Hoofdremcylinder

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Louis.dR

Hoofdremcylinder

Bericht door Louis.dR »

Bij mijn hoofdremcylinder word de remolie bij het remmen eruitgedrukt. Alleen in de voorste kamer die is toch voor de achterste remmen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn. In de Winter heb ik de remolie ververst. Voor zitten er schijfremmen op en achter trommels.
De remmen werken nog wel goed hoewel hij mij achter sterker lijkt te remmen.
Louis
arremans

Re: Hoofdremcylinder

Bericht door arremans »

Misschien zit wat vuiligheid op membraam, keertje goed schoon maken en nog eens proberen.
Mustang Hardtop
Built at San Jose
289-2V Engine
Lime Gold Paint, Ford #2041-A
Ivy Gold Standard Bucket Seats
2.79 Standard Axle Ratio
C-4 Select-Shift Cruise-O-Matic

Your car was actually produced on March 2, 1967 -- thirteen days behind schedule.
Louis.dR

Bericht door Louis.dR »

van de bestuurderskant gezien de tweede kamer (de kleinere)
6-banger

Bericht door 6-banger »

Vanuit die positie gezien is dat de kamer van de achter remmen.
Waarschijnlijk zul je de rubbers van je hoofdremcilinder moeten vernieuwen,dus ding uit mekaar halen,schoon maken,en een revisie setje kopen.
Voor je het weer in mekaar zet,alles insmeren met een dun laagje remolie (inwendig de hoofdremciliner) en dan alles voorzichtig in elkaar zetten.
Maar waar precies lekt het dan?Bij de remleiding aansluiting?Of verlies je druk als je je rempedaal indrukt/ingedrukt houd?

groet Jan
Louis.dR

Bericht door Louis.dR »

een klein beetje drukverlies al ik het pedaal inhoud. Lekken doet het eingenlijk niet. Zonder deksel op de hoofdremcylinder dan zie je bij het loslaten van de rem een fontein van 10cm
6-banger

Bericht door 6-banger »

Louis.dR schreef:een klein beetje drukverlies al ik het pedaal inhoud. Lekken doet het eingenlijk niet. Zonder deksel op de hoofdremcylinder dan zie je bij het loslaten van de rem een fontein van 10cm
Dat kan 2 dingen betekenen:Ofwel er zit lucht in je systeem ofwel is het zuigertje van de hoofdremcilinder lek en zul je moeten reviseren of een nieuwe moeten plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”