OK great, laat maar weten.capri v8 driver schreef:als ik het goed heb, heb ik nog een komplete set stoter stangen liggen van mijn '73 blok.
ik zal morgen eens effe kijken.
Stoterstang recht, en start..(update)
Moderator: Shelby GT-H
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Re: Stoterstang krom, wat nu?
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Het zal even stil liggen, mijn dochtertje moest gisteren naar het ziekenhuis. Niks levensbedreigend, maar toch een serieuze bacteriële infectie op haar heupgewricht. Ze zal minstens een week moeten blijven. En dat is toch net iets belangrijker dan sleutelen. Als er weer iets te melden valt, zal ik het hier posten.
grtz
Eric
grtz
Eric
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
hey gozer , beterschap met je dochter
..
En suc6 met je blokje
En suc6 met je blokje
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
-
capri v8 driver
Sterkte met de dochter.
ik heb even voor je gekeken en ik heb nog 14 stoter stangen liggen. lengte 6.915 inch (175.6 mm)
ze zijn gratis.
ik heb even voor je gekeken en ik heb nog 14 stoter stangen liggen. lengte 6.915 inch (175.6 mm)
ze zijn gratis.
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Nou, dat is fantastisch, ik stuur je een pb-tje.capri v8 driver schreef:Sterkte met de dochter.
ze zijn gratis.
Groetjes vanuit de Klina. Al een geluk dat ze hier draadloos internet hebben
Eric
Sterkte eric voor je dochter
Mick
Mick
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Eric monteer niet zo de andere stoterstangen want dan gebeurt hezelfde weer .okp schreef:Nou, dat is fantastisch, ik stuur je een pb-tje.capri v8 driver schreef:Sterkte met de dochter.
ze zijn gratis.
Groetjes vanuit de Klina. Al een geluk dat ze hier draadloos internet hebben![]()
Eric
Blokje is waarschijnlijk gewoon erg versleten , dit allemaal gebeurt natuurlijk niet zomaar heeft een oorzaak die niet zomaar op te lossen is met enkele andere klepstoterstangen .
Totale revisie of ander blok is de beste en enigste veilige oplossing.
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Dat was ik ook niet van plan Ton. Daarom gaan de koppen er ook af. Ik zie wel wat ik tegenkom. Ik vermoed dat de motor al eens een totale revisie heeft gehad. Blok is in ieder geval al eens uit elkaar geweest als ik zie hoe sommige onderdelen er nog als nieuw uitzien en hoe het blok en aanverwante zaken opnieuw zijn gespoten.Ton BlingBling schreef:Eric monteer niet zo de andere stoterstangen want dan gebeurt hezelfde weer .okp schreef:Nou, dat is fantastisch, ik stuur je een pb-tje.capri v8 driver schreef:Sterkte met de dochter.
ze zijn gratis.
Groetjes vanuit de Klina. Al een geluk dat ze hier draadloos internet hebben![]()
Eric
Blokje is waarschijnlijk gewoon erg versleten , dit allemaal gebeurt natuurlijk niet zomaar heeft een oorzaak die niet zomaar op te lossen is met enkele andere klepstoterstangen .
Totale revisie of ander blok is de beste en enigste veilige oplossing.
Ik heb inmiddels geen haast meer, we zullen wel zien. Zo meteen gaat mijn andere zoon ook naar bed en ga ik beginnen de 1ste kop er af te halen. Als het lukt vanavond zal ik nog wel wat pics maken. Wordt weer een "leuk projectje".
grtz
Eric
Eric,
Mocht je het blok zo ver uit elkaar gaan halen dat je de hydraulische kleppenstoters wilt verwijderen, onthoud dan waar ze gezeten hebben (eirendoos, vakkendoosje o.i.d.) ! Als de nokkenas en de stoters nog goed zijn dan zijn ze op elkaar ingelopen en moet een stoter weer op dezelfde plek terug als voorheen anders kun je alsnog je nokkenas in de poeier draaien.
Succes met de motor en vooral met je dochter!
Mocht je het blok zo ver uit elkaar gaan halen dat je de hydraulische kleppenstoters wilt verwijderen, onthoud dan waar ze gezeten hebben (eirendoos, vakkendoosje o.i.d.) ! Als de nokkenas en de stoters nog goed zijn dan zijn ze op elkaar ingelopen en moet een stoter weer op dezelfde plek terug als voorheen anders kun je alsnog je nokkenas in de poeier draaien.
Succes met de motor en vooral met je dochter!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Erik ik weet nooit wat de reperateur zelf ervan weet dus probeer ik zo goed mogenlijk te helpen ! .
Om een voorbeeld te geven dit had ik pas meegemaakt in mijn werkplaats .
Komt een klant met een 2009 BMW turbo diesel langs met een probleem , er was al 3 keer een nieuwe Turbo gemonteerd .
Maar steeds ging die binnen een weekje kapot of ik het probleem kon oplossen ! ? .
Hij was bij een ( 22 jarige ) monteur geweest die bij de BMW dealer werkt ( of had gewerkt ) en s,avonds en in het weekende beetje bijverdiende.
Die had 2 keer de turbo vervangen en hij was een keer bij een APK/Banden fastfit geweest ook daar was een nieuwe turbo gemonteerd.
Nu weer kapot dus komt hij via via bij mij terecht ,ik vroeg hem waarom de turbo kapot was gegaan en of de bmw bij de dealer in onderhoud was .
Helaas totaal geen onderhoud aan deze auto gepleegt de afgelopen 3 jaar en oorzaak was niet bekent ! .
Wat bleek nu , de aanzuigbuis van de turbo was totaal verstopt en dat was de oorzaak , de turbo werd veel te heet en ging daardoor kapot .
Een goede les voor iedere monteur zoek uit waarom er gaat iets kapot gaat !.
Dan pas onderdelen vervangen dat geld voor nu dus ook !
En ook doe goed onderhoud aan je ride , dat bespaar je een hoop elende ! .
Maar ,sorry tegen over Erik ik dwaal beetje af , nu dus terug ontopic
.
Om een voorbeeld te geven dit had ik pas meegemaakt in mijn werkplaats .
Komt een klant met een 2009 BMW turbo diesel langs met een probleem , er was al 3 keer een nieuwe Turbo gemonteerd .
Maar steeds ging die binnen een weekje kapot of ik het probleem kon oplossen ! ? .
Hij was bij een ( 22 jarige ) monteur geweest die bij de BMW dealer werkt ( of had gewerkt ) en s,avonds en in het weekende beetje bijverdiende.
Die had 2 keer de turbo vervangen en hij was een keer bij een APK/Banden fastfit geweest ook daar was een nieuwe turbo gemonteerd.
Nu weer kapot dus komt hij via via bij mij terecht ,ik vroeg hem waarom de turbo kapot was gegaan en of de bmw bij de dealer in onderhoud was .
Helaas totaal geen onderhoud aan deze auto gepleegt de afgelopen 3 jaar en oorzaak was niet bekent ! .
Wat bleek nu , de aanzuigbuis van de turbo was totaal verstopt en dat was de oorzaak , de turbo werd veel te heet en ging daardoor kapot .
Een goede les voor iedere monteur zoek uit waarom er gaat iets kapot gaat !.
Dan pas onderdelen vervangen dat geld voor nu dus ook !
En ook doe goed onderhoud aan je ride , dat bespaar je een hoop elende ! .
Maar ,sorry tegen over Erik ik dwaal beetje af , nu dus terug ontopic
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Thx voor het advies Ton, ik neem dat allemaal ter harte. Ik heb de shop manual al 20 keer doorgelezen en tot nu toe lukt alles goed. Toch blijven aanvullingen van het forum hier altijd zeer welkom. Heb al veel geleerd hier, 3 jaar geleden wist er nog niks van, intussen reviseer ik carburators, repareer ik stuurbekrachtiging, fix remmen, elektrische leidingen enz. Volgende leerpunt is dus de motor. Maar geen nood, alles is netjes gemerkt, elk boutje genummerd en gelabeld en elke handeling gefotografeerd. Het leuke is als achteraf terug alles werkt.
Back on topic,
txx again,
Eric
Back on topic,
txx again,
Eric
En als alles dan goed werkt, en je houd nog onderdelen over, is het nog veel leuker !Het leuke is als achteraf terug alles werkt
Als het beter weer word wip ik eens binnen op een avond.
Heb je nu al een timing light gekocht ? Dat ga je na de montage zeker nodig hebben !
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Emiel , je kan er aan beginnen hoorGTA67 schreef:.
Heb je nu al een timing light gekocht ? Dat ga je na de montage zeker nodig hebben !
Ik heb mijn timinglicht en compressiemeter opgestuurd naar Eric
Het ligt daar al klaar
greets Mick
En Vergeet niet stap voor stap fotos te maken he
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Srx 600 86
Srx 600 86
- okp
- Donateur 2013
- Contacteer:
Ik probeer er deze week 's avonds wat aan te werken. Ik wil in ieder geval voor de 31ste weten wat ik allemaal moet vervangen, want tot dan hebben ze 15 % korting bij CJ Ponyparts, haha.GTA67 schreef: Als het beter weer word wip ik eens binnen op een avond.
Timing light heb ik al liggen, mocht ik zolang lenen van Mick, maar ik heb het nog niet kunnen gebruiken. Laat maar weten wanneer je komt Emiel. Normaal gezien ben ik thuis, als ik niet in de kliniek zit.
Vanaf volgend weekend 3 weken op vakantie, dan gebeurt er sowieso niks..
grtz
Eric
Laatst gewijzigd door okp op zo 24 jul, 2011 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Eric , ik werk vanaf me 14e in de techniek ben nu net 50 en leer nog dagelijksokp schreef:Thx voor het advies Ton, ik neem dat allemaal ter harte. Ik heb de shop manual al 20 keer doorgelezen en tot nu toe lukt alles goed. Toch blijven aanvullingen van het forum hier altijd zeer welkom. Heb al veel geleerd hier, 3 jaar geleden wist er nog niks van, i
Back on topic,
txx again,
Eric
De monteurs van tegenwoordig zijn enkel onderdelen vervangers die blind op de computer werken.
Ons ( mijn ) beroep is iets wat een uitstervend vak is geworden helaas jammer maar echt waar .