zwakke punten Mustang + ervaring Kooren

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gearz
Super User

Re: zwakke punten Mustang + ervaring Kooren

Bericht door Gearz »

Solid schreef: Jeroen is een aardige man en in overleg met hem heb ik wat dingen aan de mustang laten vervangen. Zoals chroom wat ik gewoon mooi wil hebben. Dit was door de ouderdom wat verweerd. Ook radio met ipod/ iphone aansluiting en dat soort kleine dingen. Houten stuur wiel. Nieuwe hout inleg van het dashboard.

Het is een duidelijk verhaal hij word technisch op en top afgeleverd en alles wat technisch is is zijn pakkie aan. Mocht er iets nodig blijken vervangen te worden dan zal hij me informeren en kijken of hij het vervangt of dat er dan een nieuwe of luxer onderdeel geplaatst word.
Kijk goed uit wat je precies allemaal laat vervangen en vooral, waardoor (!), origineel spul is vaak veel meer waard dan de reproductie aftermarket onderdelen, soms zelfs in verweerde staat !
Een originele chrome bumper is gemaakt van dik, degelijk en maagdelijk staal, een aftermarket reproductie bumper is meestal van Taiwanees of Chinees gerecycled blik van veel mindere kwaliteit en met slechts een uiterst dun laagje chroom en zo is het met veel aftermarket onderdelen, de kwaliteit en de pasvorm laten vaak veel te wensen over, Vraag daarom naar correcte OEM delen gemaakt met original tooling in de USA !

Het ene wieldopje kan 20 Euro opbrengen, de andere 200, het ene stuur is 70 Euro, het andere is 250 of soms zelfs wel 1500 waard ... en hou in gedachte dat een autodealer je nooit zomaar zal matsen omdat ie jou nou zo'n aardige vent vindt !!

(Nog iemand die toevallig zijn lelijke '69/'70 3 spaaks stuurwiel kosteloos wil ruilen tegen een spiksplinter nieuw houten Grant stuurtje ? Ik zet 'm er ook nog gratis in voor je!) :wink: :wink:

Just a thought van iemand die al aardig wat jaartjes meedraait in deze scene.
Deze wagens zijn al meer dan 40 jaar oud, nieuwe originele onderdelen worden niet meer geproduceerd, enkel nog gereproduceerd in diverse kwaliteitsvormen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

lelijke '69/'70 3 spaaks stuurwiel
no such thing ! :wink:
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Solid

Bericht door Solid »

Hallo Allen,

Bedankt voor de adviezen!!

Ik wil inderdaad mijn stuur ook hout hebben! Maar zodra de spullen binnen zijn krijg ik eerst alles te zien.

Mij is verzekerd dat het old stock zou zijn en geen replica en inderdaad met de door jullie genoemde prijs verschillen.

Ik krijg het eerst te zien en dan pas of ik het wil of niet. Helaas duurt het nu nog een week of 4 voordat alles binnen is. En dan pas laat ik de auto afleveren. Ik wil hem eerst zo compleet hebbeb voor wat ik wil en dan met der tijd de aanpassingen ;-)

Maar ik let goed op en zal jullie tips ter harte nemen!

Nog maals bedankt!
Solid

Bericht door Solid »

Genoeg kennis?? Nee dat zeker niet. Maar ik neem de auto omdat ik hem mooi vind en niet om shows mee te winnen.

Dat is mijn hobby namelijk niet. Ik ben gewoon gek van het model en dat daar moderne onderdelen van goede kwaliteit opzitten vind ik het prima.

Afbeelding

Dit is het stuur welke ik er in zou krijgen. En lijkt mij er op het eerste plaatje dat je poste? 4 gaten en knik naar de ronding toe?

Of is dit wel een replica?
Solid

Bericht door Solid »

Ik heb inderdaad op de scott drake site eens zitten kijken en dit leek mij wel redelijke kwaliteit?

Niet het chinese chroom zeg maar ;)

Ik heb wel wat verstand van echt chroom ik had een avalanche met echt chrome 22 inch velgen! Oem dus dat koste een beetje meer dan chinese replica velgen ;)
Candy

Bericht door Candy »

Bedankt voor de links. Heb het boek net besteld, zo worden we steeds slimmer :lol: Superhandig dit forum :ok: Kregen vanochtend bericht van Kooren, over 2 weken wordt de auto uit de haven opgehaald ivm vakantie. Ben benieuwd... en wordt vervolgd :mrgreen:
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Nog een zijdelings gerelateerd ervaringstopic.

viewtopic.php?f=15&t=19993#p238184" onclick="window.open(this.href);return false;
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Over 2 weken opgehaald vraag dan om een container nummer ,dan kan jij zien of het ook zo is ! .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Candy

Bericht door Candy »

Bedankt voor de link naar het andere topic (weer een leermomentje) en heb zelf ook al zitten denken aan een containernummer, want ik zit zelf ook in het transport en track & trace systemen van de terminals in Rotterdam, daar kunnen we wel bij :lol: Zullen eens kijken of Kooren een containernummer zou willen verstrekken.
Candy

Bericht door Candy »

Nou daar zijn we weer ff van teruggeweest.
Voor onze vakantie, die inging op 25 Augustus was de Mustang nog steeds niet binnen.... Had alwel op mijn werk precies zo'n auto voorbij zien komen op een aanhanger met een Freelander ervoor. Dacht bij mezelf... het zal 'm toch niet zijn...
Nou tijdens onze vakantie was de auto dan kennelijk binnengekomen. Wij waren iets eerder terug van vakantie en vorige week vrijdag dus wezen kijken. Auto leek strak gespoten. Wielkast aan de binnenkant vond ik wat minder en het metalen gedeelte dat onder de bumper zat (weet ff niet hoe dat heet) was linkvoor (ja daar waar ook het strippie ontbrak) uitgedeukt (stond bol). Gevalletje schade wel denk ik zo. Plaatwerk leek redelijk hard, auto op de brug gehad en onderkant zag er ook niet super slecht uit voor een leken-oog, alhoewel er best wel wat lekkages leken te zijn. Slot bestuurderskant en kofferbak defect en hij rook nogal naar benzine. Toen kwam de vraag mbt tot de proefrit, tja, dan moesten we eerst toezeggen dat we hem wilden kopen, want alleen dan wilde men de auto rijklaar gaan maken, niet eerder, want dan kwamen ze in de kosten. Mijns inziens konden we dan net zo goed ongezien een auto op internet kopen... als je er toch van te voren niet in mag rijden... Raar verhaal, alhoewel we dat van die kosten wel enigszins snapten, maar goed, rij-klaar maken moet zowieso gebeuren. Auto zou voor 30 ruggen verkocht worden indien we van de koop afzagen. Zou men er makkelijk voor kunnen vangen. Maar wat dan als achteraf de versnellingsbak naar zijn mallegrootje was bijvoorbeeld. 3 maanden garantie en dan hoefden wij alleen de onderdelen te betalen en hij het arbeidsloon. Wij moesten er nog even over denken en ik vond minimaal een aankoopkeuring een puik idee. Maar daarvoor moest de auto rij-klaar zijn. Gelukkig is het neefje van mijn vriend automonteur en gisteravond heeft hij er nog eens naar gekeken. Het wordt hem dus NIET helaas. Er bleek slecht aan gesleuteld te zijn, moest nog veel meer aan gesleuteld worden, auto bleek recent en slecht overgespoten te zijn. We zien er dus vanaf. Ook de andere Mustangs die er stonden werden nog even bekeken en volgens ons neefje waren die ook niet in opperste staat. Erg jammer want we hadden er ons er erg op verheugd, maar nu is ons waarschijnlijk een kat in de zak bespaard gebleven. We gaan rustig verder zoeken naar een 1965-66 convertible. Als er iemand nog tips of 1 in de aanbieding heeft horen we het wel!

Tim, ben trouwens benieuwd of jij je auto al hebt? Er stond daar nog een blauwe met een Ford sticker aan de rechterkant? Is dat die van jou of heb jij hem al?
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Als er iemand nog tips of 1 in de aanbieding heeft horen we het wel!
Een 67 cabrio GTA....?
Mecchanisch perfect in orde.
Lak is goed maar voor de puristen kan hij een spuitbeurt gebruiken. :roll:

PB of mail voor info.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

duidelijk verhaal lijkt me...

voor wat betreft een proefrit, er is iets van te zeggen.
Een auto mag alleen de weg op met geldig nederlands kenteken, zou jij er zo mee gaan rijden en voor mijn part niet eens door eigenschuld brokken maken ben je nooit of te nimmer verzekerd.
maar goed, los van dat. je moet wel weten wat je koopt en dat kun je alleen als je er in gereden hebt.
nu mag ik niks zeggen, nu had ik mijn 2de 70er al ruim een week in de garage staan voor dat ik er mee kon / mocht rijden haha :lol:
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Een auto mag alleen de weg op met geldig nederlands kenteken, zou jij er zo mee gaan rijden en voor mijn part niet eens door eigenschuld brokken maken ben je nooit of te nimmer verzekerd.
Hebben jullie in Nederland geen equivalent van de Belgische "Z" platen ?
Platen beginnend met een "Z" zijn handelaarsplaten, die men voor proefritten kan gebruiken, volledig legaal en verzekerd !
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Ghost Rider schreef:voor wat betreft een proefrit, er is iets van te zeggen.
Een proefrit zonder geldig nederlands kenteken hoeft geen enkel probleem te zijn, het betreffende bedrijf hoeft enkel een setje handelaarsplaten (groene kentekenplaten) er op te zetten en men kan legaal en verzekerd een testrit maken.

Wat een onzin trouwens dat je eerst moet aangeven of je de wagen gaat kopen, een serieus bedrijf zorgt eerst dat een voertuig (op hun kosten) in orde gebracht wordt.
Als ik zo de gang van zaken daar verneem kan ik enkel adviseren om er met een grote boog omheen te lopen.

Michel.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Gearz schreef:
Ghost Rider schreef:voor wat betreft een proefrit, er is iets van te zeggen.
Een proefrit zonder geldig nederlands kenteken hoeft geen enkel probleem te zijn, het betreffende bedrijf hoeft enkel een setje handelaarsplaten (groene kentekenplaten) er op te zetten en men kan legaal en verzekerd een testrit maken.

Wat een onzin trouwens dat je eerst moet aangeven of je de wagen gaat kopen, een serieus bedrijf zorgt eerst dat een voertuig (op hun kosten) in orde gebracht wordt.
Als ik zo de gang van zaken daar verneem kan ik enkel adviseren om er met een grote boog omheen te lopen.

Michel.

+1
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”