerdere personen geprobeerd, echter sinds Project X op facebook word gelijk het halve leger ingezet bij zo'n soort oproep, en mag de organisatie voor de kosten opkomen. Beide protesten zijn daarom ook afgelast
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
lee iacoca

Bericht door lee iacoca »

Pfff nog langer wachten op duidelijkheid.
Riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'exauto's:79 6cyl automaat, coupe/69 250cid automaat,coupe/66 289v2 4 speed, convertible/69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Ach, al moet ik 1 kwartaal betalen, dan zou ik dat nog redelijk vinden... Maar niet de volle mep voor een heel jaar...

Aron
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

precies Aron, dat dacht ik ook !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

http://www.nu.nl/auto/3398901/kamer-kan ... edden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamer kan klassiekers redden

Nadat maandag het overleg tussen staatssecretaris Weekers en de autosector over de MRB-heffing op oldtimers vastliep, heeft de politicus zes alternatieven naar de Tweede Kamer gestuurd.

Hierin geeft hij aan welke mogelijkheden op tafel lagen, maar waarschuwt hij ook dat bij een gebrek aan een akkoord de heffing voor alle olditmers gaat gelden.

Weekers waarschuwt dat de Tweede Kamer nu aan zet is. Als die niet met een oplossing komt, gaat de maatregel per 1 januari 2014 in voor alle klassiekers, geen uitzonderingen. "Het stranden van het overleg heeft tot gevolg dat de voorgenomen volledige afschaffing van de vrijstelling, zoals aangekondigd in het Regeerakkoord, zal worden uitgewerkt in het Belastingplan 2014 (Prinsjesdag- RK)", zo verklaart hij.

Alternatieven

"Het kabinet laat het nu aan de Kamer over deze afschaffing af te wegen tegen de besproken alternatieven met de oldtimerbranche, waarbij de Kamer zich ervan bewust moet zijn dat de alternatieven ook moeten worden voorzien van budgettaire dekking."

Dat laatste punt is essentieel, omdat daar het overleg tussen de sector en het ministerie op vastliep. De maatregel moest geld opleveren en dat geld zal gevonden moeten worden. Het spreekt voor zich dat in deze tijden dat budgetniet zo maar te vinden is.

Dat zullen Kamerleden nu toch moeten gaan doen willen ze de MRB-heffing voorkomen. Weekers legt verschillende mogelijkheden voor en geeft aan wat deze kosten. Deze drie voorbeelden noemt Weekers zelf het meest realistisch.

Voorbeelden

-Na 30 jaar benzine en 40 jaar diesel/LPG gaan auto's een kwart van het normale tarief betalen, daarvoor de volle mep. Dit kost 36 miljoen euro.

-Volledige vrijstelling voor auto's ouder dan 40 jaar. Dit kost 16 miljoen euro.

-Een 30 dagen kaart voor 100 euro per jaar: men geeft steeds vantevoren aan welke dag(en) ze met hun klassieker op pad willen. Dit loopt dan via de RDW. Dit kost 14 miljoen.

Een heffing op basis van het aantal gereden kilometer noemt Weekers niet realistisch. "Dit vergt de invoering van ‘kastjes’ in oldtimers. Dit kan niet op instemming van de oldtimeralliantie rekenen vanwege het kostenaspect en de aantasting authenticiteit. Daarnaast zorgt dit voor administratieve lasten en bovendien substantiële uitvoeringskosten voor de Belastingdienst."
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
mustangfan26

Bericht door mustangfan26 »

Ben benieuwd.
dat het geld gaat kosten is een ding dat zeker is. nu maar eens kijken hoeveel.
Filmpje van mijn auto toen deze nog in amerika stond!
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
Big_fun_58

Bericht door Big_fun_58 »

Ach, 40 miljoen minder naar Griekenland, Cyprus of Spanje en dan heb je het geld al bij elkaar??? Dat moet toch kunnen?? Merken ze niet eens!!!
Anders maar geen BOBO receptie als de JSF wordt geintroduceerd. Heb je ook 40 miljoen verdiend... :lol: :lol:
Zo kunnen we wel doorgaan. :mrgreen:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

Moet je nou met een 30 dagen kaart van te voren laten weten op welke dagen je in het jaar gaat rijden??? :roll:
Dus als het dan een keer mooi weer is en je heb die dag niet opgegeven kan je niet rijden?

Ik hoop dat het dan voor 30/40 jaar en ouder vrijstelling wordt.
En anders nog een kwart betalen. Zo'n dagenkaart beperkt je teveel in je vrijheid :evil:
66 coupe aut. V8 in progress
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”