Kop pakking moet je nog niet eens aan denken...
Zowat op ieder ( hier gelukkig hier niet ) auto probleem wat je op het internet leest komt in de eerste 3 posts de koppakking als de rode duivel der auto problematiek om de hoek kijken.
Je auto loopt toch gewoon goed ? Hij geeft geen overmatige witte walm uit je uitlaat ? Hij stottert niet ? niet eens aan denken.
Wat Emiel zegt snap ik wel en ben het dan ook vaak met hem eens, alleen nu niet

( tegenstrijd )
Ik zie in dit topic erg veel nuttige tips voor bij komen en vergeet niet, dergelijke ervaring gerelateerde problemen zijn vaak ook verschillende benaderingen of manieren goed he.
Ik ben zelf met dit probleem ook al een tijd bezig geweest en heb het NU voor de witte redelijk onder controle maar ben ( zoals je weet in ons gesprek laats bij mustang Fever Emiel ) net als jij als de dood voor over verhitting. Vandaar dat ik nu voor mijn Clevor project een grotere radiateur heb besteld. SAF1908, post anders eens wat foto's van je motor ruimte ?
Dit was mijn lijst van punten toen:
* thermostaat vervangen
* Veer tegen klem zuigen in de onderste slang
* Fan schroud plaatsen
* Extra graden temperatuur meter geplaatst op de plek waar de vacuum poort zit op de inloop van je intake
* temp sending unit vervangen
nu voor mijn clevor ga ik zelfs nog:
* 24 inch radiateur
* 5 blads fan
Nu loopt hij op mijn mustang dash op ongeveer 70% en op mijn temp gauge tussen de 85 en 95 graden, prima dus. ( alleen bij Gala ritjes krijg zowel ik als de mustang het warm )
wat ik in jou geval zou doen:
* bepalen welke radiateur je nu precies hebt en of deze uberhaupt wel voldoende koelt
* schroud plaatsen !!
* electrische fan verwijderen en eventueel kijken om je olie koeler omlaag te plaatsen indien mogelijk. ( Fan kun je nog altijd terug plaatsen als blijkt dat het daar niet in zit. ) Uitsluiten !
* Hoeveel blads fan heb je als gewone ? een 4 blads of een asymetrisch 5 blads ?
* preventief andere temp sending unit er in.
*
controleren of er een veer in de onderste slang zit !
Dat kun je allemaal doen zonder koel water af te tappen ( met een kleine uitzondering van de 2 laatste )
Als dat niet of geen groot verschil maakt zou ik :
* Indien nodig veer plaatsen
* thermostaat vervangen
* blok / radiateur spoelen of ( radiateur vervangen voor een grotere )
Denk dat je zo een heel stuk moet kunnen komen !