Kijk goed uit wat je precies allemaal laat vervangen en vooral, waardoor (!), origineel spul is vaak veel meer waard dan de reproductie aftermarket onderdelen, soms zelfs in verweerde staat !Solid schreef: Jeroen is een aardige man en in overleg met hem heb ik wat dingen aan de mustang laten vervangen. Zoals chroom wat ik gewoon mooi wil hebben. Dit was door de ouderdom wat verweerd. Ook radio met ipod/ iphone aansluiting en dat soort kleine dingen. Houten stuur wiel. Nieuwe hout inleg van het dashboard.
Het is een duidelijk verhaal hij word technisch op en top afgeleverd en alles wat technisch is is zijn pakkie aan. Mocht er iets nodig blijken vervangen te worden dan zal hij me informeren en kijken of hij het vervangt of dat er dan een nieuwe of luxer onderdeel geplaatst word.
Een originele chrome bumper is gemaakt van dik, degelijk en maagdelijk staal, een aftermarket reproductie bumper is meestal van Taiwanees of Chinees gerecycled blik van veel mindere kwaliteit en met slechts een uiterst dun laagje chroom en zo is het met veel aftermarket onderdelen, de kwaliteit en de pasvorm laten vaak veel te wensen over, Vraag daarom naar correcte OEM delen gemaakt met original tooling in de USA !
Het ene wieldopje kan 20 Euro opbrengen, de andere 200, het ene stuur is 70 Euro, het andere is 250 of soms zelfs wel 1500 waard ... en hou in gedachte dat een autodealer je nooit zomaar zal matsen omdat ie jou nou zo'n aardige vent vindt !!
(Nog iemand die toevallig zijn lelijke '69/'70 3 spaaks stuurwiel kosteloos wil ruilen tegen een spiksplinter nieuw houten Grant stuurtje ? Ik zet 'm er ook nog gratis in voor je!)
Just a thought van iemand die al aardig wat jaartjes meedraait in deze scene.
Deze wagens zijn al meer dan 40 jaar oud, nieuwe originele onderdelen worden niet meer geproduceerd, enkel nog gereproduceerd in diverse kwaliteitsvormen.
Michel.